C4 vs. SX4
Fra : Kasper Holm-Jørgense~

Dato : 15-10-06 23:41

Hej med jer,

Puha... det er ikke nemt... sådan at skulle ud og vælge sig en ny bil...
Da Suzuki havde premiere på deres SX4 var jeg forbi og få en prøvetur. Synes
absolut det var en rigtig dejlig bil med en god og høj førerplacering og
fine køre egenskaber.
Men så var der også Citroens C4 som jeg var ude og køre en tur i, som
absolut også er en dejlig bil.

Prisforskel er der ikke så meget af. 199.900 for Suzukien, og 216.990 for
Citroenen. Sidstnævnte incl. vinterdæk på stålfælge, og fartpilot som
standard.

Men så er det jeg er nysgerrig efter at høre jeres vurderinger og
erfarringer mht. værdi og gensalg.
- Taber Suzuki hurtigere deres værdi da det måske kan betegnes som et
"billigere" mærke?
- Er Citroen simpelthen et bedre "brand"?
- Hvad er jeres erfarringer med to ovennævnte mærker/modeller?
- Kom gerne med flere/andre argumenter for at vælge den ene fremfor den
anden...!
Sådan lidt baggrundshistorie: Har ellers kigget på en 4x4 da bilen evt. skal
bruges som trækker af bådtrailer (den vejer 1000 kg). Ifølge
klasificeringerne kan begge biler trække op til 1200 kg, så det burde ikke
være et problem.
Så vidt jeg dog kan se udfra:"egenvægt + 50 kg => max trailervægt betyder at
det ikke er nødvendigt med trailerkort", så er dén regel opfyldt med
C4'eren - ikke med SX4'eren. Se evt. dette link:
http://www.sikkertrafik.dk/164e3e80 - men da C4'eren er en _meget_ lavere
bil, kunne jeg forestille mig den må ligge væsentlig lavere på vejen, end
SX4'eren der allerede fra start af er en højere bil. Den kræver så bare til
gengæld trailerkort.
Der var vist lige et lille tillægsspørgsmål skjult dér i sidste kommentar...

.... Håber på jeres inputs omkring ovenstående brands/modelvalg...

Med venlig hilsen

Kasper Holm-Jørgensen

Fra : Kristian

Dato : 16-10-06 17:04

> ... Håber på jeres inputs omkring ovenstående brands/modelvalg...
>

> Med venlig hilsen
>
> Kasper Holm-Jørgensen

Jeg kan garantere dig for, at du i denne gruppe vil komme til at høre meget
dårligt om Citroën..................mange i gruppen holder meget lidt af det
franske

Vi er dog nogle få, der godt tør køre i Citroën...............har selv gjort
det i over 16 år.....uden problemer.

Kristian