der var en, der var to...en fuglerede :o)
Fra : Gitte J.L

Dato : 26-06-01 11:37

Laban og Freja er helt oppe på dupperne i disse dage... i træet over
deres hoveder er der simpelthen en solsort med rede nu. De kan ikke
komme op til reden, eftersom de jo er ude i snor, men de kan ligge i
timevis og glo på farfugl og morfugl, der på skift kommer flyvende med
alskens lækkerier i munden
Nu bliver det så spændende hvad der sker, når ungerne engang begynder at
kaste sig ud i flyveakropbatikken....mon en af terasseløverne til den
tid fanger sit første bytte? Jeg vil naturligvis forsøge at undgå det,
de er jo under totalt opsyn, når de er ude i sele.....men, jeg er ikke i
tvivl om, at begge katte for tiden har øget mundvandsproduktion ved
tanken om alt det fjerkrækød der måske kan blive deres.
Sommeren er nu en dejlig tid...
-Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-06-01 12:17

*LOL*

Mindes min hankat Bamse (som jo ikk er mere *snøft*)
Han opdagede en solsorterede i en hæk, han tog et ordenligt spring og hang
på ydersiden af hækken *G* Hans store hovede maste han så helt ind i hækken,
så han næsten havde snuden nede i reden.
Han rørte aldrig ungerne, men mor og farfuglene skældte godt nok meget ud.
Jeg hentede ham væk derfra gang på gang, ja det var næsten et
fuldtidsjob...... men jeg kunne ikke få ham til at lade være.
Ungerne fløj fra reden, uden så meget som en krøllet fjer *S*

Joan

Fra : Heidi Høegh

Dato : 27-06-01 06:13

Hej

Vi har et kæmpe stort valnødde træ i vores køkkenhave, og vores kat Tyson
(kaldt Knud) kommer nogle gange spurtende, farer op i træet med den
forventning at erobre fuglekassen i toppen, men gang på gang ender det med
at han hænger på siden af stammen, som en udsplattet frø med "arme" og "ben"
strittende ud til siden, og må endnu engang indse at han ikke kan klare de
sidste 4 m. hvilket jeg er meget glad for, men det ser altså utrolig morsomt
ud, specielt fordi at stammen er utrolig tyk.

Og nogle gange er det nærmest den omvendte "kamp", vi har utrolig mange
svaler, og hvis en af kattene går over gårdspladsen kan man ofte se en svale
dykke ned til ca. 20 cm. over kattens hoved i et forsøg på lige og gokke den
en, alt i mens den "skriger" så alle andre svaler ved der er en farlig tiger

Jeg tror det bliver varmt i dag, så jeg vil gå ud og rydde fryseren og sætte
mig derind, mon jeg kan få min pc installeret der

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh