/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Avensis, Mondeo eller V70
Fra : Ole_B


Dato : 15-10-06 13:00

Hej!

Jeg håber der er nogle, der har lidt input til familiens bilkøb, da
jeg for første gang selv skal til at købe bil - indtil nu har jeg
haft firmabil, men grundet nyt arbejde, skal jeg have pengene op af
lommen selv.

Vi skal have en staioncar, da vi har to børn på hhv. 6 måneder og
godt 2 år, så udover masser af plads, betyder sikkerheden også
noget. Budget er ca. 250.000,- plus/minus 20.000,-, men da der IKKE
indgår byttebil, er der lidt at handle med. Kørsel ca. 25.000 om
året, med mange småture, så en benzin model bliver foretrukket.

Efter at have prøvet mange modeller, er valget kogt ned til følgende
biler:

Avensis 1,8 el. 2,0 fra 03/04 - km. 50.000 - 80.000: pris 240.000 -
260.000,-
Mondeo 2,0 fra 03/04 - km. 40.000 - 80.000: pris 220.000 - 250.000
V70 140 hk fra 01 - km. 170.000 - 200.000: pris 260.000 - 280.000

Alle gode råd er velkomne.

PS. Planen er, at bilen skal være familiens de næste 4-5 år.


 
 
BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:14


"Ole_B" <obk2904@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1160913610.020970.287310@m7g2000cwm.googlegroups.com...

KLIP

>Avensis 1,8 el. 2,0 fra 03/04 - km. 50.000 - 80.000: pris 240.000 -
>260.000,-
>Mondeo 2,0 fra 03/04 - km. 40.000 - 80.000: pris 220.000 - 250.000
>V70 140 hk fra 01 - km. 170.000 - 200.000: pris 260.000 - 280.000

>Alle gode råd er velkomne.

>PS. Planen er, at bilen skal være familiens de næste 4-5 år.

Jeg ville gå efter en bil så ny om med så lavt kilometertal som mulig
indenfor budgettet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 13:28

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:453225ec$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville gå efter en bil så ny om med så lavt kilometertal som mulig
> indenfor budgettet.

Uden tvivl fornuftigt - det er blot mange gange mere "bil"
i Volvo'en end i de 2 andre.Og så kan den meget enkelt
ændres til en 170 hks udgave, som du ved alt om...



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:39


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:kPpYg.19958$E02.7922@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg ville gå efter en bil så ny om med så lavt kilometertal som mulig
>> indenfor budgettet.
>
> Uden tvivl fornuftigt - det er blot mange gange mere "bil"
> i Volvo'en end i de 2 andre.Og så kan den meget enkelt
> ændres til en 170 hks udgave, som du ved alt om...

Man kan uden nogen problem sige god for motor og gearkasse. Det er bare
noget, der holder.

Jeg er mere "nervøs" for de alm. reparationer af sliddele (da talen nu er
omkring en ung familie, der sikkert har nok at bruge "spareskillingerne"
på). Kan man få den vedligeholdt enten i Sverige, Tyskland eller en dygtig
"Volvo-mand", vil jeg ikke være betænkelig ét eneste sekund.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 13:56

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45322c02$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man kan uden nogen problem sige god for motor og gearkasse. Det er bare
> noget, der holder.

Jep, har haft nogen stykker :)
Havde manden kronerne, var han bedst tjent med en 2,5 T (193 hk).
Fantastisk motor som har hvad der behøves...

> Jeg er mere "nervøs" for de alm. reparationer af sliddele (da talen nu er
> omkring en ung familie, der sikkert har nok at bruge "spareskillingerne"
> på). Kan man få den vedligeholdt enten i Sverige, Tyskland eller en dygtig
> "Volvo-mand", vil jeg ikke være betænkelig ét eneste sekund.

Tja' - en større bilend de 2 andre og derfor i en dyrere prisklasse
reparationsmæssigt, IMO. Alternativt en 850'er...



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 14:02


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:CdqYg.19963$E02.7731@newsb.telia.net...

KLIP

>> Man kan uden nogen problem sige god for motor og gearkasse. Det er bare
>> noget, der holder.
>
> Jep, har haft nogen stykker :)
> Havde manden kronerne, var han bedst tjent med en 2,5 T (193 hk).
> Fantastisk motor som har hvad der behøves...

Helt sikkert.

>> Jeg er mere "nervøs" for de alm. reparationer af sliddele (da talen nu er
>> omkring en ung familie, der sikkert har nok at bruge "spareskillingerne"
>> på). Kan man få den vedligeholdt enten i Sverige, Tyskland eller en
>> dygtig "Volvo-mand", vil jeg ikke være betænkelig ét eneste sekund.
>
> Tja' - en større bilend de 2 andre og derfor i en dyrere prisklasse
> reparationsmæssigt, IMO. Alternativt en 850'er...

Jeg ville hellere gå efter en V70, når det nu skulle være. Den er meget mere
"lækker" indvendig IMO.

Med en forventet kørselforbrug på 25.000 km årlig, skal den vel også kun
(godt og vel) til service én gang om året.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 14:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4532313e$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville hellere gå efter en V70, når det nu skulle være. Den er meget
> mere "lækker" indvendig IMO. Med en forventet kørselforbrug på 25.000 km
> årlig, skal den vel også kun (godt og vel) til service én gang om året.

Allan Hansen har den - bilen er her !!!
Aut., fuldaut. klima, el-soltag, fartpilot, org navi (den lækre i bordet,
som du har
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605807&page=2



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 15:05


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:FmqYg.19964$E02.7842@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg ville hellere gå efter en V70, når det nu skulle være. Den er meget
>> mere "lækker" indvendig IMO. Med en forventet kørselforbrug på 25.000 km
>> årlig, skal den vel også kun (godt og vel) til service én gang om året.
>
> Allan Hansen har den - bilen er her !!!
> Aut., fuldaut. klima, el-soltag, fartpilot, org navi (den lækre i bordet,
> som du har
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605807&page=2

Så tror jeg hellere, jeg ville gå efter denne her, da den er mere lig min i
indretningen:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605763&area=1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 15:10

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4532400b$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Allan Hansen har den - bilen er her !!!
>> Aut., fuldaut. klima, el-soltag, fartpilot, org navi (den lækre i bordet,
>> som du har
>> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605807&page=2

> Så tror jeg hellere, jeg ville gå efter denne her, da den er mere lig min
> i indretningen:
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605763&area=1

1) Vi er hermed enige om, at den rigtige model (2,5 T) ér en
mulighed indenfor den økonomi, der tales om
2) Jeg ville gå efter mit fund, der har et fornuftigt km ift. ejerens
kommende årlige forbrug



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 15:13


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:fjrYg.19971$E02.7923@newsb.telia.net...

KLIP

>>> Allan Hansen har den - bilen er her !!!
>>> Aut., fuldaut. klima, el-soltag, fartpilot, org navi (den lækre i
>>> bordet, som du har
>>> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605807&page=2
>
>> Så tror jeg hellere, jeg ville gå efter denne her, da den er mere lig min
>> i indretningen:
>> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605763&area=1
>
> 1) Vi er hermed enige om, at den rigtige model (2,5 T) ér en
> mulighed indenfor den økonomi, der tales om

Jep.

> 2) Jeg ville gå efter mit fund, der har et fornuftigt km ift. ejerens
> kommende årlige forbrug

O.k.

Det er nu blot et spørgsmål om at pløje alle salgsannoncer igennem og gå til
forhandlingsbordet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Esben Juul Sørensen (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 15-10-06 17:21

> 1) Vi er hermed enige om, at den rigtige model (2,5 T) ér en
> mulighed indenfor den økonomi, der tales om

Spørgeren har kigget på en 01. De fås kun med 2.4T og 200 Hk. Det er en fin
motor. I 03-modellerne kom motoren med lidt større slaglængde så volumen
blev 2.5 og effekten 210 Hk.

Begge motorer er noget af det bedste Volvo har lavet.

MVH Esben



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 17:25

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:IdtYg.19984$E02.7841@newsb.telia.net...

> Spørgeren har kigget på en 01

Jow jow, men pengene rakte ikke så langt, når vi taler om T...



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 17:33


"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:IdtYg.19984$E02.7841@newsb.telia.net...

KLIP

> Begge motorer er noget af det bedste Volvo har lavet.

Jeg har ladet mig fortælle, den/de 5-cylindrede motorer er på vej ud ..
desværre.

Så skal der vel noget Ford/Yamaha noget i ...?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 15:12


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4532400b$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:FmqYg.19964$E02.7842@newsb.telia.net...
>
> KLIP
>
>>> Jeg ville hellere gå efter en V70, når det nu skulle være. Den er meget
>>> mere "lækker" indvendig IMO. Med en forventet kørselforbrug på 25.000 km
>>> årlig, skal den vel også kun (godt og vel) til service én gang om året.
>>
>> Allan Hansen har den - bilen er her !!!
>> Aut., fuldaut. klima, el-soltag, fartpilot, org navi (den lækre i bordet,
>> som du har
>> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605807&page=2
>
> Så tror jeg hellere, jeg ville gå efter denne her, da den er mere lig min
> i indretningen:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238605763&area=1
>

Og det er så også den rigtige V70, og ikke 850-eren i navneforklædning.. !



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 15:32

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:453241be$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Og det er så også den rigtige V70, og ikke 850-eren i navneforklædning.. !

Jeg ville være ligeglad, men du har ret i, at Bjørns link er til
den model, som ikke blot er en forklædt 850'er. Derfor hans
bemærkning om "anden indretning"



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 15:37


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:eDrYg.19974$E02.7776@newsb.telia.net...
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:453241be$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Og det er så også den rigtige V70, og ikke 850-eren i navneforklædning..
>> !
>
> Jeg ville være ligeglad, men du har ret i, at Bjørns link er til
> den model, som ikke blot er en forklædt 850'er. Derfor hans
> bemærkning om "anden indretning"

Ja ok, men i mine øjne er det jo en helt anden bil som også er større end
850-eren (som også er en ok bil).
Jeg ved ikke om der på motorsiden er sket en udvikling eller om det er den
samme motor...



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 15:44

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4532478c$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja ok, men i mine øjne er det jo en helt anden bil som også er større end
> 850-eren (som også er en ok bil).

OK - fin nok til mig (selvomjeg ville finde en R-model)

> Jeg ved ikke om der på motorsiden er sket en udvikling eller om det er den
> samme motor...

Den samme - min overbevisning....



Ukendt (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-10-06 17:07


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:CdqYg.19963$E02.7731@newsb.telia.net...
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45322c02$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Man kan uden nogen problem sige god for motor og gearkasse. Det er bare
>> noget, der holder.
>
> Jep, har haft nogen stykker :)
> Havde manden kronerne, var han bedst tjent med en 2,5 T (193 hk).
> Fantastisk motor som har hvad der behøves...
>
>> Jeg er mere "nervøs" for de alm. reparationer af sliddele (da talen nu er
>> omkring en ung familie, der sikkert har nok at bruge "spareskillingerne"
>> på). Kan man få den vedligeholdt enten i Sverige, Tyskland eller en
>> dygtig "Volvo-mand", vil jeg ikke være betænkelig ét eneste sekund.
>
> Tja' - en større bilend de 2 andre og derfor i en dyrere prisklasse
> reparationsmæssigt, IMO. Alternativt en 850'er...

Er 850 gearkassen nu også så solid som vi ønsker os ???



Emil Jensen [2100] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 15-10-06 13:15

>Vi skal have en staioncar, da vi har to børn på hhv. 6 måneder og
>godt 2 år, så udover masser af plads, betyder sikkerheden også
>noget. Budget er ca. 250.000,- plus/minus 20.000,-, men da der IKKE
>indgår byttebil, er der lidt at handle med. Kørsel ca. 25.000 om
>året, med mange småture, så en benzin model bliver foretrukket.
>
>Efter at have prøvet mange modeller, er valget kogt ned til følgende
>biler:
>
>Avensis 1,8 el. 2,0 fra 03/04 - km. 50.000 - 80.000: pris 240.000 -
>260.000,-
>Mondeo 2,0 fra 03/04 - km. 40.000 - 80.000: pris 220.000 - 250.000
>V70 140 hk fra 01 - km. 170.000 - 200.000: pris 260.000 - 280.000
>
>Alle gode råd er velkomne.
>
>PS. Planen er, at bilen skal være familiens de næste 4-5 år.

Hjernen siger Avensis'en eller Mondeo'en, alene pga. alder og km. Men
hjertet siger V70'eren, da jeg altid har kunnet lide Volvo'er.
Jeg ved ikke om V70'eren er mere støjsvag end de andre, har nemlig haft en
gammel Volvo 740'er, og den var virkelig komfortabel og støjsvag, selv i
forhold til nyere (og billigere) biler. Prøvkør alle 3 ovennævnte biler, og
læg mærke til støjniveauet, især ved motorvejsfart. Du vil blive glad for en
bil hvor det ikke larmer for meget i kabinen ved højere fart.
Mht sikkerhed, plejer Volvo at være kendt for det, men Avensisen og Mondeoen
er lidt nyere, så jeg ved ikke om sikkerheden på de nyere har indhentet (evt
overhalet) den lidt ældre V70'er?

Just mine 25 cents...

Emil




BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:21


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:45322657$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Mht sikkerhed, plejer Volvo at være kendt for det, men Avensisen og
> Mondeoen er lidt nyere, så jeg ved ikke om sikkerheden på de nyere har
> indhentet (evt overhalet) den lidt ældre V70'er?

Jeg tror ikke Toyota eller Mondeo har overhalet Volvos sikkerhed trods
aldersforskellen.

Tænker man mere med hjertet end evt. rep.omkostninger grundet alder er en
V70 2.4 nem at lave til en 2.4i..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 13:32


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45322796$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> news:45322657$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Mht sikkerhed, plejer Volvo at være kendt for det, men Avensisen og
>> Mondeoen er lidt nyere, så jeg ved ikke om sikkerheden på de nyere har
>> indhentet (evt overhalet) den lidt ældre V70'er?
>
> Jeg tror ikke Toyota eller Mondeo har overhalet Volvos sikkerhed trods
> aldersforskellen.
>
> Tænker man mere med hjertet end evt. rep.omkostninger grundet alder er en
> V70 2.4 nem at lave til en 2.4i..;)

Mener du det med at ændre fra 140 til 170 HK ved chipprogrammering, såsom
det bsrab.se kan levere ?
Og ja, den er lidt mere frisk i 170HK versionen, men forskellen er relativ
ringe sammenholdt med 140 hk.
jeg havde på et tidspunkt overvejet det, men efter at have kørt i 170
hk-versionen har jeg ladet være. Måske om et års tid eller 2, bare for at
give bilen en "upgrade". Der er jo også det forsikringsmæssige aspekt, jeg
er ikke helt klar over hvor meget de kan finde ud af ved lige denne bils
ECU-upgrade...



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:46


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:45322a3a$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Tænker man mere med hjertet end evt. rep.omkostninger grundet alder er en
>> V70 2.4 nem at lave til en 2.4i..;)
>
> Mener du det med at ændre fra 140 til 170 HK ved chipprogrammering, såsom
> det bsrab.se kan levere ?

Det ville være meget nærliggende.:)

> Og ja, den er lidt mere frisk i 170HK versionen, men forskellen er relativ
> ringe sammenholdt med 140 hk.

Jeg finder, der er stor forskel på konens S40(n) i henholdsvis 2.4 og 2.4i,
men den er jo også lettere.

> jeg havde på et tidspunkt overvejet det, men efter at have kørt i 170
> hk-versionen har jeg ladet være. Måske om et års tid eller 2, bare for at
> give bilen en "upgrade". Der er jo også det forsikringsmæssige aspekt, jeg
> er ikke helt klar over hvor meget de kan finde ud af ved lige denne bils
> ECU-upgrade...

Det kan ikke opdages og bilen overholder stadig samtlige emissionskrav
(ellers tager fanden ved softwaren).

Du kan da blot meddele forsikringen, hvor mange Hk potten har.

Modellen er udelukkende lavet af konkurrencehensyn... helt på linie med
Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 15:05


KLIP

> Det ville være meget nærliggende.:)
>
>> Og ja, den er lidt mere frisk i 170HK versionen, men forskellen er
>> relativ ringe sammenholdt med 140 hk.
>
> Jeg finder, der er stor forskel på konens S40(n) i henholdsvis 2.4 og
> 2.4i, men den er jo også lettere.

Ok, måske de 150kg i forskel gør udslaget. Selvfølgelig er bilen med 170 HK
lidt mere rap i det, men marginalt.
Nu har jeg jo ikke prøvet det i den selvsamme bil, men sammenholdt det med
en anden 170hk V70.
Hvilken ECU-upgrade har du brugt til S40-eren ?

>> jeg havde på et tidspunkt overvejet det, men efter at have kørt i 170
>> hk-versionen har jeg ladet være. Måske om et års tid eller 2, bare for at
>> give bilen en "upgrade". Der er jo også det forsikringsmæssige aspekt,
>> jeg er ikke helt klar over hvor meget de kan finde ud af ved lige denne
>> bils ECU-upgrade...
>
> Det kan ikke opdages og bilen overholder stadig samtlige emissionskrav
> (ellers tager fanden ved softwaren).

Er du sikker på at det ikke kan opdages ? Hvis man forestiller sig at der
ved et uheld smækkes en pc på ECU, så vil man da nok kunne se hvilken
software der er i ville jeg tro...

>
> Du kan da blot meddele forsikringen, hvor mange Hk potten har.

Og det vil ikke kræve at bilen skal omregistreres eller andet besværligt ?
(er forsikret i Codan).


>
> Modellen er udelukkende lavet af konkurrencehensyn... helt på linie med
> Saab.

Ja de 30.000 i merforskel for 170hk er fuldstændig rablende.... :D



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 15:11


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:45323ffe$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Hvilken ECU-upgrade har du brugt til S40-eren ?

Jeg har ikke brugt noge. Den er med original Volvo-software .... dog udført
hos Volvo, Sverige i Göteborg.

> Er du sikker på at det ikke kan opdages ? Hvis man forestiller sig at der
> ved et uheld smækkes en pc på ECU, så vil man da nok kunne se hvilken
> software der er i ville jeg tro...

Alt kan vel efterspores, hvis man har det rette programmel til det.

>> Du kan da blot meddele forsikringen, hvor mange Hk potten har.
>
> Og det vil ikke kræve at bilen skal omregistreres eller andet besværligt ?
> (er forsikret i Codan).

Det kan jeg ikke se forsikringen skal bekymre sig om. De er vel blot
interesseret i at tjene nogen flere præmiepenge.

>> Modellen er udelukkende lavet af konkurrencehensyn... helt på linie med
>> Saab.
>
> Ja de 30.000 i merforskel for 170hk er fuldstændig rablende.... :D

Også i den grad..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 15:43


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45324178$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45323ffe$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> Hvilken ECU-upgrade har du brugt til S40-eren ?
>
> Jeg har ikke brugt noge. Den er med original Volvo-software .... dog
> udført hos Volvo, Sverige i Göteborg.

Det vil Volvo gerne udføre ? og ved du til hvilken pris ? For jeg overvejede
en tur til sct-tuning i Gøteborg, de skulle efter sigende være gode til det
ifht. BSRAB som bare leverer en lille boks.
For VolvoDK vil f.eks. ikke.. Men jeg har ikke fået spurgt Volvo Âlmhult
f.eks, og hvis Gøteborg kan "overtales" så ville det jo være fint nok...


>> Er du sikker på at det ikke kan opdages ? Hvis man forestiller sig at der
>> ved et uheld smækkes en pc på ECU, så vil man da nok kunne se hvilken
>> software der er i ville jeg tro...
>
> Alt kan vel efterspores, hvis man har det rette programmel til det.

Ja klart, men spørgsmålet er om det er gjort til rutine...

>>> Du kan da blot meddele forsikringen, hvor mange Hk potten har.
>>
>> Og det vil ikke kræve at bilen skal omregistreres eller andet besværligt
>> ? (er forsikret i Codan).
>
> Det kan jeg ikke se forsikringen skal bekymre sig om. De er vel blot
> interesseret i at tjene nogen flere præmiepenge.

Ja det vil nu ikke koste mere for mig om det er 170 eller 140hk versionen.
Præmien stiger dog 50% til 12k hvis det er en turbo. Men tvivler da på at
man bare ringer og siger til Codan at bilen har 170HK og så er det det...
Eller sån er der måske bare :D

Hvad med told/skat egentlig ? Er det ikke noget med 20% flere hk kræver
omregistrering.... men der er 140HK versioenen jo speciel da den bare er
neddroslet... så jeg ved ikke hvordan toldskat ser på det...

>
>>> Modellen er udelukkende lavet af konkurrencehensyn... helt på linie med
>>> Saab.
>>
>> Ja de 30.000 i merforskel for 170hk er fuldstændig rablende.... :D
>
> Også i den grad..
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>



Mogens... (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-10-06 15:51

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:453248ec$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det vil Volvo gerne udføre ? og ved du til hvilken pris ? For jeg
> overvejede en tur til sct-tuning i Gøteborg, de skulle efter sigende være
> gode til det ifht. BSRAB som bare leverer en lille boks.
> For VolvoDK vil f.eks. ikke.. Men jeg har ikke fået spurgt Volvo Âlmhult
> f.eks, og hvis Gøteborg kan "overtales" så ville det jo være fint nok...

www.samsteffansson.se klarede min Volvo :)



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 17:38


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:rVrYg.19981$E02.7776@newsb.telia.net...
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:453248ec$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Det vil Volvo gerne udføre ? og ved du til hvilken pris ? For jeg
>> overvejede en tur til sct-tuning i Gøteborg, de skulle efter sigende være
>> gode til det ifht. BSRAB som bare leverer en lille boks.
>> For VolvoDK vil f.eks. ikke.. Men jeg har ikke fået spurgt Volvo Âlmhult
>> f.eks, og hvis Gøteborg kan "overtales" så ville det jo være fint nok...
>
> www.samsteffansson.se klarede min Volvo :)

Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
Princippet er irriterende synes jeg.

Fordelen med BSR er at jeg kan up og downloade firmwaren som jeg lyster...
F.eks. før et salg evt. men fartspærren fjernes ikke.

Med SCT-tuning omprogrammer de vist ECU-en og det er så det og de fjerner
fartspærren.

Sam-steff. er sikkert det samme princip.

Så det er jo lidt svært. Og jeg tror næsten det er en fartspærre, da den
pludselig bare mister kraften der ved 4000 omdr. og i højeste gear.... Men
det kan jo også være den max. fartgrænse for bilen.... lyder bare
utroligt...





BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 17:46


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:45326403$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
> BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
> omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
> Princippet er irriterende synes jeg.

Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver naturligvis
ikke om på omdrejningsbegrænseren.

En sådan har man ikke brug for i højeste gear alligevel.

Hvis jeg kunne køre Völlen helt ud til maks. omdrejninger i højeste trin,
ville den vel køre på den anden side af 300 km/T..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 18:19


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:453265ce$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45326403$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>> BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>> omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>> Princippet er irriterende synes jeg.
>
> Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver naturligvis
> ikke om på omdrejningsbegrænseren.

> En sådan har man ikke brug for i højeste gear alligevel.

Nej jeg mener heller ikke man har brug for en omdrejningsbegrænser.... men
det kan SCTtuning så vidt jeg har fået at vide fra dem.

> Hvis jeg kunne køre Völlen helt ud til maks. omdrejninger i højeste trin,
> ville den vel køre på den anden side af 300 km/T..

Jeg ville synes det ville være rart at kunne komme over de 220 f.eks., men
omkring de 300 kan jeg godt forstå de låser for...
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 18:20


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:453265ce$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45326403$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>> BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>> omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>> Princippet er irriterende synes jeg.
>
> Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver naturligvis
> ikke om på omdrejningsbegrænseren.

Glemte lige... hvorfor skulle de ikke lave den om.. f.eks. låse den til 6500
omdr./min i stedet...



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 23:25


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:45326ddd$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>>> Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>>> BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>>> omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>>> Princippet er irriterende synes jeg.
>>
>> Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver naturligvis
>> ikke om på omdrejningsbegrænseren.
>
> Glemte lige... hvorfor skulle de ikke lave den om.. f.eks. låse den til
> 6500 omdr./min i stedet...

Så er du ude over motorens specifikationer i lavere gear.

Hvis jeg kunne køre op til de 5.800 omdr. min er begrænset til i samtlige
gear, ville den i højgear skulle køre:

54 (km pr 1.000 omdr) x 5,8(00 omdr. som er maks.) = 313,,2 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 23:40


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4532b530$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45326ddd$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>>>> Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>>>> BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>>>> omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>>>> Princippet er irriterende synes jeg.
>>>
>>> Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver
>>> naturligvis ikke om på omdrejningsbegrænseren.
>>
>> Glemte lige... hvorfor skulle de ikke lave den om.. f.eks. låse den til
>> 6500 omdr./min i stedet...
>
> Så er du ude over motorens specifikationer i lavere gear.


> Hvis jeg kunne køre op til de 5.800 omdr. min er begrænset til i samtlige
> gear, ville den i højgear skulle køre:
>
> 54 (km pr 1.000 omdr) x 5,8(00 omdr. som er maks.) = 313,,2 km/t.

Men det er sådan at min skifter ved omkring de 6500 i lavere gear...
undtagen det højeste gear. Altså hvis jeg trykker den i bund med kickdown,
så vidt jeg husker. Speeederen i bund da skifter den ved omkring de 6000
eller 6500.
Jeg har nu ikke udregnet hastigheden pr. 1000 omdr/min.
Men din teoretiske hastighed er da meget pæn :D



BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 00:11


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4532b8cb$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>>>> Jeg mener ikke, de ikke _vil_ fjerne fartspæren, men de laver
>>>> naturligvis ikke om på omdrejningsbegrænseren.
>>>
>>> Glemte lige... hvorfor skulle de ikke lave den om.. f.eks. låse den til
>>> 6500 omdr./min i stedet...
>>
>> Så er du ude over motorens specifikationer i lavere gear.
>
>
>> Hvis jeg kunne køre op til de 5.800 omdr. min er begrænset til i samtlige
>> gear, ville den i højgear skulle køre:
>>
>> 54 (km pr 1.000 omdr) x 5,8(00 omdr. som er maks.) = 313,,2 km/t.
>
> Men det er sådan at min skifter ved omkring de 6500 i lavere gear...
> undtagen det højeste gear. Altså hvis jeg trykker den i bund med kickdown,
> så vidt jeg husker. Speeederen i bund da skifter den ved omkring de 6000
> eller 6500.
> Jeg har nu ikke udregnet hastigheden pr. 1000 omdr/min.

O.k., jeg tænkte ikke på, din skifter ved et højere omdrejningtal end min.

Jeg har jo også en hårtører mere end du og en anden automatgearkasse.

> Men din teoretiske hastighed er da meget pæn :D

Den kunne nu være teoretisk morsom, sådan at følge med de store Porscher og
Ferrarier i en alm. Volvo S80..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kent Glerup (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 15-10-06 18:33

On Sun, 15 Oct 2006 18:38:27 +0200, "u.m.s [3460]"
<upiremove@dadlnet.dk> wrote:

>Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>Princippet er irriterende synes jeg.

Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?

Det tror jeg næppe!

/Kent Glerup

u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 18:56


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:95s4j2dahb1p1ponfld6vkfeuftpr0jrel@4ax.com...
> On Sun, 15 Oct 2006 18:38:27 +0200, "u.m.s [3460]"
> <upiremove@dadlnet.dk> wrote:
>
>>Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>>BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>>omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>>Princippet er irriterende synes jeg.
>
> Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?
>
> Det tror jeg næppe!

Det har jeg hørt rygter om... Alternativet er vel at motoren bare ikke kan
trække mere...

Bare sjovt at den ikke kommer over de 4000 /min på omd.tælleren... ikke en
gang en streg over. Men dertil skal også siges at den er lang tid om at acc.
fra de 3600 til de 4000 (over de ca. 180 til de 195) så måske er det bare
den alm. fysiske begrænsnig for en 2.4L non-turbo benzin....



Kent Glerup (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 15-10-06 19:13

On Sun, 15 Oct 2006 19:56:20 +0200, "u.m.s [3460]"
<upiremove@dadlnet.dk> wrote:

>
>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>news:95s4j2dahb1p1ponfld6vkfeuftpr0jrel@4ax.com...
>> On Sun, 15 Oct 2006 18:38:27 +0200, "u.m.s [3460]"
>> <upiremove@dadlnet.dk> wrote:
>>
>>>Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>>>BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>>>omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>>>Princippet er irriterende synes jeg.
>>
>> Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?
>>
>> Det tror jeg næppe!
>
>Det har jeg hørt rygter om... Alternativet er vel at motoren bare ikke kan
>trække mere...

Præcis :(

>Bare sjovt at den ikke kommer over de 4000 /min på omd.tælleren... ikke en
>gang en streg over. Men dertil skal også siges at den er lang tid om at acc.
>fra de 3600 til de 4000 (over de ca. 180 til de 195) så måske er det bare
>den alm. fysiske begrænsnig for en 2.4L non-turbo benzin....

Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at man skulle begrænse så
"svag" en motor. Momentforløbet er formentlig faldende fra ca. 3500
o/min, hvilket får grænsen til at virke lidt mere påfaldende.

/Kent Glerup

u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 21:38


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:gdu4j2t6c2ahcso5hqcps2dj9ccj69d4ep@4ax.com...
> On Sun, 15 Oct 2006 19:56:20 +0200, "u.m.s [3460]"
> <upiremove@dadlnet.dk> wrote:
>
>>
>>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>>news:95s4j2dahb1p1ponfld6vkfeuftpr0jrel@4ax.com...
>>> On Sun, 15 Oct 2006 18:38:27 +0200, "u.m.s [3460]"
>>> <upiremove@dadlnet.dk> wrote:
>>>
>>>>Ok, har ellers overvejet sct-tuning.se også i Gøteborg, og alternativt
>>>>BSRAB, men de fjerner ikke låsen på min fartgrænse som åbenbart er 4000
>>>>omdr/min i højeste gear svt. 195 km/h... Og det er lidt irriterende.
>>>>Princippet er irriterende synes jeg.
>>>
>>> Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?
>>>
>>> Det tror jeg næppe!
>>
>>Det har jeg hørt rygter om... Alternativet er vel at motoren bare ikke kan
>>trække mere...
>
> Præcis :(
>
>>Bare sjovt at den ikke kommer over de 4000 /min på omd.tælleren... ikke en
>>gang en streg over. Men dertil skal også siges at den er lang tid om at
>>acc.
>>fra de 3600 til de 4000 (over de ca. 180 til de 195) så måske er det bare
>>den alm. fysiske begrænsnig for en 2.4L non-turbo benzin....
>
> Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at man skulle begrænse så
> "svag" en motor. Momentforløbet er formentlig faldende fra ca. 3500
> o/min, hvilket får grænsen til at virke lidt mere påfaldende.
>
> /Kent Glerup

et kig her: http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_645_1_l.png/ tyder jo på at du
har ret i og med at max Nm leveres omkring de 4000 - næst øverste stiplede
sorte kurve (men jeg aner ikke så meget om sådanne kurver, andet end at det
tyder på at en ECU-programmering gør at topydelsen rykkes til et højere
omdrejningspunkt....)
Det virker som om der er mere motorkraft tilbage på en eller anden måde.



Kent Glerup (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 15-10-06 21:48

On Sun, 15 Oct 2006 22:37:44 +0200, "u.m.s [3460]"
<upiremove@dadlnet.dk> wrote:

>et kig her: http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_645_1_l.png/ tyder jo på at du
>har ret i og med at max Nm leveres omkring de 4000 - næst øverste stiplede
>sorte kurve (men jeg aner ikke så meget om sådanne kurver, andet end at det
>tyder på at en ECU-programmering gør at topydelsen rykkes til et højere
>omdrejningspunkt....)
>Det virker som om der er mere motorkraft tilbage på en eller anden måde.

Egentlig burde man vel heller ikke forvente mere end 190-195 km/t af
en 140HK's V70? Det er jo en del kilo, kombineret med en ikke
ubetydelig luftmodstand.

Den momentkurve ser da også lidt lad ud :)

/Kent Glerup

u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 21:56


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:kf75j2lrb5n5d5h1nv9q46gpfjq8fbnvoa@4ax.com...
> On Sun, 15 Oct 2006 22:37:44 +0200, "u.m.s [3460]"
> <upiremove@dadlnet.dk> wrote:
>
>>et kig her: http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_645_1_l.png/ tyder jo på at
>>du
>>har ret i og med at max Nm leveres omkring de 4000 - næst øverste stiplede
>>sorte kurve (men jeg aner ikke så meget om sådanne kurver, andet end at
>>det
>>tyder på at en ECU-programmering gør at topydelsen rykkes til et højere
>>omdrejningspunkt....)
>>Det virker som om der er mere motorkraft tilbage på en eller anden måde.
>
> Egentlig burde man vel heller ikke forvente mere end 190-195 km/t af
> en 140HK's V70? Det er jo en del kilo, kombineret med en ikke
> ubetydelig luftmodstand.
>
> Den momentkurve ser da også lidt lad ud :)

Enig, men alligevel underligt med de 4000 omd/min. :D Iøvrigt er min vel en
5 gears, i og med AUT gearet kan stilles til 2,3 og 4. udover de sædvanlige
L,D,R,P og knappen W som jeg aldrig har brugt men det har vist noget med
Winter at gøre.

Kan det have noget at sige at min V70 er import fra Tyskland (som jo godt
kan finde på at låse bilerne på fart/omdrejninger) ?



Peter Frost (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 16-10-06 07:15

u.m.s skrev:
> Kan det have noget at sige at min V70 er import fra Tyskland (som jo godt
> kan finde på at låse bilerne på fart/omdrejninger) ?

Dét ved jég ikke, men min er også import fra Tyskland :)

BJ, nu skriver du det kunne være sjovt at en alm S80 kan fælge div
Ferrarier... Har jeg ikke linket til filmen med S60'eren der rykker fra én ?
:p I øvrigt var det en god for os Volvo-fyre, i fredags, på Striben. Kort
inden polis'en dukkede op satte en S80 T6 BSR en lille Honda Civic med
påskriften pro-street.dk på siden på plads. Har ikke rigtig kunne finde
noget på Honda'en, men det var ret cool, alle stod og måbede :p

Film'en :
http://videos.streetfire.net/search/S60+T5/0/56a37e5a-ec59-4ce8-a166-1231651ba58d.htm

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



TDN (16-10-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 16-10-06 08:47


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:45332339$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> u.m.s skrev:
>> Kan det have noget at sige at min V70 er import fra Tyskland (som jo godt
>> kan finde på at låse bilerne på fart/omdrejninger) ?
>
> Dét ved jég ikke, men min er også import fra Tyskland :)
>
> BJ, nu skriver du det kunne være sjovt at en alm S80 kan fælge div
> Ferrarier... Har jeg ikke linket til filmen med S60'eren der rykker fra én
> ? :p I øvrigt var det en god for os Volvo-fyre, i fredags, på Striben.
> Kort inden polis'en dukkede op satte en S80 T6 BSR en lille Honda Civic
> med påskriften pro-street.dk på siden på plads. Har ikke rigtig kunne
> finde noget på Honda'en, men det var ret cool, alle stod og måbede :p
>
> Film'en :
> http://videos.streetfire.net/search/S60+T5/0/56a37e5a-ec59-4ce8-a166-1231651ba58d.htm
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06
>

Sådan en Ferrari går nu heller ikke mere end 255 km/t og 0-100 på 6,3, så en
tunet Volvo burde sagtens følge med.

Mvh
Thomas



Peter Frost (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 16-10-06 11:26

TDN skrev:

> Sådan en Ferrari går nu heller ikke mere end 255 km/t og 0-100 på 6,3, så
> en tunet Volvo burde sagtens følge med.

Næææ, måske ikke, men derfor syntes jeg stadig det er en fed video. Don Juan
sidder der i hans Ferrari, og spiller smart, den måde han sidder og kikker,
spiller rigtigt op, lidt "nu sætter jeg din svenske traktor på plads".

Han blev jo hurtigt klogere, fandt meget hurtigt ud af der var tale om en
Svensk-Ferrari. Som i øvrigt ikke ser tunnet ud, ganske standart T5. Som du
kan se på video'en makser den lige omkring de 250 km/t :)

På samme link kan man se en S60 T5 spise en M3'er ! Det er vidst noget under
vuderet de T5'ere ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 10:17


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:45332339$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> BJ, nu skriver du det kunne være sjovt at en alm S80 kan fælge div
> Ferrarier... Har jeg ikke linket til filmen med S60'eren der rykker fra én
> ?

Den har vi set før, men det er jo også en gammel Ferrari..

> :p I øvrigt var det en god for os Volvo-fyre, i fredags, på Striben. Kort
> inden polis'en dukkede op satte en S80 T6 BSR en lille Honda Civic med
> påskriften pro-street.dk på siden på plads. Har ikke rigtig kunne finde
> noget på Honda'en, men det var ret cool, alle stod og måbede :p

Sådan en (have)traktor fra Volvo kan godt få en og anden til måbe.

Har selv oplevet det på mine utallige ture mellem DK og NL, når der køres
frisk til på de tyske motorveje..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 16-10-06 16:49

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45334dfd$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den har vi set før, men det er jo også en gammel Ferrari

Desuden falder Ferrarien tilbage i overhalingsøjeblikket, fordi
der er en bil i hans vognbane !



BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 17:30


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:TRNYg.20063$E02.7948@newsb.telia.net...

KLIP

>> Den har vi set før, men det er jo også en gammel Ferrari
>
> Desuden falder Ferrarien tilbage i overhalingsøjeblikket, fordi
> der er en bil i hans vognbane !

Den ville stadig ikke have en chance imod Völlen!

PS: Har lige modtaget komplet (husmandsracer-)skive- og klodssæt til hele
vejen rundt på S80. Det er jo rystende billigt: 3.547,50 kr. med slæb og det
hele.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 16-10-06 17:32

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4533b396$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den ville stadig ikke have en chance imod Völlen!

Jow jow - get real

> PS: Har lige modtaget komplet (husmandsracer-)skive- og klodssæt til hele
> vejen rundt på S80. Det er jo rystende billigt: 3.547,50 kr. med slæb og
> det hele.

Så må det være fra den kendte leverandør i Holland ?
(Brembo)



BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 17:39


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:2uOYg.20067$E02.7880@newsb.telia.net...

KLIP

>> Den ville stadig ikke have en chance imod Völlen!
>
> Jow jow - get real

Prøv at søg på den italienske spand. Den er jo old gammel og uden nutidig
power.

>> PS: Har lige modtaget komplet (husmandsracer-)skive- og klodssæt til hele
>> vejen rundt på S80. Det er jo rystende billigt: 3.547,50 kr. med slæb og
>> det hele.
>
> Så må det være fra den kendte leverandør i Holland ?
> (Brembo)

Jep.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Frost (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 15-10-06 20:29

Kent Glerup skrev :
> Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?
>
> Det tror jeg næppe!

Her tror jeg du tager fejl ! Jeg tror det handler om mapping af ECU'en, jeg
ville mene det er sådan man rent teknisk begrænsede bilerne i 90'erne.

Jeg kan være heldig at ramme 210 ned af bakke, og medvind ! Og har problemer
med at holde den omkring de 180 km/t som min køre ved ca 3600 omdr/s. Den er
meget langsom om at komme op på de ca 200 km/t 4000 omdr/s. SCT fjerner
denne begrænsning, så det bliver nok denne chipning jeg vælger.

Jeg har smidt vores svenske venner spørgsmålet, så får vi at se.


--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



Kent Glerup (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 15-10-06 20:41

On Sun, 15 Oct 2006 21:29:21 +0200, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

>Kent Glerup skrev :
>> Mener du den er begrænset til 4000 o/min i højeste gear?
>>
>> Det tror jeg næppe!
>
>Her tror jeg du tager fejl ! Jeg tror det handler om mapping af ECU'en, jeg
>ville mene det er sådan man rent teknisk begrænsede bilerne i 90'erne.

Det tror jeg såmænd også!
Mon ikke "den kraftige" version har en mere flad momentkurve?

>Jeg kan være heldig at ramme 210 ned af bakke, og medvind ! Og har problemer
>med at holde den omkring de 180 km/t som min køre ved ca 3600 omdr/s. Den er
>meget langsom om at komme op på de ca 200 km/t 4000 omdr/s. SCT fjerner
>denne begrænsning, så det bliver nok denne chipning jeg vælger.

Hvis motoren kun roterer med 3600 o/min ved 180 km/t er den jo også
ret langt fra sin topeffekt. Mit bud er altså at den ikke kan trække
sig selv op til topfart i 5. gear.

Hvad kan den rende i 4. gear?

/Kent Glerup

Peter Frost (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 15-10-06 20:53

Kent Glerup skrev:
> Hvis motoren kun roterer med 3600 o/min ved 180 km/t er den jo også
> ret langt fra sin topeffekt. Mit bud er altså at den ikke kan trække
> sig selv op til topfart i 5. gear.
>
> Hvad kan den rende i 4. gear?

Nu har jeg Aut. gear, men hvis jeg smider pedalen i bund, også over mit
kick-down punkt, der er i min speeder. Så skifter den ikke til 4. før de
4000 omdr/s også bliver den bare der, tager ikke imod gassen.

Det virker på mig som om der er masser tilbage i motoren, da det er et meget
let tryk jeg skal give for at holde den omkring de 3600/4000 omdr/s, altså
såsnart man er oppe på det, er det ikke et problem, hvis du forstår ? Men
giver gerne en prøve tur hvis du vil opleve det selv :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



Peter Frost (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 15-10-06 20:56

Vil lige tilføje der stortset ikke er foreskel på om vi er fuldt pakket, 4
mennersker på vej til Frankrig/Swiss, eller om jeg køre alene.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 21:31


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:4532917e$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent Glerup skrev:
>> Hvis motoren kun roterer med 3600 o/min ved 180 km/t er den jo også
>> ret langt fra sin topeffekt. Mit bud er altså at den ikke kan trække
>> sig selv op til topfart i 5. gear.
>>
>> Hvad kan den rende i 4. gear?
>
> Nu har jeg Aut. gear, men hvis jeg smider pedalen i bund, også over mit
> kick-down punkt, der er i min speeder. Så skifter den ikke til 4. før de
> 4000 omdr/s også bliver den bare der, tager ikke imod gassen.
>
> Det virker på mig som om der er masser tilbage i motoren, da det er et
> meget let tryk jeg skal give for at holde den omkring de 3600/4000 omdr/s,
> altså såsnart man er oppe på det, er det ikke et problem, hvis du forstår
> ? Men giver gerne en prøve tur hvis du vil opleve det selv :)

Lige just præcis. Jeg har også AUT i min V70N 2,4 140 HK version



Brian Sørup (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 15-10-06 20:57


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:ah35j2tec27pi89evbnj8hpojb59in8qgg@4ax.com...
> Hvis motoren kun roterer med 3600 o/min ved 180 km/t er den jo også
> ret langt fra sin topeffekt. Mit bud er altså at den ikke kan trække
> sig selv op til topfart i 5. gear.
>
> Hvad kan den rende i 4. gear?

Peter's bil har 4-trins aut.gear og er lidt højere gearet end en med
manuelt gear.
Min V70 løber iflg. GPS 44-45Km/t pr 1000 rpm. i 4.gear dvs. at den
kører omkring 275Km/t v/redline som er 6200rpm.
Topfarten på min er angivet til 215-225 Km/t som ligger omkring
4800-5000rpm i 4.gear - max. effekt (193Hk)skulle være ved 5200rpm, og
max moment (290Nm) mellem 1800 og 4500rpm.
Det skal tilføjes at jeg ikke er klar over om der er begrænser på min
98'er - jeg har ikke været over de magiske 200 Km/t endnu......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 00:38


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45329275$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det skal tilføjes at jeg ikke er klar over om der er begrænser på min
> 98'er - jeg har ikke været over de magiske 200 Km/t endnu......

Mig bekendt er de eneste, der er begrænsede i topfart: S60R, V70R og S80T6
som er de magiske (tyske) 250 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (16-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-06 00:45


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4532c65e$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det skal tilføjes at jeg ikke er klar over om der er begrænser på min
>> 98'er - jeg har ikke været over de magiske 200 Km/t endnu......
>
> Mig bekendt er de eneste, der er begrænsede i topfart: S60R, V70R og S80T6
> som er de magiske (tyske) 250 km/t.

Må hellere lige tilføje de nyeste modeller også: S60T5 (260 hk), V70T5 man
(260 hk) samt S80V8.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 16:50


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:453248ec$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Jeg har ikke brugt noge. Den er med original Volvo-software .... dog
>> udført hos Volvo, Sverige i Göteborg.
>
> Det vil Volvo gerne udføre ?

Nej.

> og ved du til hvilken pris ?

Kam ikke lade sig gøre.

> For jeg overvejede en tur til sct-tuning i Gøteborg, de skulle efter
> sigende være gode til det ifht. BSRAB som bare leverer en lille boks.

Jeg kan varmt anbefale BSR.

> For VolvoDK vil f.eks. ikke.. Men jeg har ikke fået spurgt Volvo Âlmhult
> f.eks, og hvis Gøteborg kan "overtales" så ville det jo være fint nok...

Du kan hverken overtale en aut. forhandler eller Volvo, Sverige til at gøre
det.

Min er et helt specielt tilfælde, hvor jeg som nuværende ejer, ingen
indflydelse har haft på det.

Mere kan/vil jeg ikke fortælle..

>>> Er du sikker på at det ikke kan opdages ? Hvis man forestiller sig at
>>> der ved et uheld smækkes en pc på ECU, så vil man da nok kunne se
>>> hvilken software der er i ville jeg tro...
>>
>> Alt kan vel efterspores, hvis man har det rette programmel til det.
>
> Ja klart, men spørgsmålet er om det er gjort til rutine...

Det kan jeg ikke forestille mig.

>>>> Du kan da blot meddele forsikringen, hvor mange Hk potten har.
>>>
>>> Og det vil ikke kræve at bilen skal omregistreres eller andet besværligt
>>> ? (er forsikret i Codan).
>>
>> Det kan jeg ikke se forsikringen skal bekymre sig om. De er vel blot
>> interesseret i at tjene nogen flere præmiepenge.
>
> Ja det vil nu ikke koste mere for mig om det er 170 eller 140hk versionen.
> Præmien stiger dog 50% til 12k hvis det er en turbo. Men tvivler da på at
> man bare ringer og siger til Codan at bilen har 170HK og så er det det...
> Eller sån er der måske bare :D

Du kan jo prøve..;)

> Hvad med told/skat egentlig ? Er det ikke noget med 20% flere hk kræver
> omregistrering.... men der er 140HK versioenen jo speciel da den bare er
> neddroslet... så jeg ved ikke hvordan toldskat ser på det...

Det ved jeg ikke.... netop ... heller ikke her.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~





u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 17:34

KLIP

>
>> For jeg overvejede en tur til sct-tuning i Gøteborg, de skulle efter
>> sigende være gode til det ifht. BSRAB som bare leverer en lille boks.
>
> Jeg kan varmt anbefale BSR.

Altså deres hjemmemodel via PPC ?

>> For VolvoDK vil f.eks. ikke.. Men jeg har ikke fået spurgt Volvo Âlmhult
>> f.eks, og hvis Gøteborg kan "overtales" så ville det jo være fint nok...
>
> Du kan hverken overtale en aut. forhandler eller Volvo, Sverige til at
> gøre det.
>
> Min er et helt specielt tilfælde, hvor jeg som nuværende ejer, ingen
> indflydelse har haft på det.
>
> Mere kan/vil jeg ikke fortælle..

Ok, ville også have undret mig over en officiel Volvoupgrade :D

SNIP
>>
>> Ja det vil nu ikke koste mere for mig om det er 170 eller 140hk
>> versionen. Præmien stiger dog 50% til 12k hvis det er en turbo. Men
>> tvivler da på at man bare ringer og siger til Codan at bilen har 170HK og
>> så er det det... Eller sån er der måske bare :D
>
> Du kan jo prøve..;)
Eller lade være... ;)

>
>> Hvad med told/skat egentlig ? Er det ikke noget med 20% flere hk kræver
>> omregistrering.... men der er 140HK versioenen jo speciel da den bare er
>> neddroslet... så jeg ved ikke hvordan toldskat ser på det...
>
> Det ved jeg ikke.... netop ... heller ikke her.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>
>
>
>



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 17:39


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:45326302$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Altså deres hjemmemodel via PPC ?

Det er jo deres nuværende metode.

De tænker sig om, når de laver tingene, således intet bliver overbelastet.

Det samme gør/kan forventes af S.A.M.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ole_B (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Ole_B


Dato : 15-10-06 13:31


BJ skrev:
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> news:45322657$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> > Mht sikkerhed, plejer Volvo at være kendt for det, men Avensisen og
> > Mondeoen er lidt nyere, så jeg ved ikke om sikkerheden på de nyere har
> > indhentet (evt overhalet) den lidt ældre V70'er?
>
> Jeg tror ikke Toyota eller Mondeo har overhalet Volvos sikkerhed trods
> aldersforskellen.
>
> Tænker man mere med hjertet end evt. rep.omkostninger grundet alder er en
> V70 2.4 nem at lave til en 2.4i..;)
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Jeg har prøve kørt et eksemplar af hver, og Avensis virkede
kvalitetsmæssig som den bedste bil, skarpt forfulgt af V70, der jo har
et par år og nogle flere km på bagen. Derimod virkede Mondeoen
størst, hvilket overraskede mig.

Mit hjerte siger V70, men jeg er noget usikker på
reparationsudgifterne til en bil, der er 2-3 år ældre end de andre,
og med +100.000 km flere kørte km.


BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:42


"Ole_B" <obk2904@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1160915454.621205.82210@i42g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>Mit hjerte siger V70, men jeg er noget usikker på
>reparationsudgifterne til en bil, der er 2-3 år ældre end de andre,
>og med +100.000 km flere kørte km.

O.k. Kan du få bilen vedligeholdt enten i Sverige, Tyskland eller hos en
dygtig "Volvo-mand", skulle den kunne køre lige så billigt som de 2 andre.

Motor ((2.4(i)) og gearkasse er meget stærke og driftssikre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



TDN (15-10-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 15-10-06 13:42


"Ole_B" <obk2904@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1160915454.621205.82210@i42g2000cwa.googlegroups.com...

BJ skrev:
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> news:45322657$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> > Mht sikkerhed, plejer Volvo at være kendt for det, men Avensisen og
> > Mondeoen er lidt nyere, så jeg ved ikke om sikkerheden på de nyere har
> > indhentet (evt overhalet) den lidt ældre V70'er?
>
> Jeg tror ikke Toyota eller Mondeo har overhalet Volvos sikkerhed trods
> aldersforskellen.
>
> Tænker man mere med hjertet end evt. rep.omkostninger grundet alder er en
> V70 2.4 nem at lave til en 2.4i..;)
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Jeg har prøve kørt et eksemplar af hver, og Avensis virkede
kvalitetsmæssig som den bedste bil, skarpt forfulgt af V70, der jo har
et par år og nogle flere km på bagen. Derimod virkede Mondeoen
størst, hvilket overraskede mig.

Mit hjerte siger V70, men jeg er noget usikker på
reparationsudgifterne til en bil, der er 2-3 år ældre end de andre,
og med +100.000 km flere kørte km.

_______________

Jeg har prøvet at sidde på bagsædet af en 2006 Mondeo og mit hovede bankede
i loftet og måtte sidde akavet. Jeg er 191 cm. høj, så stor synes jeg ikke
den er (på bagsædet)

Volvo er ikke så driftsikker som Toyota og Mondeo jvf.
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1115150.html#
Faktisk ligger den noget skidt.

Men ingen tvivl om en V70 er en lækker bil.

Pas på med Avensis'en er du ikke giver for meget da de er solgt i stort tal
med flåderabat, 280.000 lyder næsten som nyprisen for 2 år siden med
flåderabat.

Mvh
Thomas



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 13:51


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45322c9d$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP

> Volvo er ikke så driftsikker som Toyota og Mondeo jvf.
> http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1115150.html#
> Faktisk ligger den noget skidt.

Man må forvente, samtlige problemer er løst med den alder bilen er nået
(rep. og alm. vedligehold):

Volvo S70/V70/S60/S80

- Turboschlauch gelöst (Diesel alle Baujahre)

- Störungen im Motormanagement (Benziner und

Diesel)

- Tankverschluss klemmt (bes. 2004)

- Einspritzanlage defekt (bes. Diesel 2002/03)

- Einspritzdüsen undicht (Diesel bes. 2002/03)

- Lenkschloss blockiert (2002)


--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 15-10-06 22:17

> Volvo S70/V70/S60/S80
>
> - Turboschlauch gelöst (Diesel alle Baujahre)
>
> - Störungen im Motormanagement (Benziner und
>
> Diesel)
>
> - Tankverschluss klemmt (bes. 2004)
>
> - Einspritzanlage defekt (bes. Diesel 2002/03)
>
> - Einspritzdüsen undicht (Diesel bes. 2002/03)
>
> - Lenkschloss blockiert (2002)
>
Som ejer af en S60 diesel kunne jeg da godt tænke mig ovenstående på dansk.
Er det noget du kan hjælpe med - eller evt. nogle andre som er gode til
teknik tysk?

Mvh. Christian



BJ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-10-06 23:21


"Christian" <no.sp@m.for.me> skrev i en meddelelse
news:4532a592$0$906$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>> Volvo S70/V70/S60/S80

Volvo model S70/V70/S60/S80

>> - Turboschlauch gelöst (Diesel alle Baujahre)

Løs turboslange (Diesel alle årgange)

>> - Störungen im Motormanagement (Benziner und
>>
>> Diesel)

Fejl i motorstyringen (Benzin- og dieselversioner)

>> - Tankverschluss klemmt (bes. 2004)

Tankdæksel binder (2004)

>> - Einspritzanlage defekt (bes. Diesel 2002/03)

Defekt indsprøjtningssystem (Diesel 2002/03)

>> - Einspritzdüsen undicht (Diesel bes. 2002/03)

Utætte indsprøjtningsdyser (Diesel 2002/03)

>> - Lenkschloss blockiert (2002)

Ratlås blokeret (2002)

> Som ejer af en S60 diesel kunne jeg da godt tænke mig ovenstående på
> dansk.

O.k.

> Er det noget du kan hjælpe med - eller evt. nogle andre som er gode til
> teknik tysk?

Håber det hjalp dig og andre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 17-10-06 07:27

>
> Håber det hjalp dig og andre.
>

Yes sir - og mange tak

Mvh. Christian



Thomas Rasmussen (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 15-10-06 14:08

TDN wrote:

> Pas på med Avensis'en er du ikke giver for meget da de er solgt i stort tal
> med flåderabat, 280.000 lyder næsten som nyprisen for 2 år siden med
> flåderabat.

Ja, de fleste Avensis'er er solgt med en eller anden form for
flåderabat, flere firmaer kan idag få omkring 60-70kkr på en splinterny
Avensis, så det bør som udgangspunkt også være noget der skal tages med
i beregningerne når den rigtige brugtpris skal findes.

For de slags penge er en 2005/2006 model Nissan Primera indenfor rækkevidde.

IMO er brugte toyota'er købt lidt for dyrt

Thomas

Peter Frost (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 15-10-06 14:17

Ole_B skrev:
>Mit hjerte siger V70, men jeg er noget usikker på
>reparationsudgifterne til en bil, der er 2-3 år ældre end de andre,
>og med +100.000 km flere kørte km.

Så følg dit hjerte !!! Jeg ville jo mene Volvo'en også er det noget bedre
bygget, og dermed går det lige op, nogen lunde :) Bare kabinen i en V70 i
forhold til Mondeo og Avensis'en, ville aldrig være i tvivl ! Ikke med de to
alternetiver ! Måske hvis det var en BMW eller Volvo, men ikke Ford og
Volvo, og selvfølgelig Toyota...

Jeg tror du vil blive mest glad for Volvo'en i længden, og forbereder du dig
på lidt reperationer, bliver du da ikke overrasket :)

I det store hele så har jeg faktisk ikke haft en eneste fejl på min 850'er
der ikke var der fra start, eller skydes min egen "det går nok" tanke gang !

-Har skiftet bagbremser, pga flækket bremseklods der har ødelagt den ene
skive, fejlen var der ved køb. 1400 kr orginale volvo dele, skriver/tomler,
klodser og bakker + mont kit. Tog 1½ time, at gøre ved hjælp af en god ven.

-Har skiftet olie + filter + luftfilter + tændrør og andet alm service. Ca
1500 kr

-Kørecomputer plus 95 knapper hele vejen rundt ca 2000 kr ( Lir )

-Hækspoiler ca 3000 kr ( Lir )

-Automatgearolie 1200 kr ( har en fejl på gear'et der er ret alvorligt og
kan blive ret dyr, som man kan læse om andetsteds, dog var fejlen der ved
køb)

Pt. står jeg og skal ha skiftet køler, lygte glas og krumpatsudluftnings hus
+ filter (knækket huset ved rensning) og så er forbremserne ved at være tid
til at kikke på, muligvis skal jeg ha nye skiver, måske kun klodser. Køleren
koster ca 2000 kr husk jeg har aut gear derfor noget dyrere. Lygte glasset
koster ca 1000 kr men det betaler forsikringen, har glas og selvrisiko
dækning. krumtapshus koster maks 300 kr, klodser koster ca 700 kr orginalt
250 som Scan-tech der er på højde med org. skiverne koster ca 1200 kr, det
er rundt regnet 2000 kr for orginale bremser for, det er i mine øjne
billigt. Husk på kvaliteten på Volvo's bremser ! Hvis skiverne er skæve og
skal udskiftes skyldes det udelukkende min kørestil til tider er svinsk, i
hvert fald hvis du spørg mine bremser, og et par venner ;) Det jeg mener er,
det er næsten selvforskyldt ! Køleren var også utæt ved køb.

Bilen er fra 94 har nu kørt 205.000 km og har 170 hk. Jeg har selv kørt de
25.000 km, hvor af en bilferie i alperne indgår, og en kørsel på autobahn
med gns fart på 180 km/t. Så vil mene det her regnskab er for når du
virkelig bruger din bil.

Så alt i alt så har jeg ikke fået nogle fejl mens jeg har ejet bilen, udover
alm vedligehold !

Måske lige bortset fra en klunke klunke lyd fra bagtøjet når jeg køre over
små huller, som jeg mener blot er en bøsning i bagarmende til en 100 mand.

Nu lyder det måske som jeg har købt en bil fyldt med fejl, men som sagt
havde vi blot kikket den lidt grundigere efter og ikke havde været blind pga
man endelig fik sin drømmebil, havde jeg nok høvlet 5000-10000 kr af i
prisen. Men stadig en god bil til pengene, 85K.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



Karsten Feddersen (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 15-10-06 15:22

Hej

Ole_B wrote:
> Avensis 1,8 el. 2,0 fra 03/04 - km. 50.000 - 80.000: pris 240.000 -
> 260.000,-
> Mondeo 2,0 fra 03/04 - km. 40.000 - 80.000: pris 220.000 - 250.000
> V70 140 hk fra 01 - km. 170.000 - 200.000: pris 260.000 - 280.000

Ford og Toyota giver nogle voldsomme firmabilsrabatter og netop de to
modeller er nogle af de mest sælgende firmabiler. De store rabatter gør,
at det ikke er den første ejer (et eller andet firma), men ejer nr to
der tager den store afskrivning.


> PS. Planen er, at bilen skal være familiens de næste 4-5 år.

Hvis du regner med at have bilen i 5 år, så vil du lægge 125.000km oveni
dens kørte km. 325.000km for en Volvo er stadig ok og da dens pris
sikkert er mere reel, så ville jeg vælge den og overveje at lave den om
til 170hk.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Workshopman41 (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Workshopman41


Dato : 15-10-06 20:15

Hej,
Lang tråd! Prøver lige at summere om Volvo facts.

Man kan IKKE fabriksopgradere software fra en model til anden. Alt
software er tilknyttet VIn-(stel)nummeret, som der ligger et "spejl" af
på centralserver i Göteborg(på fabrikken).

Det er sikkert rigtigt at den omtalte S40 er opgraderet, men det er
ikke med ændret ydelse! Der har været kampange så alle S40/V50 er
blevett opgraderet ved førstkommende værkstedsbesøg, og det har
kørt siden ca. marts.

Når der ligger dette "spejl" vil bilens ecu konflikte hvis der er lagt
andet software i, end den af fabrikken kendte. Når det sker er det
noget seriøst l.... for bilen er totalt død. Forestil dig en
almindelig hjemme pc, hvor styresystemet konflikter med bundkort mm.
Forskellen her er bare at det er ret svært lige at få bilen
transporteret til Göteborg, som nok er det eneste sted hvor de kan
vække den til live.

Det sker typisk i det tilfælde at en mekaniker vil opgradere bilen,
der kommer jo løbende nyudviklede forbedringer -eller efter
udskiftning af eks. ETM ( det elektroniske gasspjældshus) og herefter
skal programmere det til bilen.
Det kan i bedste fald hænde at bilens originalsoftware indlæses igen,
og så er din tuning tabt

Har oplevet en STC tunet bil hvor det skete - den blev vækket af STC,
men det krævede at bilen blev bragt til dem.

Du bør derfor vælge at tune bilen med PPC fra BSRab, for her kan som
tidligere nævnt, den oprindelige software indlæses igen.

Slutteligt ang. valg af biler - Volvo er jo et helt andet segment en de
øvrige - og det er en fantastisk dejlig bil!
Har selv en


u.m.s [3460] (15-10-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 15-10-06 21:40

KLIP


<Har oplevet en STC tunet bil hvor det skete - den blev vækket af STC,
<men det krævede at bilen blev bragt til dem.

Han har vel kunnet køre bilen fra dem eller er fejlen opstået langsomt....?

<Du bør derfor vælge at tune bilen med PPC fra BSRab, for her kan som
<tidligere nævnt, den oprindelige software indlæses igen.
Det lyder også smart, men fjerner de en omdr.begrænsning hvis en sådan
eksisterer ?

<Slutteligt ang. valg af biler - Volvo er jo et helt andet segment en de
<øvrige - og det er en fantastisk dejlig bil!
<Har selv en



Klaus D. Mikkelsen (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-10-06 20:34

Ole_B skriver:
>
> Avensis 1,8 el. 2,0 fra 03/04 - km. 50.000 - 80.000: pris 240.000 -
> 260.000,-

Lidt kedelig bil der bare virker og virker og virker...
Husk at få den efterbehandlet mod rust.

> Mondeo 2,0 fra 03/04 - km. 40.000 - 80.000: pris 220.000 - 250.000

En bil jeg finder næsten lige så kedelig som "Demensis'en", men andre
finder ret spændende. Tag chancen og se om den kan holde rusten fra
livet.

Jeg ville ikek vælge den, så heller en "Demensis".

> V70 140 hk fra 01 - km. 170.000 - 200.000: pris 260.000 - 280.000

Dejlig bil. Ruststærk, men lidt mere brugt.

Husk at både "Deo og Demensis", begge bliver solgt med gevaldige
firmabilsrabatter, du er sku ved at kunne få en ny til den pris, bare du
siger "Flåderabat" hos forhandleren.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Jørgensen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 16-10-06 11:22

[snip]
>Alle gode råd er velkomne.

En så ny Japansk bil som muligt, gerne købt privat. Der får du nemt en '05 i
den klasse du efterlyser, hvilket vil sige stadig 2 års garanti. Derfor
betyder en forhandler kun et fordyrende led (30-40.000 kr) som jeg hellere
vi ha' en bedre bil for.

Købte selv en '05 Mazda6 stc. for 6 mdr siden af en privat. Ingen problemer,
kun en besparelse på ca. 50.000 i forhold til tilsvarende biler ved
forhandlere.

Mvh
Michael

PS: Jeg smiler stadig hver gang jeg sætter mig ind i den



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste