Peugeot 307 HDI og Anti pollution system f~
Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 15-10-06 09:14

Hejsa,

Vi købte i Februar en ny Peugeot 307 2.0 HDI, og nu har den 3 gange
meldt "Anti Pollution System fault" hvorefter den er gået i stå og
ikke kunnet starte igen.

Første gang i Juli, 2. gang i September og sidste gang i går.

Hver gang har værkstedet skiftet EGR ventilen og sagt at "så håber vi
det ikke sker igen", men det tvivler jeg da efterhånden på.

Fejlen minder for øvrigt meget om denne:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/544872d0c87038da/0efc79c361a7572a?lnk=gst&q=EGR+307&rnum=1#0efc79c361a7572a

I morgen skal jeg ringe til værkstedet igen, og jeg mener ikke det er
nok at skifte EGR ventilen - den er efter min opfattelse bare et
symptom på noget andet. Men hvad?

Er der nogen der har et bud på, hvad årsagen til at EGR ventilen går?
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Janner

Dato : 15-10-06 20:49

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> symptom på noget andet. Men hvad?
>
> Er der nogen der har et bud på, hvad årsagen til at EGR ventilen går?

Ja det er ikke en konstuktiv løsning jeg kommer med ... men vi løste alle
vores mange problemer med vores 307'er ved bytte den til en Octavia TDI'er.
Den kører nu på 27. måned og kilometer stand på 127000 (købt to år gammel
brugt) og har ALDRIG slået en forkert skid. Sågar har den ikke engang fået
skiftet en pære ... netop pærer var jo noget af det man skulle investere i
ugentligt da man kørte Pug.

Nå men held og lykke med bilen ...

/Jan

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 16-10-06 05:49

On Sun, 15 Oct 2006 21:48:31 +0200, "Janner"
<NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> wrote:

> [...]
>skiftet en pære ... netop pærer var jo noget af det man skulle investere i

Det med pærerne kan jeg nikke genkendende til

Men hvordan fik du Peugeot til at tage bilen tilbage? Det er netop
noget jeg overvejer at prøve at få dem til.

Jeg overvejer så en Seat Altea i stedet
/Lars

Fra : Mogens...

Dato : 15-10-06 20:53

> [...]

> symptom på noget andet. Men hvad?
> Er der nogen der har et bud på, hvad årsagen til at EGR ventilen går?

Du er tilsyneladende ikke alene - en ejer på denne site truer ligefrem
med sin advokat ->
www.ringsurf.com/forum/answers-307_hdi_Anti_pollution_error/

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 16-10-06 05:53

On Sun, 15 Oct 2006 19:53:17 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Du er tilsyneladende ikke alene - en ejer på denne site truer ligefrem
> [...]

Ja det gør jeg såmænd også, den med at sælger kan undslå
omlevering/hævelse af handelen er jo stærkt i fare (for sælger) når
han ikke kan løse problemet på en alvorlig fejl

Og man må jo sige at det at bilen ikke kan køre er en alvorlig fejl -
det er jo nærmest den primære egenskab
/Lars

Fra : TDN

Dato : 16-10-06 09:25

> [...]
> symptom på noget andet. Men hvad?
>
> Er der nogen der har et bud på, hvad årsagen til at EGR ventilen går?

Hvorfor ikke lade FDM køre din sag (hvis du er medlem). De får jævnligt
henvendelser fra frustererede Peugeot 307 ejere. Hvis det kommer i bladet
Motor kan det være Peugeot vågner op.

Mvh
Thomas

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-10-06 20:02

On Mon, 16 Oct 2006 10:24:59 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvorfor ikke lade FDM køre din sag (hvis du er medlem). De får jævnligt
>henvendelser fra frustererede Peugeot 307 ejere. Hvis det kommer i bladet
>Motor kan det være Peugeot vågner op.

Ja, jeg er desværre ikke medlem, og man skal have været medlem da
fejlen opstod for at de vil hjælpe. Ærgerligt for mig, men en ganske
forståelig regel.

Vi fik i øvrigt bilen retur mandag, og værkstedet påstod at den var
kørt tør for diesel, og det var årsagen til driftsstoppet.

Hvis det er sandt kan den enten nu (og ganske pludseligt) kun køre
omkring 30 km fra advarselslampen begynder at lyse, eller der er noget
galt med brændstofmåleren eller den bruger pludselig ganske voldsomt
meget diesel

Da jeg snakkede med dem mandag morgen var det første de spurgte mig om
netop om jeg havde kørt den tør, for de kunne se at lampen lyste. 7
timer senere blev jeg ringet op og fik at vide at den var kørt tør.

Hvis de skal bruge 7 timer på at konstatere det de allerførst
mistænker, så skal de sgu da have deres lærepenge tilbage

OG det er da også besynderligt at en tom tank udløser præcis den samme
fejl som jeg har fået 2 gange tidligere - med halvfuld tank

I dag fik jeg så en regning fra værkstedet, som jeg har meddelt dem at
jeg ikke agter at betale.

Stay tuned......
/Lars