Mercedes Vito 110D '96 +/-???
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-10-06 18:09

Hej NG

Jeg overvejer at seriøst at købe en Mercedes Vito 110, fra 96-98 og har
da også fundet en fra '96 med 250K på klokken der virker meget velholdt.

Der er et par af mine kammerater der hver har en tilsvarende og er meget
glade for den. Men når jeg så læser på nettet synes jeg næsten kun at
der er negativ omtale af den bil! Hvad skal jeg tro?

Alle indput ved Vito 110 af den model eller tilsvarende er meget
velkomne også evt. gerne noget specifikt man skal kigge efter ved brugt
køb af Vito 110..

M.v.h.
Thore Jensen
- Spørg om Kadett E og jeg skal svare..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 18:21

SmaRTrxxv skriver:

> Alle indput ved Vito 110 af den model eller tilsvarende er meget
> velkomne også evt. gerne noget specifikt man skal kigge efter ved brugt
> køb af Vito 110..

RUST.

Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 18:25

> RUST.

Dårlige motorer - hold fingrene LANGT væk.
Autobild har hjulpet talrige læsere til kulance hos MB.

Fra : Brian

Dato : 12-10-06 18:48

Mogens... wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
>
> Dårlige motorer - hold fingrene LANGT væk.
> Autobild har hjulpet talrige læsere til kulance hos MB.

Og oveni er ledningsnettet designet/samlet på en måde, så løse forbindelser
er uundgåeligt.

Jeg ville finde et alternativ - Transporter f.eks.

/Brian

Fra : TDN

Dato : 12-10-06 19:02

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også evt. gerne noget specifikt man skal kigge efter ved brugt køb af Vito

Her er en FDM test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BA3A760B-0C4F-494E-8D0E-03DB3366B438/0/brugtbiltest.pdf

Den får ikke mange roser....

Mvh
Thomas

Fra : Kaenguru

Dato : 12-10-06 21:11

SmaRTrxxv skrev:
> [...]
>
> Alle indput ved Vito 110 af den model eller tilsvarende er meget
> velkomne også evt. gerne noget specifikt man skal kigge efter ved brugt

Jeg havde på et tidspunkt en ældre Vito (men nok ikke helt fra 96)
som erstatningsbil for en VW Transporter. Jeg må sige jeg var glad for
at jeg kun havde den i 2-3 dage. Bilen virkede utroligt skrabet og
billig i udførslen. Sammenlignet med VW Transporter, Ford Transit,
Toyota Hiace og Fiat Ducato er den helt klart den sidste jeg ville
vælge.

Fra : Q

Dato : 13-10-06 01:11

> [...]
>
> Alle indput ved Vito 110 af den model eller tilsvarende er meget
> velkomne også evt. gerne noget specifikt man skal kigge efter ved brugt

De kører glimrende, men kan hurtigt blive et særdeles dyrt bekendtskab..
Rust, motor, gearkasse og el-system er generelle problemer på dem..
Iflg. min mekker:
Motoren skyder toppakning + evt. topstykke *ofte* , han snakker 20-25K for
rep
Gearkassen står af, han snakker 15-25K for rep
Rust: elendig rustbeskyttelse fra fabrikkens side
*mange* fejl på elsystemet, startspærre, elruder, centrallås mfl. er typiske
problemer

Jeg har selv overvejet at købe en Vito, men droppede det pga. kraftige
advarsler fra mekanikeren.. En bekendt har også haft Vito - Det gør han
heller ikke igen..

/peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-06 05:37

Q skriver:

> Jeg har selv overvejet at købe en Vito, men droppede det pga. kraftige
> advarsler fra mekanikeren.. En bekendt har også haft Vito - Det gør han
> heller ikke igen..

Har kørt Vito i 4½ år uden problemer (firmabil).

Klaus

Fra : spamsen

Dato : 13-10-06 14:56

"Klaus D. Mikkelsen" wrote in message
>Q skriver:

> Har kørt Vito i 4½ år uden problemer (firmabil).
Men også samme motor? jeg har hørt at de "store" af dem 114-116 er en del
bedre end de små, særligt de 6? cylindrede.
(men det kan godt være en vandrehistorie :))

--
vh.
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-06 16:43

spamsen skriver:

> Men også samme motor? jeg har hørt at de "store" af dem 114-116 er en del
> bedre end de små, særligt de 6? cylindrede.

110 ere og senere en nyere 115.

Klaus