Brugt Renault Scenic
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 01:02

Hej bilfolk

Fruen har fået godkendelse til at skifte den gamle konebil ud med en af
nyere dato. Hun vil gerne have en MPV, men økonomien rækker ikke til meget
mere end 100.000kr. Opel Zafira ligger desværre lidt over smærtegrænsen.
Derfor har hun forelsket sig i en Renault Scenic. Den fåes fra omkring
50.000 kr. Man skulle kunne få en fun udgave fra omkring årg. 2000 og stadig
have lidt i overskud på indkøbsbudgettet.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved modellen?
Hvornår er der sket vitale ændringer i bilen?
Hvad er forskellen i udstyr på RN, RT, RXE, RXT og Expression?
Jeg er iøvrigt selv mest til diesel (kører selv Passat TDi 110hk). Jeg har
set en 1.9 dCi til 115.000kr. Hvis jeg nu kan finde de sidste dukater, hvad
er erfaringerne så med den motor?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 17:02

"Ole Frederiksen" <baltzer[SNABELA)mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Hej bilfolk

Hej

> Hvad skal jeg være opmærksom på ved modellen?

Der er andre der har svaret på det med adskilige link

> Jeg har set en 1.9 dCi til 115.000kr. Hvis jeg nu kan finde de sidste
> dukater, hvad er erfaringerne så med den motor?

Jeg kører blandt andre en '04 Scenic 1,9 dCi - og det er min første
Renault nogensinde. Alle der har været med ude at køre (eller har lånt
bilen) er dybt imponeret - den kører fantastisk.

Ingen larm, dejlig motor (skal IKKE hurtigt i 2. gear), masser af plads
(jeg er 2 meter) og en fin brndstoføkonomi (6.3 l/100 km). Min har air
con og fartpilot, og piloten fungerer faktisk vældig godt - indstillingsmu-
ligheder og kontrollen (bevæger sig ikke en km).

Hvis ikke jeg vælger en Seat Altea, vil jeg vælge en Scenic igen...

/Mogens
'03 BMW 530d Touring steptronic (total fed motorvejscruiser)
'04 Renault Scenic 1,9 dCi van (total iorden arbejdshest)

Fra : KASO

Dato : 12-10-06 19:07

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> con og fartpilot, og piloten fungerer faktisk vældig godt -
> indstillingsmu-
> ligheder og kontrollen (bevæger sig ikke en km).

Jeg kan nikke genkendende til ovenstående - men 1.9dCi i Scénic 2 er en
anden og nyere motor.
(Jeg har iøvrigt holdt et gennemsnit over de seneste 15.320km på 16.6km/l -
i Grand Scénic (egenvægt 1550kg) - det synes jeg er svært
tilfredsstillende!)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-10-06 19:26

On Thu, 12 Oct 2006 16:02:22 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>con og fartpilot, og piloten fungerer faktisk vældig godt - indstillingsmu-
>ligheder og kontrollen (bevæger sig ikke en km).

Sig mig nu lige Mogens... Er du skiftet fra en 530d til en Scenic
1,9 dCi? Men den lyder rimelig økonomisk - cirka det samme som min
Octavia 2,0TDI DSG. Den skal gerne hurtigt i 2. gear, men det klarer
den så heldigvis selv...

>Hvis ikke jeg vælger en Seat Altea, vil jeg vælge en Scenic igen...

Det er faktisk en helt OK motor, TDI'en. Den er bestemt noget mere
traktor i tomgang end den gamle lækre række-6 fra BMW - men kørt er
den bestemt OK.

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 19:56

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Sig mig nu lige Mogens... Er du skiftet fra en 530d til en Scenic
> 1,9 dCi?

Næh, jeg har begge - som jeg skriver i min signatur
> [...]

> Men den lyder rimelig økonomisk - cirka det samme som min
> Octavia 2,0TDI DSG. Den skal gerne hurtigt i 2. gear, men det klarer

Det er min firmabil, så økonomien er mindre present for mig...

> Det er faktisk en helt OK motor, TDI'en. Den er bestemt noget mere
> traktor i tomgang end den gamle lækre række-6 fra BMW - men kørt er
> den bestemt OK.

Ja jeg funderer lidt over, hvor meget du mangler BMW'en.
Jeg har sat min til salg, fordi jeg jo hellere vil ha' noget specielt
nu, hvor jeg ikke selv lægger bil til den daglige transport...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-10-06 21:07

On Thu, 12 Oct 2006 18:56:00 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Næh, jeg har begge - som jeg skriver i min signatur
>'03 BMW 530d Touring steptronic (total fed motorvejscruiser)
>'04 Renault Scenic 1,9 dCi van (total iorden arbejdshest)

Jaja.. Skulle bare lige drille lidt ;)

>Ja jeg funderer lidt over, hvor meget du mangler BMW'en.

Ikke særligt faktisk... Klart, en Octavia er på ingen måde en E39, men
den gør det altså godt. Men spørg mig igen om 1 år, så er det langt
mere kvalificeret hvordan det holder at pendle i sådan en

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 21:17

> Jaja.. Skulle bare lige drille lidt

He he - okay. Troede sgu på det

> Ikke særligt faktisk...

Det er jo altid rart med en splinterny bil - uanset hvad.

> Klart, en Octavia er på ingen måde en E39

Nej det starter allerede når man starter bilen...

> men den gør det altså godt.

Sikkert. Jeg er ikke imponeret, men dét ved du

> Men spørg mig igen om 1 år, så er det langt mere kvalificeret
> hvordan det holder at pendle i sådan en

Sikkert ingen forskel - man hører ikke om Skoda-ejere, der
er skuffede, IMO...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-06 12:11

On Thu, 12 Oct 2006 20:17:13 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

>Nej det starter allerede når man starter bilen...

Ahja - men gælder vel uanset hvad motoren sidder i. De er vel bare de
små 4 cyl diesler der stadig har det lidt svært med lyden. BMW ser ud
til at have samme problem:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article229522.ece

>Sikkert ingen forskel - man hører ikke om Skoda-ejere, der
>er skuffede, IMO...

Næh rigtig nok. Det er mest om den er rasle-sikker - du ved.. De der
lyde fra ting, som sidder og vibrerer. Den nogen biler rammes af efter
de er rystet på plads

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 13-10-06 21:37

> Ahja - men gælder vel uanset hvad motoren sidder i. De er vel bare de
> små 4 cyl diesler der stadig har det lidt svært med lyden. BMW ser ud
> [...]

Ja, men det er jo også dét, jeg hele tiden har sagt.

> Næh rigtig nok. Det er mest om den er rasle-sikker - du ved.. De der
> lyde fra ting, som sidder og vibrerer. Den nogen biler rammes af efter
> de er rystet på plads

Ja der er ikke megen rasleri i en BMW

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-10-06 10:10

On Fri, 13 Oct 2006 20:36:52 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Ja der er ikke megen rasleri i en BMW

Bestemt ikke - min 530dA touring havde kørt 260.000 km da jeg solgte
den og der var intet som helst der raslede....

** Lars

Fra : KASO

Dato : 12-10-06 19:03

> [...]
> Hvornår er der sket vitale ændringer i bilen?
> Hvad er forskellen i udstyr på RN, RT, RXE, RXT og Expression?

Facelift ca. 1999/2000 gav de store forlygter + 16V motorer, der er langt
bedre end de gl. 8V (har haft begge). Phase III kom ca. maj 2001 og kendes
på lidt flere detaljer malet udvendigt. Phase I har 2 airbags, II har 4
airbags og III har gardinairbags.

Bedste køb er en 1.6 16V (110hk), der har rigeligt med kræfter i hverdagen
og med fornuftig kørsel kan køre 14-15 km/l

Udstødning er et svagt punkt + rust v. bagskærme på de ældste modeller.
Ellers yderst stabil, komfortabel og praktisk.

> Jeg er iøvrigt selv mest til diesel (kører selv Passat TDi 110hk). Jeg har
> set en 1.9 dCi til 115.000kr. Hvis jeg nu kan finde de sidste dukater,
> hvad er erfaringerne så med den motor?

En tidlig generation commonrail. Fornuftig, men ikke på højde med de
nuværende dCi. Jeg ville gå efter en 1.6 16V benzin med mindre
kørselsbehovet er stort.

Vi har haft:

1997 1.6 8V: 80.000km/4 år - 1 fejl (vindafviser på soltag defekt v.
levering - rettet på garanti)
2001 1.6 16V: 80.0000km/4 år - ingen fejl
2005 1.9 dCi: Foreløbig 33.000km - småfejl fra klargøring - bilen "ab
fabrik" fin!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-10-06 21:00

Ole Frederiksen escribió:

> Jeg er iøvrigt selv mest til diesel (kører selv Passat TDi 110hk). Jeg har
> set en 1.9 dCi til 115.000kr. Hvis jeg nu kan finde de sidste dukater, hvad
> er erfaringerne så med den motor?

Jeg har en 1.9 dCi, men den er så fra 2005, så det er den nye variant med
130Hk. Motoren er fin og trækker vældigt fra land. 0-100 klares på 10
sekunder, hvilket er vældig godt for en 7 sæders MPV.

Min er dog lidt mere tørstig end hvad der ellers snakkes om her i gruppen, men
det er nok fordi jeg kører 90% motorvej med 140 og 10 bykørsel med masser af
traffik (hernede i Madrid er der lidt flere biler end i de fleste byer i DK).
Alt i alt kan jeg holde den på et sted imellem 6,8 og 7L/100 km til daglig,
men på langture som ferier kan jeg sagtens få den ned under 6L/100km

Bilen er fin indeni med masser af forskellige rum til at gemme ting og sager.
Hvis jeg endelig skulle klage over noget, er der brugt lidt for meget plastic
i kabinen, der er visse steder hvor jeg ville have foretrukket et andet
materiale end hård plastic, men det er i småtingsafdelingen.

Alta i Alt en bil jeg varmt kan anbefale.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann