Hjælp til køb af ny el. lettere brugt bil
Fra : Casper

Dato : 12-10-06 00:04

Vores erfaring i køb af bil er ikke stor, da vi kun har haft en før
og det var en SEAT Ibitza fra 1996. Nu skal vi have een istedet for
Seat'en og dem skal bruges til at pendle i.

Vi har efterhånden været ude og køre i mange biler inden for vores
prisleje, og er nået frem til at købe en Skoda Fabia Combi, lettere
brugt Mazda 3 (35.000 km) eller måske en Peugeout 206SW. Det er alle
diesel-biler og til ca. 200K, hvilket er vores smertegrænse.

Er dette et godt valg, og hvilket er bedst - eller skal vi gå efter
noget helt andet?

Håber meget at nogen kan vejlede os lidt, da vi bliver mere og mere
forvirret hver søndag vi er ude og kigge.

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 12-10-06 03:52

Casper skrev:
> [...]
> noget helt andet?
>
> Håber meget at nogen kan vejlede os lidt, da vi bliver mere og mere
> forvirret hver søndag vi er ude og kigge.

Hej
Hvad med en Opel Corsa? Den koster fra 130.000 kr (benzin) og fås
også med dieselmotor. Den har som noget unikt for prisklassen aktive
nakkestøtter. Se evt. tråden "piskesmæld" fra 06-01-2006 her i
gruppen. Der er også nogle gode links til engelske analyser af
kollisionssikkerheden ved påkørsel bagfra.

Fra : Casper

Dato : 12-10-06 17:32

peter900000@hotmail.com skrev:

> [...]
> gruppen. Der er også nogle gode links til engelske analyser af
> kollisionssikkerheden ved påkørsel bagfra.

Ikke nogen tosse idé, og så da også at den i dag vandt Årets bil
2007. Umiddelbart er jeg bare bange for at den for lille til også at
kunne transportere barnevogn...