Slå airbagen fra
Fra : Flemming Hansen

Dato : 11-10-06 07:59

Hej

I hvilke biler kan det lade sig gøre at slå airbagen fra i passagersiden.
Her tænker jeg på biler, som har en kontakt hvor man efter behov kan koble
til og fra.
Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-06 08:03

"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
meddelelse news:452c9622$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Ja, sæt autostolen på bagsædet istedet....

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 08:22

Flemming Hansen skrev:

> [...]
> til og fra.
> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Peugeot 306 har det, men det findes vel i de fleste nyere biler ?
(pånær Toyota hvor man istedet kan slå selestrammeren fra...)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-10-06 08:59

Flemming Hansen wrote:

> [...]
> efter behov kan koble til og fra.
> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Citroën Xsara.

Ebbe

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-10-06 10:02

Hej

Flemming Hansen wrote:
> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Min Mazda 6 har det.

Fra : bnielsen

Dato : 11-10-06 11:47

Flemming Hansen skrev:

> I hvilke biler kan det lade sig gøre at slå airbagen fra i passagersiden.
> Her tænker jeg på biler, som har en kontakt hvor man efter behov kan koble
> til og fra.

Skoda Octavia, dog kun i den nye model.

/Brian

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-10-06 12:31

On Wed, 11 Oct 2006 08:58:40 +0200, "Flemming Hansen"
<FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote:

> Andre forslag?

Den ultimative børnecontainer til prisen: Berlingo/Partner.
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : Aslan

Dato : 11-10-06 12:31

Flemming Hansen wrote:
> I hvilke biler kan det lade sig gøre at slå airbagen fra i
> passagersiden. Her tænker jeg på biler, som har en kontakt hvor man
> efter behov kan koble til og fra.

Alfa 156

Fra : RP

Dato : 11-10-06 13:27

> [...]
> til og fra.
> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Renault Laguna II

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 16:07

Flemming Hansen skriver:

> Eksempelvis ved jeg at det findes i en Peugeot 406. Andre forslag?

Næsten alle nyere VW svjv, min Golf V har det som en nølgeafbryder i
hanskerummet og en stor advarselslampe.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 16:11

> [...]
> Her tænker jeg på biler, som har en kontakt hvor man efter behov kan koble

Gad vide hvad det måtte være for et "behov" der gør at man skal frakoble en
airbag?

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 16:14

Tom skriver:

> Gad vide hvad det måtte være for et "behov" der gør at man skal frakoble en
> airbag?

Gulpladebil med barnesæde.

3 børn i bilen i autostol.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 16:23

> Tom skriver:

> Gulpladebil med barnesæde.
>
> 3 børn i bilen i autostol.

Jep, økonomien går foran børns sikkerhed

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 18:30

Tom skriver:

> Jep, økonomien går foran børns sikkerhed

Du mener at et barn på bagsædet af en Suzuki Swift er bedre sikret end
en på forsædet af en Seat Altea (med airbaggen slået fra) i tilfælde af
uheld ????

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 18:57

> Tom skriver:

> Du mener at et barn på bagsædet af en Suzuki Swift er bedre sikret end
> en på forsædet af en Seat Altea (med airbaggen slået fra) i tilfælde af
> uheld ????

Som udledt af tidligere diskussioner om samme emne, så har forskellige
organisationer testet hvor det er mindst/mest farligt at placere et
børnesæde. Om en swift er mere sikker end en altea på den måde du skitserer
det, vil jeg ikke gå ind i.
ADAC har med crashtest dokumenteret at bagsædet er det mest sikre sted at
placere en barnestol, men bevares vi vil jo alle det bedste for vores børn

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 19:00

Tom skriver:

> [...]
> organisationer testet hvor det er mindst/mest farligt at placere et
> børnesæde. Om en swift er mere sikker end en altea på den måde du skitserer

Det var dig selv der mente at man ville spare ved at købe en
gulpladebil. Jeg står måske for at skulel have bil nummer 2. Hvad vil
være mest sikkert for mig og knægten at transportere os i, en Swift,
eller en Altea ?

> ADAC har med crashtest dokumenteret at bagsædet er det mest sikre sted at
> placere en barnestol, men bevares vi vil jo alle det bedste for vores børn

Kan du finde den frem til mig ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:15

> [...]
> gulpladebil. Jeg står måske for at skulel have bil nummer 2. Hvad vil
> være mest sikkert for mig og knægten at transportere os i, en Swift,

At man køber gulpladebil kan vidst ikke begrundes med andet end at det er
billigere end hvideplader. Men hvis du mener at vide at knægten er bedst
sikret på forsædet, så sæt ham der (altea eller ej). Jeg skal ikke gøre mig
klogere end de klare anbefalinger dem der arbejder med sikkerhed, giver.

Hvis jeg kun havde det valg du skitserer, så blev det sikkert en brugt altea
(hvide plader) hvor knægten kunne placeres på bagsædet

> Kan du finde den frem til mig ?

Jeg vil tro du kan finde den via google groups....har været oppe flere gange
før

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 19:35

Tom skriver:

> At man køber gulpladebil kan vidst ikke begrundes med andet end at det er
> billigere end hvideplader.

Jeg får en større (og mere sikker bil) for de samme penge.

> Men hvis du mener at vide at knægten er bedst
> sikret på forsædet, så sæt ham der (altea eller ej). Jeg skal ikke gøre mig
> klogere end de klare anbefalinger dem der arbejder med sikkerhed, giver.

De er også meget splittede.

> Hvis jeg kun havde det valg du skitserer, så blev det sikkert en brugt altea
> (hvide plader) hvor knægten kunne placeres på bagsædet

Når du nu kan få en nyere gulplade ?

> Jeg vil tro du kan finde den via google groups....har været oppe flere gange
> før

Vi har snakket om det mange gange før, men det endelige "bevis" er ikke
dukket op endnu.

Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:59

> Tom skriver:

> Jeg får en større (og mere sikker bil) for de samme penge.

> De er også meget splittede.

Jeg tror nu på de konklusioner som ADAC laver mere end hvad en sælger i
Babysam har udtalt. (jfr. en af de tidl. diskussioner). Mener at Folksam er
enige med ADAC i at bagsædet er det sikreste sted i bilen, men hæng mig ikke
op på det.

> Når du nu kan få en nyere gulplade ?

Man har vel altid ønsker der går ud over hvad man har råd til.
Jeg tror jeg fint kunne finde et rimeligt alternativ mellem en altea og
swift som både kunne tilgodese pengepungen og familien uden at ungerne
skulle hen foran. Men sådan prioriterer man jo forskelligt

> Vi har snakket om det mange gange før, men det endelige "bevis" er ikke
> dukket op endnu.

Nej, jeg gider ikke finde det for dig
men du kan da lede lidt efter hvad ADAC har lavet af test

Omvendt venter jeg da spændt på dine referencer på at forsædet skulle være
mere sikkert end bagsædet for en barnestol......og ja jeg har læst FDM's
"anbefalinger" som formudrer billedet lidt....uden at de reelt har undersøgt
noget (FDM laver ikke crashtest alene, men kun i samarbejde med ADAC)

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 21:01

Tom skriver:

> [...]
> enige med ADAC i at bagsædet er det sikreste sted i bilen, men hæng mig ikke

I en bagudvendt barnestol - ja.

> [...]
> swift som både kunne tilgodese pengepungen og familien uden at ungerne
> skulle hen foran. Men sådan prioriterer man jo forskelligt

Forskellen mellem for og bagsæde vil være så minimal at en nyere bil vil
kunne gøre udfaldet til den positive side, blot på den bedre performance
af den nye bil.

> Nej, jeg gider ikke finde det for dig
> men du kan da lede lidt efter hvad ADAC har lavet af test

Jeg har endnu ikke kunnet finde det.....

> Omvendt venter jeg da spændt på dine referencer på at forsædet skulle være
> mere sikkert end bagsædet for en barnestol.

Det har jeg vidst aldig udtalt.

> .....og ja jeg har læst FDM's
> "anbefalinger" som formudrer billedet lidt....

Også i den grad !

Kalus

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-06 23:37

> Tom skriver:

> Jeg får en større (og mere sikker bil) for de samme penge.

Større er ikke nødvendigvis = sikrere..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 04:46

"Henrik B." skriver:

> Større er ikke nødvendigvis = sikrere..

Men oftest.

Klaus

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-06 16:31

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:452D0A54.4062BA0@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:

> Gulpladebil med barnesæde.

Check

> 3 børn i bilen i autostol.

Ingen problem - der er 3 barnestole på bagsædet af Völlen
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 18:31

"Brian Sørup" skriver:

> Ingen problem - der er 3 barnestole på bagsædet af Völlen

Så 4 da.

Eller hvis man skal transportere noget stort så bagsæderne skal ligges
ned.

Fra : Flemming Hansen

Dato : 11-10-06 20:25

Tak til jer alle for de mange forslag.
Grunden til mit spørgsmål er rigtignok som Klaus var inde på, at der skal
være 3 autostole på bagsædet. Det kan der ikke i vores Mondeo og vi er
derfor nød til at finde på en anden løsning. Måske man skulle kigge i
retningen af en V70 som iflg. Brian har plads til tre barnestole på
bagsædet.
Er der evt. andre forslag til biler med brede bagsæder.

Mvh.
Flemming
Mondeo 1.8 1997 stc.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 20:42

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagsædet.
> Er der evt. andre forslag til biler med brede bagsæder.

hmm, jeg måtte fluks ud og kigge efter hvor meget vores børnestol fylder i
min mondeo og du har 100% ret, no way at der er plads til 3 børnestole på
bagsædet. Der er kun plads til 2½.

--
Tom

Fra : Flemming Hansen

Dato : 11-10-06 21:18

> hmm, jeg måtte fluks ud og kigge efter hvor meget vores børnestol fylder i
> min mondeo og du har 100% ret, no way at der er plads til 3 børnestole på
> bagsædet. Der er kun plads til 2½.

Ja nemlig 2½ - og her gik man rundt og troede at en Mondeo var en rummelig
bil, det gælder så åbentbart bare ikke bagsædet.
Håber på der kommer nogle bud på biler med brede bagsæder.

Flemming