Hvem kører/pendler mest pr dag?
Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 06:06

Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
tænker på ift. at være kørende sælger.

Kan du stikke det?
(jeg pendler blot 100 km pr dag)

Fra : hanzen

Dato : 11-10-06 07:51

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]
Det kan jeg heldigvis ikke
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Jens F

Dato : 11-10-06 08:22

Mogens... wrote:
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]

Ikke aktuelt - men jeg kender én, der hver dag pendlede fra Dragør til
Sønderborg. Det tæller for 660 km hver dag (distance pr. bil) - uagtet
at han fløj turen.

Selv har jeg ikke været over 240 km/dag - men det rækker
--

Jens F

Fra : Brian Larsen

Dato : 11-10-06 08:18

Mogens... skrev:
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]

Det bliver i alt noget nær 226km for mig hver dag, kan godt blive lidt
trælst i længden men det er nu stadig bedre end at skulle med DSB.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 08:26

Mogens... skrev:
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> tænker på ift. at være kørende sælger.

Det gad jeg helt sikkert ikke, jeg syns det er rigeligt med 200km hver
dag. Ikke fordi jeg syns det er træls at køre dem men det tager bare
for lang tid, tid jeg godt kan finde andet at bruge til!

Fra : jk

Dato : 11-10-06 10:23

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]

købte hund, at en som boede i Rødby og pendlede til København hver dag- surt
show

/JK

Fra : Søren Blom

Dato : 11-10-06 12:26

"jk" <dontspam@me.com> skrev

> købte hund, at en som boede i Rødby og pendlede til København hver dag-
> surt show

Hvad fanden, vores nabo køre hverdag fra Højbjerg til Ålborg og tilbage
igen, der er vist 120 km hver vej. Selv lægger jeg fast rutefart imellem
Århus - Ingolstadt, kombineret, bil, fly, tog, det bliver til godt 1100 km
hver vej , det er dog ikke en tur jeg tager hver dag, men rejser normalt til
Ingolstadt via ¨München mandag morgen og hjem igen torsdag aften, men når
jeg er dernede (det er jeg ikke idag) så bor jeg i München, hvor jeg tager
toget frem og tilbage imellem Ingolstadt og München, en tur på 60 km og 35
minutter (dejlig afslappende).

Mine forældres nabo køre hver dag fra Glostrup til Holeby på Lolland, så der
er mange der rejser langt hver dag for at passe deres arbejde.

Det optimale måtte være at kunne cykle en gå til arbejdet, sådan kunne jeg i
hvert fald godt ønske det.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-06 12:34

Søren Blom wrote:

> Det optimale måtte være at kunne cykle en gå til arbejdet, sådan kunne jeg i
> hvert fald godt ønske det.

Enig. Jeg _kan_ cykle til arbejde, men dovenskaben har gjort at det kun
er sket 2 gange på et halvt år. Jeg har 38 km hver vej, som normalt
bliver tilbagelagt på en Yamaha TDM 900 lidt før myldretiden.

Skulle jeg køre i myldretiden Hillerød-Frederiksberg retur hver dag,
ville cyklen helt sikkert blive motioneret mere.

--
vh
Torben

Fra : Troels Hansen

Dato : 11-10-06 12:43

Søren Blom skrev:

> Mine forældres nabo køre hver dag fra Glostrup til Holeby på Lolland, så der
> er mange der rejser langt hver dag for at passe deres arbejde.

Tjaa, jeg har godt 70000 om året, dog modsatte retning, til Kbh centrum,
så det er ikke så meget afstanden, men snarere at det tager 1 time til
køge, og let tager over en time det sidste stykke.

Fra : Søren Blom

Dato : 11-10-06 13:15

"Troels Hansen" <ggd@sfs.sk> skrev

> Tjaa, jeg har godt 70000 om året, dog modsatte retning, til Kbh centrum,
> så det er ikke så meget afstanden, men snarere at det tager 1 time til
> køge, og let tager over en time det sidste stykke.

Det var egentlig også det jeg ville frem til, men det gik lidt hurtigt før,
da telefonen ringede. Altså, afstanden er ligegyldig, det er transporttiden
der er den afgørende faktor.

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 16:46

KLIP

> Det optimale måtte være at kunne cykle en gå til arbejdet, sådan kunne jeg
> i hvert fald godt ønske det.

Sludder.

Jeg skal fra 1. sal, hvor soveværelset ligge, ned ad vindeltrappen og ind på
kontoret.

En tur på godt og vel 50 meter.

Jeg er dog komplet afskåret fra at anvende, bil, cykel, MC, fly eller tog så
jeg tager apostlenes heste.

En optimal rejsedag ville være 8 timer under dynen med den trådløse telefon
og laptop..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 17:39

> Sludder.

Jep - Søren B's job med verden som arbejdsplads, "kiggende"
på de nyeste bilmodeller, ville være kanon. Så skråt op med
rejsetiden

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 17:44

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - Søren B's job med verden som arbejdsplads, "kiggende"
> på de nyeste bilmodeller, ville være kanon. Så skråt op med
> rejsetiden

Jeg kan dårlig tro at det rejseri er ren fornøjelse, men faktisk er ganske
hårdt arbejde.

Der er dog nogen, der altid tror evindelig rejsen rundt i verden, er den
evige dans på roser ... specielt de indsatte..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 17:49

> Jeg kan dårlig tro at det rejseri er ren fornøjelse, men faktisk er ganske
> hårdt arbejde. Der er dog nogen, der altid tror evindelig rejsen rundt i
> verden, er den evige dans på roser ... specielt de indsatte..

OK - uenig...

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 17:55

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK - uenig...

Fint - Så har du ikke prøvet det nok.

Det drejer sig ikke om at få tiden til at gå.

Vi havde en sådan ansat i koncernen i kort tid.

Han mente ikke, han var ansat til at sende rapporter tilbage om noget som
helst endsige give kunderne nogen svar på noget.

Han var af den fulde overbevisning, han blot skulle underholde....og så
ellers hygge sig.

PS: Alt det rejseri, hotel og restaurentbesøg hænger mig langt ud af halsen,
men det er et nødvendig onde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 18:29

> Fint - Så har du ikke prøvet det nok.

120 dage om året - dét tror jeg nok...

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 18:49

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 120 dage om året - dét tror jeg nok...

Så har du et job, hvor du har det for godt.

Pas på det, de hænger ikke træerne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 18:51

> Så har du et job, hvor du har det for godt. Pas på det, de hænger ikke
> træerne

Det ér fortid - jeg rejser begrænset nu...
(25-30 stykker, måske)

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 18:56

KLIP

> Det ér fortid - jeg rejser begrænset nu...
> (25-30 stykker, måske)

Jeg har rejst meget siden jeg var ca. 23 år.

Der er ikke meget, der kan imponere mig mere på et spisekort endsige et
hotelværelse.

Det er faktisk så sørgelig, jeg ikke har lyst til at holde (charter-)ferie
som alle andre, da der intet nyt er under solen.

Bevares, man oplever jo også et og andet efter ca. 29 år i den gænge..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 19:12

> Der er ikke meget, der kan imponere mig mere på et spisekort endsige et
> hotelværelse. Det er faktisk så sørgelig, jeg ikke har lyst til at holde
> (charter-)ferie som alle andre, da der intet nyt er under solen.

For mig er rejse på arbejde og rejse på ferie 2 VIDT forskellige
ting, der ikke har nogen sammenligning. Det ene (arbejde) ude-
lukker ikke det andet (ferie)...

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 20:00

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For mig er rejse på arbejde og rejse på ferie 2 VIDT forskellige
> ting, der ikke har nogen sammenligning. Det ene (arbejde) ude-
> lukker ikke det andet (ferie)...

Når ret skal være ret, har du så ikke den overvejende del af dit arbejdsliv
været at finde blandt de indsatte.?

Der har jeg aldrig været, ikke en gang som læredreng..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 20:06

> Når ret skal være ret, har du så ikke den overvejende del af dit
> arbejdsliv været at finde blandt de indsatte.?

Kontor? - måske...

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 20:12

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kontor? - måske...

Ja, hvis du ikke selv ved, så ved jeg ikke..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 20:16

> Ja, hvis du ikke selv ved, så ved jeg ikke

Rolig nu - hvem husker karrieren i detaljer således,
at man lige på en studs kalkulerer antal år "ude og inde..."

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 20:29

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu - hvem husker karrieren i detaljer således,
> at man lige på en studs kalkulerer antal år "ude og inde..."

Det gør jeg og jeg har altid været udsat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Søren Blom

Dato : 11-10-06 21:37

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> [...]
>
> Der er dog nogen, der altid tror evindelig rejsen rundt i verden, er den
> evige dans på roser ... specielt de indsatte..;)

Ja, jeg må nok sige at engang imellem (og især lige fortiden af grunde jeg
ikke vil/skal nævne her) kan jeg godt forbandet mit arbejdet hen hvor pebret
gror, men jeg kender gamet og selvom jeg generelt er glad for mit job, så
kan man blive træt af sit arbejde, uanset hvad man laver og hvor vild man er
med det man laver.

Generelt så har jeg altid ment at man rejser for meget, når man er på
fornavn hos personalet hos 5 forskellige flyselskabet og kan se selv de
mindste forandre på de hoteller man kommer mest på

Fra : Søren Blom

Dato : 11-10-06 21:29

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev

> Jep - Søren B's job med verden som arbejdsplads, "kiggende"
> på de nyeste bilmodeller, ville være kanon. Så skråt op med
> rejsetiden

Du skal godt nok have noget af en røv, hvis du skal have plads til al den
rejsetid

Fra : Bjørn

Dato : 11-10-06 09:45

> [...]
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg

Nøh Jeg kører dagligt 65km for at komme tur/retur

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : John Sahl

Dato : 11-10-06 09:55

Mogens... wrote:
> Kan du stikke det?
> (jeg pendler blot 100 km pr dag)

Jeg pendler 438km hver dag, men det er dog med DSB

--
John Sahl

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-10-06 15:52

Den Wed, 11 Oct 2006 05:06:14 GMT, skrev "Mogens..." <no@reply.dk>:

>Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
>90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]

Jeg går 5 minutter hver vej, så jeg kan vist ikke være med her.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-10-06 12:12

Anders Sørensen skrev:
> Jeg går 5 minutter hver vej, så jeg kan vist ikke være med her.

Den kan jeg stikke. Jeg har min arbejdsplads holdende ude i indkørslen.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 16:02

"Mogens..." skriver:

> Kan du stikke det?

Nej, det gad jeg simpelthen ikke.

I mine forældres vennekreds er der en der smutter fra Jebjerg (syd for
Randers) til Hirtshals hver dag - 158 km hver vej.

Min søster har et par arbejdskollegaer der hver dag tager turen Thisted-
Randers det er ca 150 km hver vej.

I dag havde jeg 54 km på arbejde, i morgen er der 227 km (men så får jeg
også løn, mens jeg sidder i bilen).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-06 16:28

> [...]
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg

Næhh - så tosset er jeg heller ikke efter at komme på arbejde....... jeg
har omkring 700meter

Ovennævnte eksempel kan hente 380,- om dagen i kørselsfradrag - dvs.
omkring 190,- i rigtige penge - hvis din bil kører 20Km/l diesel bruger
du 20 liter * 7,50 = mindst 150,- på brændstof alene - så er der ikke
meget tilbage til resten.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 16:29

> [...]
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg

Jeg pendler ca 2x4 Km hver dag, hvor cykel og bus er total fremmede begreber

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 12-10-06 20:25

Tom kom med denne ide:
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg pendler ca 2x4 Km hver dag, hvor cykel og bus er total fremmede begreber

Jeg har lige en km ekstra hver vej, og har aldrig taget en bus eller en
cykel på arbejde.
Kai

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-10-06 19:28

On Wed, 11 Oct 2006 05:06:14 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
>90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> [...]

Nix - vi kører i alt cirka 60.000 km årligt. Heraf omkring 220 km
tur/retur for at møde på arbejde.

Det er alt rigeligt og der arbejdes også på at få reduceret det til at
være blot en smule mindre.

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 11-10-06 19:32

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Det er alt rigeligt og der arbejdes også på at få reduceret det til at
> være blot en smule mindre.

Vellinge?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-10-06 20:44

On Wed, 11 Oct 2006 18:32:14 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Vellinge?

Det er bestemt en mulighed!

Nu er vi stort set frigjort fra behovet for at besidde større
jordarealer og stald - og således er der en del flere muligheder for
bopæl.

Prioitet er beliggenhed meget tæt på natur/natur-agtige områder
(absolut gåafstand - gider ikke morgenlufte hundene på 2 km fortov),
og tættere på Malmö end Billinge Fälad (bli'r ikke svært).

Boform er ikke specielt afgørende - men formentlig stadig hus,
eventuelt et i række. Klassiske parcelhuskvarterer er som udgangspunkt
udelukket.

** Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-10-06 08:21

Anders Sørensen skrev:

> Jeg går 5 minutter hver vej, så jeg kan vist ikke være med her.

Jeg går heller ikke meget mere end 5 min. til arbejde hver dag - men
jeg holder lige en "pause" i bilen på en times tid midtvejs :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-06 09:16

Mogens... wrote:
> Læste lige om een, der pendler 404 km om dagen. Det er jo
> 90.000 km pr år blot for at møde på en arbejdsplads.Jeg
> tænker på ift. at være kørende sælger.
>
> Kan du stikke det?

Heldigvis ikke.

> (jeg pendler blot 100 km pr dag)

Randers N til Århus S, 120 km i alt hver dag.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Larsen

Dato : 12-10-06 09:33

John Sahl skrev:

> Jeg pendler 438km hver dag, men det er dog med DSB
>
> --
> John Sahl

Det tror jeg godt nok ikke jeg holdte til, mine 226km om dagen foregår
på MC så længe det kan lade sig gøre og så lider jeg ellers med
DSB i vintermånederne. Det er frygteligt, rent ud sagt.

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-06 10:09

Brian Larsen wrote:

> Det tror jeg godt nok ikke jeg holdte til, mine 226km om dagen foregår
> på MC så længe det kan lade sig gøre og så lider jeg ellers med
> DSB i vintermånederne. Det er frygteligt, rent ud sagt.

Tro mig, jeg har sjældent trængt mere til ferie end jeg gør i de her dage,
så hele den næste uge foregår i sommerhus og trillende rundt i den her
pressebil med 2.0 turbomotoren:
http://www.opel.dk/content_data/GME/019/DK/da/GBPDK/microsite/AstraTT/html/index.html

--
John Sahl

Fra : Bjørn

Dato : 12-10-06 12:42

"John Sahl" <spamcatcher1@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Tro mig, jeg har sjældent trængt mere til ferie end jeg gør i de her dage,
> så hele den næste uge foregår i sommerhus og trillende rundt i den her
> [...]

Hvornår var det du sagde at jeg skulle kigge forbi?

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-06 12:52

Bjørn wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.opel.dk/content_data/GME/019/DK/da/GBPDK/microsite/AstraTT/html/index.html
>
> Hvornår var det du sagde at jeg skulle kigge forbi?

Jeg er i sommerhus i Strandby fra på søndag sååååå - Hov, var der egentligt
ikke noget med en kasse øl?

--
John Sahl

Fra : Bjørn

Dato : 12-10-06 12:56

> Jeg er i sommerhus i Strandby fra på søndag sååååå - Hov, var der
> egentligt ikke noget med en kasse øl?

Thanks for reminding me Men jow - der _er_ vist noget med en kasse øl

Hvilken forhandler stiller AstraTT'en til rådighed?

Strandby er noget der ligner 50km væk fra min bopæl, den tur klares snildt

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-06 13:03

Bjørn wrote:
> Thanks for reminding me Men jow - der _er_ vist noget med en
> kasse øl

Mente jeg nok

> Hvilken forhandler stiller AstraTT'en til rådighed?

Opel DK

> Strandby er noget der ligner 50km væk fra min bopæl, den tur klares
> snildt

Vi finder på noget i løbet af ugen
Du har stadig 236090xx ?

--
John Sahl

Fra : Bjørn

Dato : 12-10-06 14:18

> Vi finder på noget i løbet af ugen

Fino

> Du har stadig 236090xx ?

Næh - det har jeg aldrig haft

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Kate

Dato : 12-10-06 19:14

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote in

> Det tror jeg godt nok ikke jeg holdte til, mine 226km om dagen
> foregår på MC så længe det kan lade sig gøre og så lider jeg
> ellers med DSB i vintermånederne. Det er frygteligt, rent ud sagt.

Jeg synes også mine 160km pr. dag er rigeligt, de foregår endda i bil.
Når jeg kører hjemmefra kl 5 er jeg på job kl. 6 i Brønshøj. Har via
rejseplanen set at den samme tur i tog og bus ville tage ca. 2½ time,
hver vej

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 19:51

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når jeg kører hjemmefra kl 5 er jeg på job kl. 6 i Brønshøj. Har via
> rejseplanen set at den samme tur i tog og bus ville tage ca. 2½ time,

Prøv at turen kl 7:45 - så er det en ganke anden sag...

Fra : Kate

Dato : 13-10-06 14:40

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in

> "Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at turen kl 7:45 - så er det en ganke anden sag...

Ved jeg godt. Da jeg flyttede fra Rødovre og herop til 20km vest for
Holbæk var jeg fuldt ud klar over at det med at sove til kl. 7 og møde
kl 8 var en saga blot. Så det var helt med åbne øjne jeg flyttede.
Nu gruer jeg kun for hvis jeg skal på kursus i Valby i uge 43, de
kurser ligger altid fra 8 til 15.20 Men det må jeg jo tage med, de
dage det varer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-10-06 10:13

Brian Sørup skrev:

> [...]
> omkring 190,- i rigtige penge - hvis din bil kører 20Km/l diesel bruger
> du 20 liter * 7,50 = mindst 150,- på brændstof alene - så er der ikke

Det er vel heller ikke meningen at fradraget skal give overskud, det er
vel snarere et tilskud til driften.

Men hvis man laver et regnestykke hvor man tager fradraget og så
trækker brændstofAFgifterne og en forholdsmæssig del af de afgifter
man betaler på bilen fra så tror jeg faktisk stadig staten tjener
penge på det.