Aftagelig krog... hvorfor?
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 13:58

Er det bare mig der ikke har set lyset endnu, eller er det ikke lidt spild af penge at montere aftagelig krog istedet for fastmonteret?
Hvad er den store fordel, udover mindre skader ved bagfrakommende uheld?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-06 14:03

Torben skriver:

> Er det bare mig der ikke har set lyset endnu, eller er det ikke lidt spild af penge at montere aftagelig krog istedet for fastmonteret?
> Hvad er den store fordel, udover mindre skader ved bagfrakommende uheld?

Useendet.
En bil uden krog er pænere end en med. Desuden er man også fri for at
støde buksebenet ind i den der metalfanden, når man roder i
bagagerummet.

Klaus (Golf V med aftageligt træk).
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-10-06 14:28

> Useendet.
> En bil uden krog er pænere end en med. Desuden er man også fri for at
> støde buksebenet ind i den der metalfanden, når man roder i
> bagagerummet.

Kan den lige knase et skinneben da!?! Jeg har lavet det nummer lidt for
mange gange på en Volvo 440.

mvh.
Kim Frederiksen
BMW 320i (uden træk)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-10-06 14:50

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Useendet.
> En bil uden krog er pænere end en med. Desuden er man også fri for at
> støde buksebenet ind i den der metalfanden, når man roder i
> bagagerummet.

110% enig. Specielt det med buksebenet. Af en eller anden grund går folk
her i Vejle og stjæler knopbeskytteren som koster hele 5,- alle mulige
steder. Folk er altså mærkelige nogen gange.

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 16:38

> Torben skriver:

> Useendet.
> En bil uden krog er pænere end en med.

Ikke enig! En bil uden krog er kun en halv bil. Jeg har min bil fordi jeg
har brug for den. Rene pyntebiler fniser jeg ofte lidt ad.

Desuden er man også fri for at
> støde buksebenet ind i den der metalfanden, når man roder i
> bagagerummet.

Meget enig! Det gør ret så nas :(

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-06 16:53

Martin Bak skriver:

> Ikke enig! En bil uden krog er kun en halv bil. Jeg har min bil fordi jeg
> har brug for den. Rene pyntebiler fniser jeg ofte lidt ad.

Jeg har også brug for mit træk, men finder bilen pænere (og mere
praktisk) uden til hverdag, derfor har jeg aftagelig krog.

> Meget enig! Det gør ret så nas :(

Derfor, ind i bagagerummet, når det ikke bruges.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-06 18:10

> Ikke enig! En bil uden krog er kun en halv bil. Jeg har min bil fordi jeg
> har brug for den. Rene pyntebiler fniser jeg ofte lidt ad.

Det skal du ikke være ged af, vi er også mange som griner af typer som
dig...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 18:44

> Det skal du ikke være ged af, vi er også mange som griner af typer som
> dig...

Jeg vil så undlade at være ged ;)

Martin

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-06 19:56

> Jeg vil så undlade at være ged ;)
Bare i orden ;)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-10-06 20:30

Jamen det ser da ikke meget værre ud med et træk på vognen end med et par
falske, påklistrede luftindtag til bremserne el.lign. - og så har det en
funktion !

Og efter over 20 år med træk på mine biler har jeg altså endnu til gode at
støde ind i det selv - faktisk har det en gang reddet min kofanger fra en
bagfra kokmmende kvinde + Volvo i snevejr. Selvom hun vel røg på r.. - øh -
nakken da hun kom ud på gaden til fods var hun alligevel meget overrasket
over at hun ikke ku bremse på sommerdæk....
Men jeg kan faktisk ikke huske om hun var blondine

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Kenned

Dato : 10-10-06 19:00

> [...]
>
> Ikke enig! En bil uden krog er kun en halv bil. Jeg har min bil fordi jeg
> har brug for den. Rene pyntebiler fniser jeg ofte lidt ad.

hehe Du er jyde, ikke?

Kenned

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-06 19:19

Kenned skriver:

> hehe Du er jyde, ikke?

Næppe, for det er jeg...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 19:31

"Kenned" <hugo@borge.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> hehe Du er jyde, ikke?

He.. nope! Jeg har tidligere fortalt om hovedvej 38 hvor jeg bor ;)

Martin

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-10-06 07:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Torben skriver:

> Useendet.
> En bil uden krog er pænere end en med.

Det er vist en smagssag.
De fleste med aftagelig krog har enten en stor grim sort plastikdims
siddende istedet, eller bare et hul ind gennem kofangeren.
Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

> Desuden er man også fri for at
> støde buksebenet ind i den der metalfanden, når man roder i
> bagagerummet.

En fordel der er merprisen, på 50-60%, værd?

/Robert
eks-Mitsubishi med fast træk

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-06 07:38

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

> En fordel der er merprisen, på 50-60%, værd?

Helt sikkert! Jeg fik et let brugt aftageligt for 1200,- - et fast kunne
nok være fundet til det halve - men helt ærligt..

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 10:54

In article <452c90a9$0$834$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

Du mangler at se en pæn afdækning ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 15:52

Robert Eriksen skriver:

> De fleste med aftagelig krog har enten en stor grim sort plastikdims
> siddende istedet, eller bare et hul ind gennem kofangeren.
> Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

Jeg vil gætte på at du ikke har set aftagelige træk (eller har lagt
mærke til dem).

> En fordel der er merprisen, på 50-60%, værd?

JA !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 11-10-06 19:21

Robert Eriksen wrote:

> Det er vist en smagssag.
> De fleste med aftagelig krog har enten en stor grim sort plastikdims
> siddende istedet, eller bare et hul ind gennem kofangeren.
> Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

Du må have set mit aftagelige træk... i venskabelige kredse bliver det kaldt
for kattens røvhul

Lige den model en tidligere ejer har sat på min, er ikke for køn - men jeg
slipper for ødelagte bukseben og skrammer på skinnebenet.

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-10-06 19:34

On Wed, 11 Oct 2006 08:34:58 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Det er vist en smagssag.
>De fleste med aftagelig krog har enten en stor grim sort plastikdims
>siddende istedet, eller bare et hul ind gennem kofangeren.
>Ingen af delene er, imho, nogen fryd for øjet.

Check her

http://www.landligt.dk/sverige/images/Oda/Oda23.jpg

Jeg har aftageligt træk. Sælgeren forsikrede os at det ikke kunne ses
- og det havde han faktisk ret i. Vi spurgte netop fordi løsningerne
med den der afdækning i en anden farve og/eller klippet i kofangeren
bestemt ikke ville være interesant.

>En fordel der er merprisen, på 50-60%, værd?

Jeg gav 6.500 sek for det. Leveret ab fabrik på en ny bil.

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-10-06 16:39

<Torben> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig der ikke har set lyset endnu, eller er det ikke lidt spild
> af penge at montere aftagelig krog istedet for fastmonteret?
> Hvad er den store fordel, udover mindre skader ved bagfrakommende uheld?

Udover udstenet og er ulemper, ødelægger krogen faktisk bilens "deformerbare
zone" bagtil. Dvs. chancen for "whiplash" er større :(. Så betyder det
mindre at en let påkørsel kan risikere at slå bilen skæv, totalskade den.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-06 17:00

> [...]
> "deformerbare zone" bagtil. Dvs. chancen for "whiplash" er større :(. Så
> betyder det mindre at en let påkørsel kan risikere at slå bilen skæv,

Men rammen til krogen sidder der jo stadig - så bilen er jo stadig for stiv
bagtil selvom krogen er i bagagerummet ...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-10-06 18:14

> Men rammen til krogen sidder der jo stadig - så bilen er jo stadig for
> stiv bagtil selvom krogen er i bagagerummet ...
Det kommer an på konstruktionen. Uanset er det sikre end en fast krog.

Fra : Kim S

Dato : 10-10-06 18:31

> Det kommer an på konstruktionen. Uanset er det sikre end en fast krog.
Jamen hvorfor ? Dit argument blev jo lige pillet fra hinanden

Mvh, Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-10-06 18:47

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse news:452bd8bb$0$84012

> Jamen hvorfor ? Dit argument blev jo lige pillet fra hinanden

Det er det jo så ikke. Krogen mangler til at overføre kræfter. Og det er
hørt at en bil er blevet slået skæv af en let påkørsel af krogen, det viser
at den betyder noget.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-06 20:49

> Det kommer an på konstruktionen. Uanset er det sikre end en fast krog.

Ja helt sikkert for den der kører op bag i en - men jeg er ikke sikker på at
det er så sort/hvidt for den der bliver påkørt. Selvfølgelig kommer der
nogen krafter via trækket længere ind i bilen men når først krogen er
igennem fronten på ham bagved er der jo stadig crash zonerne til at optage
krafterne ....

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 22:48

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på konstruktionen. Uanset er det sikre end en fast krog.

vi blwv påkørt med 80 km/t og havde et anhængertræk, var bilen deformeret
bedre uden? det var den vel.

det er dog en fordel ved små skader.

Bent

Fra : nomail

Dato : 10-10-06 18:07

På nogle biler sidder nummerepladen nederst i kofangeren. Ved montering af
fast krog vil kuglen skjule noget af denne, hvilket er ulovligt, hvorfor
disse type biler er nødsaget til at have en aftagelig krog.

henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-06 18:18

In article <452bd329$0$4151$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
"nomail" <nomail@mail.dk> wrote:

> [...]
> fast krog vil kuglen skjule noget af denne, hvilket er ulovligt, hvorfor
> disse type biler er nødsaget til at have en aftagelig krog.

Hmm og jeg der har monteret aftageligt træk fordi det ser SÅ åndsvagt ud
på en bil med fast anhængertræk...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 22:52

"nomail" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast krog vil kuglen skjule noget af denne, hvilket er ulovligt, hvorfor
> disse type biler er nødsaget til at have en aftagelig krog.

det er "suzzuky"i wagon R

da trækket skygger nummerpladen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-06 06:24

nomail wrote:
> På nogle biler sidder nummerepladen nederst i kofangeren. Ved montering af
> fast krog vil kuglen skjule noget af denne, hvilket er ulovligt, hvorfor
> disse type biler er nødsaget til at have en aftagelig krog.

Jeg kommer lige i tanke om min brors Yaris Verso ikke kan åbne bagdøren
med mindre trækket er taget af. Jeg er sikker på at det er fast arbejde
til chipsaway med den løsning

Min bil har aftageligt pga. skinneben, udseende og fordi jeg fik det
billigt.

--
vh
Torben