Bil til at trække stor trailer..
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-10-06 09:47

Hej NG..

Jeg er på udkik efter en bil der må trække konens hestetrailer.
Dvs at den skal kunne trække minimum 2000kg. Men det skriver folk som
regel ikke i salgsannoncerne.

Er der nogle der har nogle fornuftige bud på bil der opfylder følgende krav:

- må trække mindst 2000kg på krogen,
- Gule plader
- max 70-80000.
- Rimeligt driftsikker
- Dieselmotor
- Gerne fra før 06/98 (dog ikke et ultimativt krav)

Det betyder mindre om det er en 4-hjulstrækker eller en varevogn, dog
hælder jeg mest til en varevogn (der kan jeg nemlig have mine MC'er i!).

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Jens

Dato : 10-10-06 11:40

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det betyder mindre om det er en 4-hjulstrækker eller en varevogn, dog
> hælder jeg mest til en varevogn (der kan jeg nemlig have mine MC'er i!).

Fiat ducato/Pegøj Boxer/citron Jumper, gå efter en 2,5 TDI da den har næsten
20 hk mere end den uden intercooler som f.eks. den her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=734900051&page=1

De kan findes både meget billigere eller dyrere alt afhængig af stand.

MVH
Jens

Fra : Leonard

Dato : 10-10-06 20:02

SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> wrote:

>Dvs at den skal kunne trække minimum 2000kg. Men det skriver folk som
>regel ikke i salgsannoncerne.

Min VW Transporter Syncro er vejet lidt om så den må trække 2.000 kg.
Til gengæld har det så taget ca. 300 kg af det den må laste indeni, så
der er kun plads til ca. 600 kg inkl. personer.
Den er godt nok ikke til salg, så det er bare et bud på mulighed.

Og selvom det er en kort model er den lang nok til at have 2 MCere
bagi.

--
Leonard

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-06 10:51

Leonard wrote:

> [...]
> Den er godt nok ikke til salg, så det er bare et bud på mulighed.
>
> Og selvom det er en kort model er den lang nok til at have 2 MCere

Den er også med i mine overvejelser, sammen med Mercedes Vito 110.
Hvor langt kører din syncro på literen?

Thore

Fra : Leonard

Dato : 11-10-06 11:21