Metallak?
Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 09-10-06 23:24

Hej NG!
Hvilke fordele og ulemper har metallak sammenlignet med andre laktyper,
bortset fra udseendet og prisen? Nogle mener, at metallak beskytter
bedre imod rustangreb fra stenslag og i det hele taget er nemmere at
holde pænt. Enig? Andre mener, at det er en myte fra fortiden og at
der i dag ikke er nogen forskel. Hvad er jeres erfaringer? Er metallak
ikke tykkere end almindelig lak, også i dag?
Mvh og på forhånd tak for svarene

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 06:07

<peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Et uheld er et uheld, og selv metallic lak kan beskadiges.
Men burde være stærkere pga. et lag klarlak ovenpå.
Men metallic er lettere at holde blank.
Du bør selv i dag undgå røde ikke metalliclakker.
Har både set Audi'er og Opel Meriva'er m.fl. som er let falmede.
Så myten er, de røde er OK idag.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 10:37

peter900000@hotmail.com wrote:
> [...]
> fortiden og at der i dag ikke er nogen forskel. Hvad er jeres
> erfaringer? Er metallak ikke tykkere end almindelig lak, også i dag?

Jeg har haft en sortmetallic bil hvor man let kunne se små stenslag på
motorhjelm, småridser fra hækken og negle-ridser fra dørhåndtagene osv. Den
lak virkede nu ikke specielt modstandsdygtig (det var en VW Golf fra 2003).
En sølvgrå metallic ville klare sig bedre, da man lettere kan se ridser på
en sort/mørk bil.
Jeg har hørt at metallak er stærkere end almindelig lak.
Problemet kan blive, at hvis dele af bilen skal omlakeres pga. skader, så
kan det være sværere at ramme en metallic-farve end en alm. farve. Sådan har
jeg fået det fortalt. Og mht. metallak, så skal hele området omlakeres, da
man ikke kan "plet-male" med metallak. Men det er også muligt at man gør det
med alm. lak, for at få det pæneste resultat.

MVH Peter