Vedr. Formel 1 (pace car)
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 15:06

Har Mercedes en speciel kontrakt med Bernie Eckelstone, siden der kun bliver
brugt Mercedes som pace car? Jeg synes at Mercedes har siddet på denne post
i snart mange år.

MVH Peter

Fra : Mogens...

Dato : 09-10-06 17:22

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Har Mercedes en speciel kontrakt med Bernie Eckelstone, siden der kun
> bliver brugt Mercedes som pace car?

ALT der har med F1 cirkus at gøre, handler om penge. ALT !
Så derfor har også MB kontrakt på deres engagement i F1 vedr.
pace car'en...

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 09:57

Mogens... wrote:
> ALT der har med F1 cirkus at gøre, handler om penge. ALT !
> Så derfor har også MB kontrakt på deres engagement i F1 vedr.
> pace car'en...

Ja det lyder sandt nok...
Kunne ellers være fedt at se en CLS Kleemann eller den nye CL AMG som pace
car, fremfor en C-klasse st.car!

MVH Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-10-06 12:51

"Peter" <-> wrote in news:452b6051$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Kunne ellers være fedt at se en CLS Kleemann eller den nye CL AMG som
> pace car, fremfor en C-klasse st.car!

Tror du ikke du blander safetycar sammen med lægebilen?

Safetycar har været en AMG Mercedes siden 1996, og i øjeblikket er det en
modificeret CLK 63 AMG. Iøvrigt kørt af Bernd Maylander siden 2000.

Rundt om på banen er der placeret lægebiler (og der er en der følger efter
feltet når starten går). Det er i øjeblikket C 55 T AMG'ere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 13:26

Kent Oldhøj wrote:
> Tror du ikke du blander safetycar sammen med lægebilen?

Nå ja, pacecar hedder jo safety car.

> Safetycar har været en AMG Mercedes siden 1996, og i øjeblikket er
> det en modificeret CLK 63 AMG. Iøvrigt kørt af Bernd Maylander siden
> 2000.

En modificeret AMG? Kan den ikke blive voldsom nok, er er det bare
sikkerhedsbur og lign. du mener?

> Rundt om på banen er der placeret lægebiler (og der er en der følger
> efter feltet når starten går). Det er i øjeblikket C 55 T AMG'ere.

Jeg synes at der i et løb kørte en C-klasse st.car med de kæmpe orange
lamper på taget. Jeg kan nemlig huske det, fordi at jeg synes det var komisk
at der kørte en st.car rundt foran en flok F1'ere.
Men ellers har du vist ret i det med lægebiler og safety car.

MVH Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-10-06 17:39

"Peter" <-> wrote in news:452b916d$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> En modificeret AMG? Kan den ikke blive voldsom nok, er er det bare
> sikkerhedsbur og lign. du mener?

Den er gjort lettere, flere hk og forbedrede bremser. Nok er en AMG voldsom
på offentlige veje, men tænk lige på at den "kun" yder lidt mere end halvt
så mange hk som en F1'er og vejer det tre-dobbelte. Når sådan en fætter
presses maksimalt, er det kun lige at F1'erne kan holde dækkene varme bag
den Og så er det ikke engang løwn.

> Jeg synes at der i et løb kørte en C-klasse st.car med de kæmpe orange
> lamper på taget. Jeg kan nemlig huske det, fordi at jeg synes det var
> komisk at der kørte en st.car rundt foran en flok F1'ere.

Det er vist sket ja.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-10-06 16:43

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Rundt om på banen er der placeret lægebiler (og der er en der følger efter
> feltet når starten går). Det er i øjeblikket C 55 T AMG'ere.

Begge biler kan ses på MB museet i Stuttgart (som faktisk er et besøg værd!)

Martin Kiefer
www.kiefer.dk