Hvor mange har en BMW E46?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-10-06 12:33

Hejsa

Jeg har lavet et indlæg i dk.teknik.bil, omkring at kontrasten i mit
klimadisplay ikke dæmpes i takt med at det bliver mørkt (subject=BMW elnørd
søges).

Kan jeg ikke få alle der har en E46, til lige at prøve næste gang i er i
bilen, at sætte en finger henover den lille lysfølsomme diode der sidder
mellem drejekontakten og lysdæmperen på lysmodulet(Lille glasagtig dims).
Hold fingeren over dioden (så der intet lys rammer den) i ca 5-8 sekunder,
og prøv derefter at dæmpe belysningen med instrumentbelysningsdimsen, MENS
du stadig holder en finger på den lysfølsomme diode. Nu skulle kontrast i
displayet i radio/instrumentpanel(km tæller) og klimapanelet gerne dæmpe
sig.

Her er det så at min bil ikke dæmper konstrasten i klimapanelet, men radio
osv dæmper sig fint.

Jeg har stadig garanti, så hvis jeg kan bevise at der er noget galt, bliver
panelet selvf skiftet. Det "sjove" er at hos den forhandler jeg købte bilen
hos, har han en anden E46 som opfører sig som min, og en tredie hvor
kontrasten i klimapanelet dæmper sig fint.

Det dæmpede sig også i min tidligere E46, så jeg holder til at der er noget
galt, men jeg kan ikke rigtigt bevise det overfor ham, når min ikke er den
eneste der ikke dæmper.

Hvis i lige vil melde tilbage om jeres dæmper kontrasten i klimapanelet,
eller ikke, så har jeg lidt mere skyts at gå med.

På forhånd tak

Jacob (BMW E46, nu med Touring)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-10-06 16:35

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har lavet et indlæg i dk.teknik.bil, omkring at kontrasten i mit
> klimadisplay ikke dæmpes i takt med at det bliver mørkt (subject=BMW
> elnørd søges).

Hvad med at ringe til en helt uvildig forhandler og høre ham?
Hvis der stadigt er garenti på bilen må han jo alt andet lige få penge via
BMW DK for at lave det og kan derfor ikke have noget ud af at sige "det ved
jeg ikke" eller spise dig af med en sludder for en sladder

/Dennis

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-10-06 17:10

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> BMW DK for at lave det og kan derfor ikke have noget ud af at sige "det
> ved jeg ikke" eller spise dig af med en sludder for en sladder

Problemet er at det ikke er en aut BMW forhandler jeg har købt ved, jeg
kunne ikke finde den model/version jeg gerne ville have hos en aut
forhandler. Der er dog ikke noget problem med at få ham jeg har købt bilen
hos til at dække de fejl/mangler der er, han er meget reel, men da jeg ikke
kan sige med 100% sikkerhed at panelet er i stykker, har jeg et problem, og
da han har set det "fungere" i en anden af hans biler på samme måde som min,
kan vi ikke rigtigt blive enige om det er en feature eller fejl :) BMW i
Herning siger at det "sikkert" er en fejl i panelet, men de ved det ikke
100%

Mvh
Jacob

Fra : Thomas

Dato : 09-10-06 17:05

> Hvis i lige vil melde tilbage om jeres dæmper kontrasten i klimapanelet,
> eller ikke, så har jeg lidt mere skyts at gå med.

Ser lige på det i aften når jeg skal ud at køre, men mindes ikke at den
lyser voldsomt meget op når jeg kører om natten, så mon ikke den selv den
dæmper kontrasten om natten.

Jeg vender tilbage, ellers fang mig på min mailadresse.

--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-10-06 17:17

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Ser lige på det i aften når jeg skal ud at køre, men mindes ikke at den
> lyser voldsomt meget op når jeg kører om natten, så mon ikke den selv den
> dæmper kontrasten om natten.

Det gør den 99,9% sikkert, jeg kan simpelthen ikke forestille mig at det
ikke dæmper i klimapanelet, der må være en fejl i mit.

> Jeg vender tilbage, ellers fang mig på min mailadresse.

Oki.

Fra : Thomas

Dato : 10-10-06 20:40

> Ser lige på det i aften når jeg skal ud at køre, men mindes ikke at den
> lyser voldsomt meget op når jeg kører om natten, så mon ikke den selv den
> dæmper kontrasten om natten.

Som skrevet pr. mail, så dæmpes kontrasten i min automatisk.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 09-10-06 19:01

Prøv at ringe til værkføren hos Terminalen i Kolding, Steen
Andersen han kan formentlig hjælpe dig.

Mikael