Billede af aut.gearkasse konsol i en MB
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 05:06

Jeg skal bruge et par billeder af gearstang og konsol i en ny C- eller
E-klasse med aut.gear, samt i en ældre model af disse (hvor der var en
"labyrint" til gearindstillingerne).
Nogen der kan hjælpe med billieder af dette?
På forhånd tak.

MVH Peter

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-10-06 17:29

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> "labyrint" til gearindstillingerne).
> Nogen der kan hjælpe med billieder af dette?

Hej Peter

Nysgerrig bliver man jo - hvad skal du bruge billederne til?
Kan levere fra en E300D (1994-model) med labyrint og en E320CDI
(2001-model) uden labyrint hvis det har nogen interesse.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:34

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Hej Peter
>
> Nysgerrig bliver man jo - hvad skal du bruge billederne til?
> Kan levere fra en E300D (1994-model) med labyrint og en E320CDI
> (2001-model) uden labyrint hvis det har nogen interesse.

Hej Ole!
Det er fordi min kæreste aldrig har kørt i en bil med aut.gear før, og vi
får en C-klasse om et par uger med aut.gear. Hun har spurgt om det er svært
at huske hvordan gearvælgeren skal stå, og jeg foreslog hende at jeg kunne
finde et billede af gearstang mv. som hun kunne hænge op på kæleskabet de
næste par uger, og gå og øve sig lidt i hvor P ligger i forhold til D og R
osv. Det er den nye version, hvor man ikke rigtig kan se hvad gear man
rammer, bortset hvis man kigger ved speedometeret og aflæser bogstaverne.
Så tænkte jeg på den gamle udgave med labyrinten, hvor man jo tydeligt kan
se hvad gear den er sat i. Så kan hun ligesom fornemme tanken bagved
udformningen, selvom man jo ikke helt kan sammenligne de to skiftekonsoller.

Men jeg vil da meget gerne modtage et par billeder af begge typer, hvis du
har mulighed for at grave sådan nogen frem

På forhånd tak!

MVH Peter

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-10-06 19:45

Peter wrote:

> jeg foreslog
> hende at jeg kunne finde et billede af gearstang mv. som hun kunne
> hænge op på kæleskabet de næste par uger, og gå og øve sig lidt i
> hvor P ligger i forhold til D og R osv.

Hmm........

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-06 20:01

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Hmm........

Lige præcis min tanke.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 21:18

Brian Sørup wrote:
> Lige præcis min tanke.....

Tænk hvad I vil, men min frygt er at hun pludselig en dag hiver
aut.gearstangen "i 5. gear" fordi hun glemmer alt det. Og jeg har ikke lyst
til, at vi skal prøve og se hvor mange andre positioner end D sådan er
Mercer kan stå i, når vi kører på mortorvej
Tro mig, mange der aldrig har set eller kørt i en bil med aut.gear, aner
ikke hvad de skal stille op. Og jeg kan jo ikke sidde og fortælle tøsen hver
gang, at "træd nu bremsen ned skat, før end du sætter den i R". "Hvad er det
nu liiiige R betyder?" "Og N???"
Hun skal ha' en chance for at få det ind i hukommelsen. Hvor betænksomt af
mig, hva'?
Sgu mere af frygt for at hun splitter den helt nye bil ad! Jeg tror nemlig
sagtens at man kan smadre sådan en gearkasse på et par timer

/Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-10-06 21:36

Peter wrote:

> Tænk hvad I vil, men min frygt er at hun pludselig en dag hiver
> aut.gearstangen "i 5. gear"

Jeg tror nu egentlig at det var ordet "kæleskabet" der gav asociationen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-06 22:17

> Jeg tror nu egentlig at det var ordet "kæleskabet" der gav
asociationen.

Bingo - give that man a cigar ...
;0)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 09:59

Uffe Ravn wrote:
> Jeg tror nu egentlig at det var ordet "kæleskabet" der gav
> asociationen.

Har I ikke et kæleskab hjemme hos jer? Det kan ellers klart anbefales som
supplement til sengen (og spankingrummet i kælder)
Nå, nyt emne!

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 09:56

> [...]
> Kan levere fra en E300D (1994-model) med labyrint og en E320CDI
> (2001-model) uden labyrint hvis det har nogen interesse.

Hej Ole
Var det noget du kunne hjælpe med?

MVH Peter

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-10-06 17:06

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Hej Ole
> Var det noget du kunne hjælpe med?

Ja selvfølgelig - og undskyld det sene svar.
Jeg tager dem i løbet af weekenden. Er lige kommet hjem og det er lige mørkt
nok nu til at billederne blive gode (har prøvet)
Jeg sender dem direkte til dig når de er klar.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 18:26

> [...]
> lige mørkt nok nu til at billederne blive gode (har prøvet)
> Jeg sender dem direkte til dig når de er klar.

Jeg siger mange tak!
Mailen er: smf@stofanet.dk

MVH Peter