Stænkklapper?
Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 08-10-06 15:01

Hej ng!
En af de mange forskellige slags ekstraudstyr man kan købe er
stænkklapper... De sidder ved hjulene og skulle beskytte imod...ja,
hvad? Nogle siger de gøre mere skade end gavn... Ville det være
fornuftigt at investere i på linie med sædebetræk, måtter og
rustbeskyttelse?
Mvh og på forhånd tak for svarene

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-10-06 15:17

Hej

peter900000@hotmail.com wrote:
> [...]
> hvad? Nogle siger de gøre mere skade end gavn... Ville det være
> fornuftigt at investere i på linie med sædebetræk, måtter og

Ja, det var en af de svære. Hvis de monteres og sidder det mindste løs,
så kan de gnave hul i lakken med rust til følge. Hvis de ikke sidder der
risikerer du at smide skidt op af skærmkanter og bundpanelerne og med
med lidt held får du så mange ridser at det også skaber rust.

Hvis du kan nøjes med at køre på asfaltveje, så ville jeg undvære, men
skal du ofte køre på grus eller andre steder hvor dækkene smider meget
skidt op, så ville jeg montere dem.

Fra : C boy

Dato : 08-10-06 19:27

<peter900000@hotmail.com> wrote in message
[...]

jeg kan kun sige at min nye bil har stænklapper foran, og det er første gang
de bliver monteret på en bil jeg har, da jeg opdagede at min gamle bil havde
pæne stenslag og 'sandblæsning' af lakken...jeg ved ikke om det hjælper
eller skaber et nyt problem...

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 15:04

C boy wrote:
> jeg kan kun sige at min nye bil har stænklapper foran, og det er

Min bil har stænklapper FORAN forhjulene... jah, det er nok ikke
stænklapper, men det ser lidt spøjst ud. Mon det er mht. vind/vand der
bliver ledt udenom dækkene eller så'n? En eller anden effekt må det jo ha'.

MVH Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-10-06 18:21

Peter wrote:

> [...]
> stænklapper, men det ser lidt spøjst ud. Mon det er mht. vind/vand der
> bliver ledt udenom dækkene eller så'n? En eller anden effekt må det

Jeg har sat stænklapper på min G3 efter råd fra min bror (som også har haft
en G3), netop for at forhindre dækkene i at sprøjte skidt og lort op på
fordøren samt slide lakke af pga do.

Det hjalp en hel del. Af hensyn til optikken blev de også monteret bagi - og
jeg synes så´en en G3 ser meget mere rap ud med end uden stænklapper.

Jeg købte origialt - dét virker.

--
Per, Esbjerg