css hvordan linkes det?
Fra : Alan Olsen

Dato : 01-12-06 11:44

Hej Alle

Jeg sidder og leger med det css og gennemgår lektionerne.
Det går fint med LEK 1 og 2, men når jeg så kommer til LEK 3 går
det galt. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal skrive h1 {color:
#990000;} i style.css mappen eller html mappen. ligegyldigt hvor
jeg lægger den kan jeg ikke få det til at virke.
Måske skal der lægges et link ind til style.css, men hvilket?

Hilsen Alan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-06 11:48

Alan Olsen skrev:

> [...]
> #990000;} i style.css mappen eller html mappen. ligegyldigt hvor
> jeg lægger den kan jeg ikke få det til at virke.

Har du et link til din side? Det er meget lettere at hjælpe når man
kan se hvad du arbejder med online.

Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

> Måske skal der lægges et link ind til style.css, men hvilket?

Hvis du arbejder med et linket css-ark, skal der ganske rigtigt
lægges et link ind i html-filen før det virker. Browseren forsøger
ikke at finde css-filer af sig selv.

Metoden til at linke til et css-ark er gennemgået nederst i lektion
2: <http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp> (Metode 3).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Alan Olsen

Dato : 04-12-06 11:41

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

Tak for alle jeres svar. Jeg kan nu gå videre med lektion 3.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-06 23:34

Alan Olsen skrev:

> Tak for alle jeres svar.

Der er fortsat ingen der kan se hvad du har lavet, så
længe du ikke viser det frem

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 11:52

Alan Olsen skriblede bla:
> [...]
> jeg lægger den kan jeg ikke få det til at virke.
> Måske skal der lægges et link ind til style.css, men hvilket?

Hej Allan gider du at gøre dig selv den tjeneste at læse hvad der står om
nyhedsgrupperne og tilgangen dertil på den side du befinder dig.

Vi andre der ikke bruger html.dk aner jo intet om lek1 og 2 osv.
Vi tilgår nyhedsgruppen via en newsreader, og du bruger så html.dk*s
interface

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : mr j

Dato : 01-12-06 14:38

> Måske skal der lægges et link ind til style.css, men hvilket?

Skal ligges indenfor <head></head>

<link href="DIN_STYLE_FIL.css" rel="stylesheet" type"text/css" />

Mvh
Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-06 15:10

mr j skrev:

> Skal ligges indenfor <head></head>

> <link href="DIN_STYLE_FIL.css" rel="stylesheet" type"text/css" />

Men den sidste skråstreg skal ikke være der i HTML.

--
Bertel

Fra : Knud

Dato : 01-12-06 20:28

Og Bertel skrev.

> Men den sidste skråstreg skal ikke være der i HTML.

Nej den den skal ej. Måske manden plejer at bruge xhtml? og der bruges
den jo, oder was?
Men var det ikke bedre at fortælle Olsen, at nederst på siden kan man
komme videre? Man skal bare klikke på [Næste] eller bruge
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp så kan Olsen også se at
man bruger lektion og ikke LEK, og så vil alting sikkert gå meget bedre?
Mvh knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-06 21:55

Knud skrev:

> Men var det ikke bedre at fortælle Olsen, at nederst på siden kan man
> komme videre?

Jamen, det kan du da bare gøre.

--
Bertel