CSS - menu
Fra : Grith Hodal

Dato : 01-12-06 09:14

Jeg har netop gennemgået en css-tutorial. Baggrunden for at lære
css, var primært at jeg så kunne ændre menuen på mit site fra en
central side. Men kan jeg det? Og i så fald, hvordan? Pft. Grith

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-06 10:17

Grith Hodal skrev:

> Jeg har netop gennemgået en css-tutorial. Baggrunden for at lære
> css, var primært at jeg så kunne ændre menuen på mit site fra en
> central side. Men kan jeg det?

Det kommer an på hvad du mener med ændre.

Du kan ikke ændre indholdet af menuen med css - altså antallet af
menupunkter, fordelingen af over-/undermenuer, tekster i menuerne
og links fra menupunkterne.

Du kan derimod godt ændre præsentationen af menuen - dvs. farver,
tekststørrelser, placering mv. med css.

> Og i så fald, hvordan?

Prøv at beskrive hvad du kan vil kunne ændre - så er det lettere at
hjælpe dig videre.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-06 11:49

Den 01-12-06 10.17 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> Grith Hodal skrev:
>
> Du kan ikke ændre indholdet af menuen med css - altså antallet af
> menupunkter, fordelingen af over-/undermenuer, tekster i menuerne
> og links fra menupunkterne.

Det kan til gengæld klares med ssi eller et serversidesprog som asp
eller php. Ak, det er ikke nemt med alle de forkortelser, hvis man er
helt ny i det her!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : Grith Hodal

Dato : 01-12-06 16:57

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hjælpe dig videre.
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

----->
Jeg har opbygget et helt site med mange sider. Øverst har jeg menuen,
som er ens på alle sider. Jeg ville så tilføje et menupunkt, og
skulle ind og gøre det på ALLE sider. Træls! Jeg troede at løsningen
var css, men det lyder umiddelbart ikke sådan...? Måske er det
frames, jeg skal have fat i...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-06 17:07

Den 01-12-06 16.56 skrev Grith Hodal følgende:

> Jeg ville så tilføje et menupunkt, og
> skulle ind og gøre det på ALLE sider. Træls! Jeg troede at løsningen
> var css, men det lyder umiddelbart ikke sådan...?

Nej, du skal have fat i ssi (tjek http://www.html.dk/tutorials/ssi/),
asp (tjek http://www.html.dk/tutorials/asp/) eller php (tjek
http://webmaster.hephey.dk/guide/56/) - alt efter hvad dit webhotel
tilbyder, og hvad du har lyst til at bruge.

> Måske er det frames, jeg skal have fat i...

Frames kan bruges, men det kan ikke anbefales - tjek
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html#rammer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 17:13

Grith Hodal skriblede bla:
> [...]
> skulle ind og gøre det på ALLE sider. Træls! Jeg troede at løsningen
> var css, men det lyder umiddelbart ikke sådan...? Måske er det

Nej da.
Del din side i elementer og inkluder dem med serverside.
Forestil dig at du har en top, en menu, og en med det egentlige indhold.
Menuen skal så kun rettes et sted da den bliver inkluderet.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anders

Dato : 02-12-06 00:04

On 1 Dec., 16:56, Grith Hodal <g...@hodal.info> wrote:

> [...]
> skulle ind og gøre det på ALLE sider. Træls! Jeg troede at løsningen
> var css, men det lyder umiddelbart ikke sådan...? Måske er det

Hellere et webhotel med php support.
Derefter skal du bede en i dk.edb.internet.webdesign.serverside.php om
hjælp til et includesystem.

mvh. Anders