Spørgsmål ang. NT-box
Fra : GJ

Dato : 26-06-01 10:04

Hej alle.

Jeg har ISDN, og derfor selvfølgelig en NT-box siddende på vægge.

Nu vil jeg så gerne spørge om der er nogle der kan fortælle mig om den skal
stå til 500 eller 1000 og om ISDN-telefonen skal sidde i S-Bus eller ISDN?

Det lyder selvfølgelig mest sandsynligt med stikket i ISDN, men når jeg
sætter det i den anden, virker det også. Hvad er forskellen????

Håber jeg har spurgt forståeligt.

På forhånd tak

Gitte Jonassen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 11:05

"GJ" <dsl10095@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vil jeg så gerne spørge om der er nogle der kan fortælle mig om den
skal
> stå til 500 eller 1000 og om ISDN-telefonen skal sidde i S-Bus eller ISDN?

Hvis du ikke har en s-bus (forlængerledning med vægmonteret boks eller
fordelerdåse) skal den stå på 50.
Det er ligegyldigt hvilet stik du bruger

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : frank damgaard

Dato : 27-06-01 09:22

GJ <dsl10095@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har ISDN, og derfor selvfølgelig en NT-box siddende på vægge.

> Nu vil jeg så gerne spørge om der er nogle der kan fortælle mig om den skal
> stå til 500 eller 1000 og om ISDN-telefonen skal sidde i S-Bus eller ISDN?

der står nok 50 eller 100 + et "omega" tegn
og der er også et "uendelig" tegn (8-tal lagt på siden).
Tallene er impedansen (modstanden) som S0-bussen afsluttes med.
Er der kun 2 korte kabler forbundet til NT boks er det 50.

Se http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

> Det lyder selvfølgelig mest sandsynligt med stikket i ISDN, men når jeg
> sætter det i den anden, virker det også. Hvad er forskellen????

Man kan ikke altid "mærke" forskellen, måske man blot af og til
får problemer man ikke helt kan placere.
--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-06-01 09:52

"frank damgaard" <frank.damgaard@no.spam> skrev i en meddelelse
> Man kan ikke altid "mærke" forskellen, måske man blot af og til
> får problemer man ikke helt kan placere.

Det er _fuldstændig_ ligegyldigt hvilket stik du tager

Fra : frank damgaard

Dato : 28-06-01 08:11

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> "frank damgaard" <frank.damgaard@no.spam> skrev i en meddelelse

> Det er _fuldstændig_ ligegyldigt hvilket stik du tager

Sorry jeg fik sat svaret under det forkerte. Det var ikke "stikket"
jeg tænkte på, men afslutningsmodstandomskifteren.
Den skal som sagt stå rigtig, men står den forkert kan det godt virke,
selvom det ikke er optimalt.
--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda