Internetforindelse over LAN, Win2K.
Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-12-00 00:03

Jeg sidder med en Win2K-maskine på LAN, men det kræves at man logger på via
en hjemmeside for at få internetforbindelse. Kan det gøres automatisk,
således at maskinen ved opstart logger på internettet i samme proces som
netværksforbindelsen etableres?

/GH

Fra : uridium

Dato : 11-12-00 14:00

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
> [...]
> en hjemmeside for at få internetforbindelse. Kan det gøres automatisk,
> således at maskinen ved opstart logger på internettet i samme proces som

ehm... kunne du være lidt mere præcis?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 11-12-00 14:21

"uridium" <test@test.com> wrote in message
> "Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
> via

> ehm... kunne du være lidt mere præcis?

Ok - det er et kollegienetværk med en Linuxserver. Det er blevet indført for
et års tid siden at man for at få forbindelse ud af huset (dog ikke mail)
skal logge på med brugenavn og password via kollegiets hjemmeside, altså
dermed alle faste startside. Jeg har for nylig installeret Windows 2000, og
så er det jeg tænker at man måske kunne automatisere denne handling som - på
trods af de luksuriøse internetforhold - er en anelse irriterende. Log-on
script måske? Men jeg er netværks-analfabet, så jeg modtager gerne forslag
:)

/GH