AO er hele 1916 online?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-11-06 20:59

Jeg er specielt interesseret i, om hele Aarhus købstad er indscannet
og lagt online. Hvor kan man se det?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-11-06 21:57

Kirsten Bjorneboe wrote:

> Jeg er specielt interesseret i, om hele Aarhus købstad er indscannet
> og lagt online. Hvor kan man se det?
>
> Venlig hilsen
> Kirsten

http://www.arkivalieronline.dk/SoegeSider/Folketaelling.aspx
==========

in about 3 to 5 years time ?
meanwhile back at the RAnch
Rigsarkivet - the same procedure as last year

NOPE that is 1921 and I was wrong again

Aarhus 1916 from Absalonsgade to Aagade
http://www.arkivalieronline.dk/SoegeSider/Folketaelling.aspx

betyder, at der igen både kan søges på 1916 - folketællingen og oprettes
nye brugere. <<

Referat af møde i brugerrådet for Arkivalieronline
afholdt d. 11. oktober 2006 på Landsarkivet for Nørrejylland

betyder, at der igen både kan søges på 1916 - folketællingen og oprettes
nye brugere.

samarbejde omkring en sådan
navneindeksering, og Chr. R. Jansen vil kontakte mormonerne for at høre
nærmere om den
indeksering, der foretages af deres mange frivillige.<<

and with the National Library of Wales for imaging and indexing church
books

new to me today in BETA http://www.ancestry.de/

Mein Ancestry
Ancestry.de - Entdecken Sie Ihre Familiengeschichte und erstellen Sie
Ihren Familienstammbaum: "Erstellen Sie Ihren Familienstammbaum

Am besten starten Sie gleich mit Ihnen selbst und Ihrem
Familienstammbaum. Kostenlos und ganz einfach - unsere fortschrittliche
Suchmaschine hilft Ihnen dabei, Ihren Stammbaum zu erweitern."

and
Ancestry.com extends free access offer to end of year: "Ancestry.com has
extended its offer of free access to a 41 million-name addition made to
its genealogy archives earlier this month.
On Nov. 9, the genealogy site added U.S. ship passenger lists from 1820
through 1960 covering immigrants from all over the world arriving at
more than 100 American ports. The site offered free access to the lists
through the end of November.

includes Danes sailing indirect via Liverpool and 742 815 passengers
from Copenhagen departures New York Passenger Lists, 1820-1957
http://content.ancestry.co.uk/iexec/?htx=List&dbid=7488

ship Ellen Maersk 265 åassengers listed
4,760,522 passengers from Hamburg, Germany including 4210 dan* using a
wildcard (includes 449 from danz* Danzig)

enjoy

Hugh W

--

Beta blogger
http://nanowrimo3.blogspot.com/ visiting my past

old blogger
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 01-12-06 10:37

Nej, f.eks. kan jeg finde frem til Torvet i Svendborg i FKT 1916, men der er
ingen billeder - altså mappen er endnu tom, selvom den er oprettet.

Men København og en del landsogne har jeg da fundet oplysninger fra.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 01-12-06 18:39

Har også lige prøvet Torvet i Svendborg i FKT 1916, den er tom.

Heinrich
www.frausing.dancms.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-12-06 12:35

Scripsit Heinrich Frausing:

> Har også lige prøvet Torvet i Svendborg i FKT 1916, den er tom.

Som jeg mener at have forstået det, så virker gadenavnene ikke for
købstederne, så man skal åbne købstaden med "Alle Gader" og så bladre
8-10.000 sider igennem. Men alting er der, hvis man kan finde det.

Lars Erik Bryld

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 02-12-06 22:23

Ja, det virker vist for 1880, hvor man får de større købstæder kan få
gadenavnene frem, for de mindre må søge hele købstaden igennem (det er vist
dem, hvor man gik frem efter matrikelnummer og ikke efter gadennavn).

Men i 1916 skal man vist altid finde købstaden + gadenavnet. Og somme tider
er mappen for gaden bare TOM....

Var dte for at tjekke, eller skulle du også bruge netop Torvet i Svendborg i
1916?

M.v.h.

Ulrich