Dødsårsag
Fra : Ib Molbech

Dato : 21-11-06 16:43

Min bror og jeg er uenige om, hvad vores mor døde af i 1977. Kræft eller
bronkitis. Det kan jeg få at vide gennem min egen læge, der så kontakter
sundhedsstyrelsen. Det koster 175 kr. som måske kan spares, hvis oplysningen
står i kirkebogen.

Jeg har aldrig set så nye kirkebøger, og jeg ved ikke, om det er normalt at
dødsårsagen registreres. I ældre bøger ser man det jo af og til - på godt og
ondt - en af mine aner døde angiveligt af delirium tremens.

Men altså: Mor døde på St. Lucasstiftelsen i 1977. Er der sandsynlighed for,
at dødsårsagen er angivet i kirkebogen?

Mvh
Ib Molbech

Fra : B.B

Dato : 21-11-06 23:56

Hej
Nej dødsårsagen står ikke i kirkebøgerne i dag, desværre/heldigvis,.
Jeg har en ane der døde i 1856 og i kirkebogen har præsten skrevet at han
døde af kræft i knæet, jeg spurgte min læge, hvordan man dengang kunne side
det var dødsårsagen? han svarede at man dæde aldrig af kræft, men af
følgesydommene
Hilsen Birgit

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 22-11-06 00:06

Jeg går ud fra, at det er i København og derfor kan din Mor findes i
begravelsesprotokollen på Københavns Stadsarkiv og i den har jeg oplevet at
få angivet dødsårsag.

Venligst Jytte Frank Dekov