Tydning kirkebog 1757
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 16-11-06 11:01

Jeg har lagt filen på dk.binaer.historie, det er Ellen Jørgensdatter det
drejer sig om. Hvad er faderens efternavn og hvad står der efter Niels
Brun. Siden er skrevet usædvanligt smukt, så jeg burde egentlig ikke
have noget problem, men jeg håber nogen vil ulejlige sig med at hjælpe.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 11:38

Den 16/11-2006 klokken 11:00, skrev
hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk (Hans Jørgen Hvid)
i <1how6as.15fp17415dkzouN%hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk>:

> [...]
> Brun. Siden er skrevet usædvanligt smukt, så jeg burde egentlig ikke
> have noget problem, men jeg håber nogen vil ulejlige sig med at hjælpe.

Jørgen Skaanings Datter af Grimstrup
Baaren af Niels Bruns Kone i Nørre

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 12:09

On Thu, 16 Nov 2006 11:37:32 +0100, kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote:

> Den 16/11-2006 klokken 11:00, skrev
> hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk (Hans Jørgen Hvid)

> Jørgen Skaanings Datter af Grimstrup
> Baaren af Niels Bruns Kone i Nørre

Av, av, av, jeg var så fixeret på "Haaning", som er et almindeligt
efternavn i "mit" område. Ja, der står naturligvis "Skaaning".

Til gengæld er jeg sikker på "Norre", så nu står der 1-1
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 11:43

On Thu, 16 Nov 2006 11:00:54 +0100, Hans Jørgen Hvid wrote:

> Jeg har lagt filen på dk.binaer.historie, det er Ellen Jørgensdatter det
> drejer sig om. Hvad er faderens efternavn

Haaning

> og hvad står der efter Niels Brun

Kone i Norre [sydvest for Maribo].
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 16-11-06 22:33

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse

> Kone i Norre [sydvest for Maribo].
> --
Der står antagelig Nørreballe.

Venlig hilsen
Jørgen H Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 12:27

Den 16/11-2006 klokken 12:09, skrev
i <113dyrwawofb.664b0zzctrq9.dlg@40tude.net>:

> Til gengæld er jeg sikker på "Norre", så nu står der 1-1

Jeg bøjer mig i støvet

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 16-11-06 12:33

snabela <kjeldn> wrote:

> Den 16/11-2006 klokken 12:09, skrev
> Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk>

> Jeg bøjer mig i støvet
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Tak for alle svarene, det blev jo alligevel lidt spændende!
mvh
Hans Jørgen Hvid