Grimstrup- Lolland
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 13-11-06 14:42

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket sogn landsbyen Grimstrup på
Lolland hører under?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 13-11-06 16:20

Hans Jørgen Hvid skrev:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvilket sogn landsbyen Grimstrup på
> Lolland hører under?
> Mvh
> Hans Jørgen Hvid

I følge www.krabsen.dk/stednavnebase/
er det i Hunseby.

Børge

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 13-11-06 16:51

Børge Fogsgaard <fogsgaard@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> I følge www.krabsen.dk/stednavnebase/
> er det i Hunseby.
>
> Børge

Tak for svarene
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 13-11-06 16:25

Hans Jørgen Hvid skrev:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvilket sogn landsbyen Grimstrup på
> Lolland hører under?
> Mvh
> Hans Jørgen Hvid

Ifølge Krabsen

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

er det Hunseby

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-11-06 16:28

""Hans Jørgen Hvid"" <hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan fortælle mig hvilket sogn landsbyen Grimstrup på
> Lolland hører under?

Grimstrup, Hunseby sogn, Musse herred, Maribo amt
Her ligger også Grimstup Slot, et voldstedsanlæg, samt Grimsted Sø.
Men der er også:
Grimstrup, Ølsted sogn, Strø herred, Frederiksborg amt
Grimstrup, Herlufholms sogn, Ø.Flakkebjerg, Sorø amt
Grimstrup, Gamtofte sogn, Baag herred, Odense amt
.... og så den i Ribe amt, med -hede og -krat.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk