NSDB - Fremtidens slægtsprogram !
Fra : Michael Hedeman

Dato : 12-11-06 19:28

Hej

Som du måske har opdaget så har NSDB en landsdækkende annonce i
Sønsdagsavisen i dag.

Dette er for at udbrede kendskabet til at NSDB er fremtiden slægtsprogram og
søge-database for når slægtsforsker i et stort fællesskab arbejder sammen i
en database undgåes meget dobbelt arbejde. Da der arbejdes i en dynamisk
online database, åbner det mulighed for at arbejde med samme slægt samtidig
selv om man bor langt fra hinanden.

Mere info kan læses via nederstående link hvor også demo kan prøves

Når jeg skriver fremtidens slægtsprogram så er det selvfølgelig en subjektiv
holdning, men prøv selv demoudgaven og se hvor kraftfuld NSDB er.

Jeg tror på at når Google kunne blive størrer og mere brugt end andre
daværende søgesteder som eksiserede da de startede op, så kan NSDB også. Det
er bare et spørgsmål om tid

Samtidig vil jeg også allerede nu gøre opmærksom på pris ændringer pr 1
januar 2007. Her vil prisen for nye medlemmer 1 år være kr. 300,- og
efterfølgende år kr 200,-

Er du allerede medlem af NSDB så vil prisen stadig være kr. 200,- når der er
tid til fornyelse.

Så kort sagt kan det betale sig at blive medlem af NSDB før 1 januar 2007

Venligst
Michael Hedeman
Nordisk Slægtsdatabase / online slægtsprogram
http://www.nsdb.dk

begin 666 smilie1.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-11-06 22:10

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse
> Som du måske .... landsdækkende annonce i
> ... avisen i dag.

Det skulle du have holdt dig til!

> Dette er for at udbrede kendskabet til ...

Det er lodret mod alle gældende fundatser!

> Samtidig vil jeg også allerede nu gøre opmærksom på pris ændringer pr 1
> ... prisen for .... kr 200,-

Ja, det er da til at få øje på formålet!

> Michael Hedeman

Reklame for egne produkter til til salg henvises udtrykkeligt til
markedsgrupperne - hvor det jo er tilladt!

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 12-11-06 23:29

On Sun, 12 Nov 2006 22:09:50 +0100, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

>Ja, det er da til at få øje på formålet!

Der er kun en ting at tilføje. Nemlig at der er nogle åbenlyse
forskelle på Google, og det reklamerede. De to mest iøjnefaldende er
at Google blev kendt på brugernes anbefalinger af det - ikke deres
egne reklamer, og det var gratis.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Hvornum

Dato : 13-11-06 22:12

Hej GR

Kan man ikke bare få fjernet dette reklameindlæg?

Mvh

Max Hvornum

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-11-06 01:00

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke bare få fjernet dette reklameindlæg?

Jo, men det er vist lidt omstændigt - og næppe ulejligheden værd i det
aktuelle tilfælde - det er mere beregnet på hyppigt og vedvarende brud på
netiketten.
Læs evt. hvordan på www.usenet.dk.

Fra : HHH

Dato : 14-11-06 03:18

Når man ser bort fra den slet skjulte reklame, så er ideen da egentlig meget
god, med en fælles database som alle kan trække på. At Michael så har valgt
at gøre sin hobby til sin levevej, kan man vel bare være misundelig over.
Men ret skal være ret Michael. Dit indlæg er OT, og du bør pakke din reklame
bedre ind en anden gang, som f.eks. Ole Bielefeldt og Chris Gade Oxholm. De
forstår at overholde netetiketten, og samtidig reklamere for deres
forretning. Så lær af dem!!!

v.h.
HHH

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 08:32

"HHH" <3xhSLETDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
De
> forstår at overholde netetiketten, og samtidig reklamere for deres

Grunden til at jeg førts svarer nu, er jeg kun finder dette indlæg
konstruktiv.

Jeg beklager meget at jeg blev lidt overstadig af, over 100 nye bruger på 2
dage, og der til flere tilkendegivleser på
at programmet er mere powerfuld en deres nyværende slægtsprogram.
Jeg vil fremover kun melde ud når der er opdataringer.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-11-06 14:04

> Grunden til at jeg førts svarer nu, er jeg kun
> finder dette indlæg konstruktiv.

Hvem skal nu være dommer over hvad der er konstuktivt eller ej og
hvilken vægt skal dommen nu skal tillægges?

Det er i hvert tilfælde ikke alene din vurdering der tæller!
- Eller for den sags skyld min.

Emnet er diskuteret af gruppens brugere, der i fællesskab har vedtaget den
fundats, der ligger til grund for det forbud du klokkeklart har overtrådt.

Det står dig frit for at søge forbud mod reklame ændret ved at starte en ny
OTD med ændring af fundatsen for gruppen, men indtil en ny er godkendt må du
følge gældende regler, demokratisk vedtaget af gruppens brugere - hvad enten
du nu er enig i dem eller ej.

> Jeg beklager meget at jeg blev lidt overstadig ...

Se, det kan jo sagtens tilgives, blot det ikke gentager sig for tit, men jeg
kan jo tydeligt erindre det ikke er første gang du forsøger at hæve din
omsætning ved at blæse på gruppens fundats.
Det er også årsagen til den prompte reaktion, for uden selvjustits vil
gruppen svømme i reklamer - og så forsvinder seriøse, hjælpsomme og vidende
brugere, hvilket er til gruppens almene skade.

- Og så har du vist fået reklame nok for hvad det nu er du sælger!

FUT: dk.admin.netikette
- for de der ønsker videre debat om dette emne.

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 14-11-06 16:59

Efter at hæve set på hjemmesiden og fulgt debatten vil jeg tillade mig at
komme med et indlæg.

Jeg finder det meget forkert, at udbyde andre folks produkter som sin egen
opfindelse og så oven i købet tage penge for det.

Da jeg gik ind på tilmeldingssiden var der nogle ikoner som jeg synes jeg
kendte, hvorfor jeg gik ned i kildekoden for at se lidt nærmere på
produktet - deraf fremgik det at det er et produkt som en amerikaner som har
udviklet under navnet TNG - et program som jeg selv har købt - men aldrig
kunne tænke mig at udbyde til andre mod betaling.

Det er simpelthen for ringe ..........

Efter min mening er det pirateri efter værste skuffe - Hvad mener I ?

Med venlig hilsen

Bjarne Bidstrup
www.bidstrup.cc/slaegt

Fra : Jens G

Dato : 14-11-06 17:28

On Tue, 14 Nov 2006 16:59:09 +0100, "Bjarne Bidstrup"
<bjarne@bidstrup.cc> wrote:

>Efter min mening er det pirateri efter værste skuffe - Hvad mener I ?

Der bliver sådan set ikke lagt skjul på at det er TNG der bruges. Og
jeg ved ikke hvordan TNG's licensbetingelser forholder sig til om man
må tjene penge på produktet, så længe man ikke sælger koden videre.

--
Jens G

Fra : Hvornum

Dato : 14-11-06 18:01

Hej Gruppe

Om der er tale om reklame, pirateri, så er det ikke her man skal reklamere
for egne eller andres programmer.

Men lad os sige at det der er kommet frem er et gort redskab til os alle, og
at der ikke er licens problemer, så kunne alle bruge dette Michael Hedeman
har lavet.
Kunne Michael fortælle hvad programmet har kostet og koster at bruge, så
kunne alle der ville være med, i et fældesskab.
Men kun såfremt at alle retigheder er i orden med udgiveren i USA.
Hvis de der ville være med på en fældes dansk digital slægtsbog, kunne dette
her være starten.
Kunne dette projekt vire under DIS Danmark? - eller en anden form for en
forening?

Ovenstående er for at se forholdet mellem at Michael har lavet reklame, som
man ikke må her. At såfremt Michael sælger sit program på denne måde, skal
han også betale skat og mulig moms, da det er en forretning.

Nu stiller jeg forslaget på denne måde, og håber der er andre der har ideer
til det ovenstående.

Mange hilsnen

Max Hvornum

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 19:52

> Kunne Michael fortælle hvad programmet har kostet og koster at bruge

Hej Max

Det vil du kunne læse her http://www.nsdb.dk/oss.htm
se under: "Hvorfor koster der noget at blive medlem ?"

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 19:37

"Bjarne Bidstrup" <bjarne@bidstrup.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er simpelthen for ringe ..........
>
> Efter min mening er det pirateri efter værste skuffe - Hvad mener I ?

Jeg havde ellers besluttet mig til ikke at skrive mere i denne tråd, men
decideret løgn vil jeg ikke lade gå usagt forbi.
At det så er med til at skabe mere reklame for NSDB kan jeg da kun være
Bjarne Bidstrup taknemlig for.

Det er tydligt at Bjarne Bidstrup ikke har gidet at læse historien bag NSDB
som findes på
http://www.nsdb.dk/oss.htm

Her i afsnittet "Hvad er der lavet af forbedringer siden opstart ?" og
"Hvorfor koster der noget at blive medlem ?"
ligges der ikke skjul på at program-grundmodulerne er baseret på TNG også
kaldet The Next Generation og derfor
og på den baggrund kalder jeg NSDB fremtidens slægtsprogram.

Ang. TNG's licensbetingelser så fremgår de på
http://lythgoes.net/genealogy/faqs.php
Citat:
Can I charge people to use TNG on my site?
"You may, as long as we're talking about one installation and you are the
chief administrator. If you are installing TNG multiple times so that each
user can have their own independent environment, you will need additional
licenses."

Jeg synes at det vil være på sin plads at Bjarne Bidstrup kommer med
uforbeholden undskyldning, for at blive fremstillet som ringeagtet og
software-pirat i et offentligt forum grænser til injurier.

Venligst

Michael Hedeman

Fra : Jens G

Dato : 14-11-06 19:56

On Tue, 14 Nov 2006 19:37:02 +0100, "Michael Hedeman"
<michael@nsdb.dk> wrote:

> [...]
>kaldet The Next Generation og derfor
>og på den baggrund kalder jeg NSDB fremtidens slægtsprogram.

Har du så lavet noget oversættelsesarbejde til alle Help filerne, og
givet det til Darrin Lythgoe?

Jeg brugte en masse tid på at oversætte text og admintext filerne for
et par år siden, og fik som tak licensen gratis et par gange.

Nu ærgrer det mig hvis andre end Darrin Lythgoe kommer til at tjene
penge på mit arbejde, men det er selvfølgelig vilkårene.

Nu er jeg glad for at jeg aldrig nåede også at oversætte Help filerne,
for det er et kæmpearbejde.

--
Jens G

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 20:18

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du så lavet noget oversættelsesarbejde til alle Help filerne, og
> givet det til Darrin Lythgoe?

Hej Jens

Nu er de hjælpe filer som NSDB bruger nød til at være anderledes og mere
specifikt tilpasset til medlemerne som du også godt ved ikke
har den fulde adgang til admin-delen i programmet.
Disse hjælpe filer skal også laves så de passer specielt til NSDB og dets
medlemmer og her er det vigtig at selv tante Oda på 90 ikke behøver at have
noget kendskab til den store program programering for at kunne bruge NSDB.

Men jeg skal også være ærlig og tilstå at jeg først nu er ved at få den del
lavet, for som du selv siger er det et kæmpe arbejde.
Dog er jeg nød til det, da jeg som nu bruger for meget tid på at besvare
mails på de samme sprøgsmål, samt telefon surport.
Og nu med tæt ved 500 bruger af NSDB så er det et must.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Eliasen

Dato : 15-11-06 00:11

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> wrote in message

> Og nu med tæt ved 500 bruger af NSDB så er det et must.

Så er det jo skidt for dig, at du ikke har CVR-nr. på siden. Dermed
overtræder du dansk lovgivning og må imødese skattefars henvendelse.

--
Eliasen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 00:41

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det jo skidt for dig, at du ikke har CVR-nr. på siden. Dermed
> overtræder du dansk lovgivning og må imødese skattefars henvendelse.

Jamen skattefar skal være så hjertlig velkommen

NSDB er en underdel af af mit firma http://www.alternativ-forum.dk hvor CVR
fremgår på.
( så fik jeg også gjort reklame for det ) og alle enhver kan se mig ved at
lave en søgning i virksomhedsregistraet.

Men jeg er glad for at du gjorde mig opmærksom på det aligevel, for i dag er
NSDB faktisk den del som er førende iforhold til alternativ-forum.dk
Så tak for det.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Claus Harkjær

Dato : 14-11-06 21:02

Når man ser på denne "database" som Hedeman har opbygget kan man se, at der
bliver planket kraftigt hos andre.
Og det kan så være en lærestreg. Jeg kan se, at min familie optræder, og jeg
ved positivt, at vi var ikke med i den såkaldt store ged-fil, som denne
Hedeman henviser til. Altså har han planket data på min hjemmeside.
I sandhed en seriøs herre - og lige på kanten af registerloven.

m.v.h.

Claus Harkjær

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 22:49

"Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hedeman henviser til. Altså har han planket data på min hjemmeside.
> I sandhed en seriøs herre - og lige på kanten af registerloven.

Nu glemmer Claus Harkjær ligesom andre der ikke gider at bruge den fornødne
tid til at sætte sig ordentligt ind i tingene at læse
http://www.nsdb.dk/oss.htm

For så ville han erfarer at der er kommet ca. 50.000 nye personer i
databasen end der var i den omtalte ged fil.

Hvis Claus Harkjær virkelig tror at det kun er mig som indtaster i NSDB så
har han fået en forkert opfattelse, for det er et program
hvor alle medlemmer indtaster i, så jeg skal ikke udelukke at et medlem har
indtastet noget vedkommende evt har fået fra Claus Harkjær
da jeg ved at et medlem har arbejdet med efterslægt til Kaalund slægten som
Claus Harkjær er efterkommer af.

Der ville have været ønskværdigt at Claus Harkjær havde kontaktet mig
direkte først, for så ville det ikke være nødvendig at fortælle her til
offentligheden
at Claus Harkjær tilbage i 2003 kontaktede mig med næsten samme påstand og
den sag blev opklaret og afklaret via mail og telefonisk kontakt
Nu er det vist på tide med titlen fra en gammel sang "Glemmer du, så husker
jeg" og mails fra den gang er selvfølgeligt gemt.

Claus Harkjær er selvfølgelig nu hvor han har skiftet mening síden velkommen
til at kontakte mig igen via mail
og skrive navnene på de nulevende personer af hans slægt som han ønsker
slettet.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-11-06 23:26

> "Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse

Nu er simple genealogiske data*] jo offentligt tilgængelige, så det kan være
vanskeligt at føre bevis for påstanden - uanset den kan være nok så sand. At
formen og formålet så virker som utidigt nasseri på det store arbejde andre
gør af simpel interesse og hjælpsomhed er en ganske anden historie.

> ..., for så ville det ikke være nødvendig at fortælle her til
> offentligheden ....

Nej, den sag du dermed fremdrager hører slet ikke hjemme på Usenet -
allerhøjst som en principdebat i dk.videnskab.jura. Når du derfor drager den
frem her i gruppen er du atter OT. Og nej, du har ikke lov til at forsvare
den sag her - det er en privat sag, der ganske, som din forretninger i
øvrigt, ikke hører til på Usenet.

*] med de almindelige arkivgrænser.

FUT: dk.videnskab.jura

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 23:56

> [...]
> frem her i gruppen er du atter OT. Og nej, du har ikke lov til at forsvare
> den sag her - det er en privat sag, der ganske, som din forretninger i

Jeg vil til enhver til gå ind og forsvare et angreb på NSDB for noget som
nogle her ser ud til at glemme er de mange medlemmer som bruger
NSDB som slægtsprogram også indtaster data, og netop derfor kan "jeg ikke
nasse på andres arbejde, sikke noget vås

Nej Poul Erik du og andre har været med til at jeg nok skal huske fremover
hver gang der er opdateringer til NSDB ( på samme plan som andre
slægtsprogrammer )
ca. 10 gange om året, altid huske at poste dem her i gruppen og ikke som nu
samle det sammen til en til to gange om året.

Det er slut med at kun gøre det en til to gange om året, og det er så det i
får ud af denne hetzh !!!
For jeg lader mig ikke tryne af jantejoven og NSDB bliver med tiden det
førende sted for slægtsforsker hvis det står til mig.

Og hvis nogen oplever at jeg lyder vred nu, så er det ikke helt
fejlopfattet.

Så fremover hvis I her i gruppen ikke vil modtage ca. 10 årlige opdaterings
indlæg fra NSDB så må I få indført at ingen og jeg gentager igen ingen
slægtsprogrammer må komme med nogen som helst information af nogen art i
denne gruppe.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-11-06 00:45

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> writes:

> "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
-snip-
> [...]
> indlæg fra NSDB så må I få indført at ingen og jeg gentager igen ingen
> slægtsprogrammer må komme med nogen som helst information af nogen art i

Enig! Ingen slægtsprogrammer her!

FUT: dk.test (langt væk)

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Claus Harkjær

Dato : 15-11-06 18:48

Jeg kan blot konstatere, at denne Hedeman fremturer ganske som i 2003 - og
jeg har ikke talt i telefon med ham, og jeg ønsker ikke at tale i telefon
med ham, og jeg ønsker ikke at debatere med ham. Jeg vil blot konstatere, at
han eller hans medløbere planker data på nettet.
Og med dette vil jeg betragte min deltagelse i denne tråd som afsluttet.

Claus Harkjær

P.S. til Hedemann: Du behøver ikke at svare. Jeg har lagt dig i min
killfilter.

Fra : Heine Eldrup

Dato : 15-11-06 22:02

> [...]
>
> Claus Harkjær
>
> P.S. til Hedemann: Du behøver ikke at svare. Jeg har lagt dig i min

Ja nu kan jeg altså ikke lade være med at blande mig i denne debat. Jeg
plejer normalt at være med på sidenlinien.
Jeg synes lige at du Claus Harkjær lige bliver en tand for grov. Du siger at
Michael Hedeman og hans medløbere "Planker" data på nettet!!!
Vil du hermed sige at alle os medlemmer er tyveknægte og burde straffes????
Jeg synes ikke at du kan tillade dig at sige dette når du ikke har beviser
på at medlemmerne gør det.

Der er også en anden sjov ting ved dig Claus Harkjær. Du sætter folk på dit
Killfilter, når du ikke vil høre andres meninger. Bl.a. i Disnorge. Jeg tror
at nogle at de andre slægtsforsker kan nikke genkendene til dette.

Nu må vi se hvad jeg bliver beskyldt for nu for at komme med min mening. Jeg
har ihvertfald ikke fortrudt mit medlemskab af NSDB

Med venlig hilsen

HE

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-11-06 22:20

Claus Harkjær skrev:

> [...]
>han eller hans medløbere planker data på nettet.
>Og med dette vil jeg betragte min deltagelse i denne tråd som afsluttet.

[klip en megacitering]

Hvorfor i alverden citerere du så hele hans indlæg i stedet for at
klippe det væk

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 00:09

[...]

Jeg fil ikke set det FUT som Poul Erik havde sat hans meddelse
"Ingenmandsland" til at udføre, derfor resendes dette indlæg her.
( og så fik jeg nok brudt en regel mere )

*************

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-11-06 14:55

> ... og det er så det i får ud af denne hetzh !!!

Vrede er ikke med til at fremme nogen forståelse - det kan kun dialog.

- Det er ikke nogen hetzh, men blot en påtale af en klokkeklar overtrædelse
af de i gruppen vedtagne retningslinier for god skik. Og det er så det.

> ... For jeg lader mig ikke tryne af jantejoven ...

Henvisningen er rent til grin, for der er ikke nogen der forsøger at tryne
dig - så længe du holder dine merkantile udfald indenfor nyhedsgruppernes
fundats. Nyhedsmails (oplysning) uden reklame er OK. Men når du prissætter
produktet, så kan der næppe være tvivl om, at det ønskes markedsført,
hvilket et flertal altså gerne ser sig fritaget for her.

Om dit produkt er godt eller skidt skal jeg ikke stille mig til dommer over,
al den stund, at jeg ikke kunne drømme om at betale 2-300 kroner for en
service, som ydes uden vederlag på f.eks.:
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 16:49

> [...]
> service, som ydes uden vederlag på f.eks.:
> GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med

Men det gør du faktisk i et andet indlæg, ved at bruge et nevativ ladet ord
som "sølle" om NSDB

GEDCOMP og NSDB her to vidt forskellige udgangspunkter

GEDCOMP styrke ligger i at have så mange dubletter som muligt, ellers ville
der ikke kunne udløses mails.
NSDB styrke ligger i at undgå dublettet + indeholde en langt del mere som er
relateret til slægtsforskning, herunder foto m.m.

At påstå at GEDCOMP er gratis at bruge er lidt af en sandhed med modikafion,
for GEDCOMP et støttet af Dis-Danmark som igen er finanseret via medlem
kontigent.
Så alle os der er medlem af Dis-Danmark betaler til GEDCOMP, og derfor kan
jeg også bruge GEDCOMP med god samvitighed.

Venligst
Michael
NSDB - dit online slægtsprogram
http://www.nsdb.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-11-06 21:57

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke til at bedømme dit OnLine-cirkus, uden at investere tid og
midler, men dine egne tal er jo da til at forholde sig til.

> ..., ved at bruge et nevativ ladet ord som "sølle"

Du skal læse rigtigt: Sølle er det mindre antal på et par hundrede tusinde
imod flere millioner!
- Og ja, det er da naturligvis negativt - men fakta.

Fra : B.B

Dato : 14-11-06 21:48

Efter at kigget på efternavnene, kan jeg se du har en del af min gamle
gedcom fil med, bare kedeligt der er så mange fejl i den at den er helt
ubrugelig i dag.
Hilsen Birgit

Fra : futtog

Dato : 14-11-06 22:10

Hej
Efter gennemgang af navneliste kan jeg se at der er en del navne
fra min slægt der indgård hvor har han dem fra
mvh.Preben Poulsgaard

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 23:08

"futtog" <futtog@7660net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Efter gennemgang af navneliste kan jeg se at der er en del navne
> fra min slægt der indgård hvor har han dem fra
> mvh.Preben Poulsgaard

Læs venligst http://www.nsdb.dk/oss.htm for baggrunds info om NSDB

men det kan også være et af medlemmerne som har indtastet de navne.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 23:04

"B.B" <rup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at kigget på efternavnene, kan jeg se du har en del af min gamle
> gedcom fil med, bare kedeligt der er så mange fejl i den at den er helt
> ubrugelig i dag.
> Hilsen Birgit

Hej Birgit

Nu behøver de jo ikke at være de personer som er med i din gamle gedcom fil,
andre i Danmark kan også have de navne.
Som ikke medlem er det godt klaret at du kan udtale dig om de fejl stadig er
gældende idag, for faktisk er der manuelt slettet
60.000 personer af det gamle matrialle, da det var noget bras som ikke lever
op til den kvalitet jeg ønske for NSDB

Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at der kan være fejl i NSDB, men så
snart et medlem eller jeg finder en fejl eller en forbindelse til bl.a. Gorm
den Gamle som ikke holder vand, kildemæssig
så bliver den slettet. Og dem ( fejlforbindelser til Gorm ) er der jo et
utal af rundt om på nettet.

Venligst
Michael Hedeman
http://www.nsdb.dk

Fra : B.B

Dato : 14-11-06 23:14

Jo når det er sjælne slægtsnavne, som ikke ret mange har, så kan jeg nu godt
gennemskue det,.
Jeg har også den gamle gedcom fil liggende, og ved hvilke fejl der er, du
skal forske i min slægt for at se hvilke fejl der er.
Hilsen Birgit

Fra : B.B

Dato : 14-11-06 23:22

Jeg vil da også gerne sige havde jeg vist dengang at nime oplysninger ville
blive til salg i dag, havde jeg ALDRIG sendt min gedcom fil
Hilsen Birgit

Fra : Michael Hedeman

Dato : 14-11-06 23:15

Bliv endelig ved med alle disse kritiske spørgsmål, for jeg får en masse
reklame og nye tilmeldinger, så det skal I alle have tak for *smiler*

Venligst
Michael Hedeman

Fra : futtog

Dato : 14-11-06 23:42

Hej
Skal vi ikke stoppe debatten herfor manden har jo ret jo mer debat jo fler
nyskærige jo mer reklame.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 23:56

On Tue, 14 Nov 2006 23:14:47 +0100, Michael Hedeman wrote:

> Bliv endelig ved med alle disse kritiske spørgsmål, for jeg får en masse
> reklame og nye tilmeldinger, så det skal I alle have tak for *smiler*

> [...]

Jeg har fulgt tråden, men ikke følt mig kaldet til at kommentere noget af
det har været fremme. Ovenstående føler jeg imidlertid er en hån mod alle
læsere af gruppen og en utilladelig opførsel på usenet. At hovere over at
hvert eneste indlæg giver dig reklame, er simpelthen for groft.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-11-06 15:24

> Bliv endelig ved ...

Ja, en noget flabet holdning, må jeg tilslutte mig Kurt Hansens indlæg!

kr. 300 - og fast årlig udgift for sølle 215068 personer,
mod
gratis: http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
GEDCOMP, der nu indeholder oplysninger om mere end 3.6 mio. personer
- og det er gratis at benytte GEDCOMP.

Hvad er mon bedst?

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 16:44

Fra : Hvornum

Dato : 15-11-06 18:16

Hej gruppe

Nu køre denne historie i ring, Michael gentager sig selv, eller han kopier
bare det han har skrevet højre oppe i tråden.
Det der kunne være spændende, er om hvor mange der igen betaler når de har
været på i et år.
Er man med i DIS og andre foreninger, så er det normalt der men bliver
behandlet godt man ønsker at betale, så efter nogen tid når nyheds effekten
er aftagende, kan det være der ikke er så mange de vil spille med.
Højre oppe i tråden skrev jeg om en åben dansk digital slægtsbog. Er der
nogen de har energi til at starte en sådan?
Der er nogle der laver sider med gravsten, nogle med kirker, men ingen med
en dansk fældes åben slægtsbog.

Kunne GEDCOMP laves som en slægtsbog, som alle kunne levere til og åbent
søge i, som vi gør det i kirkebøgerne eller folketællingerne, i sådan
tilfælde ville NSDB blive overflødig...

Mvh

Max

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-11-06 20:16

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse
> GEDCOMP og NSDB her to vidt forskellige udgangspunkter

Endemålet er vel det samme - at lægge kræfterne sammen til fælles resultat.
Det står enhver frit for at vælge - men det handler vel i bund og grund om
udbredelsen, der nok er bedst tjent med en omkosningsfri service.

Dis-Danmark støtter svjv med et symbolsk beløb - 600 årligt har jeg læst
engang. Det svare til 2 abonnementer hos dig, så det kan slet ikke
sidestilles med de løst regnet 150.000 kroner (500 brugere á kr.300 iflg.
dit eget udsagn), som du forlanger for din service.

Fra : Hvornum

Dato : 15-11-06 20:49

Hej Poul Erik

Det var bare er regnstykke der siger spar 2 til en fed intjæning...
Så skulle man være skrap til det der mad at kopier andet program/oversætte
det og derefter udgive det , og ikke løbe med "aviser"

Mvh

Max

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 21:51

> [...]
> sidestilles med de løst regnet 150.000 kroner (500 brugere á kr.300 iflg.
> dit eget udsagn), som du forlanger for din service.

Jeg har sagt tæt ved 500 bruger, jeg har intet sagt om kr 300,-

Alle enhver, som ikke er så sløset som du Poul Erik i at lave
baggrundsresearch kan se at dette regnstykke aldrig kan have hold i
virkeligheden.
læs venligt http://www.nsdb.dk/sender.htm

Faktisk finder jeg det underholdende at du igen og igen løber med ikke
engang en halv vind snarer en kvart, for hver gang kan jeg skyde det
i sænk, bare ved at holde mig til sandheden.

Gad vide hvad dit næste udspil er ?

Faktisk er jeg ved at få den opfattelse at du synes at NSDB er godt, siden
du holder gryden i kog og forsat skaber opmærksomhed omkring
NSDB.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Michael Hedeman

Dato : 15-11-06 22:39

> Jeg har sagt tæt ved 500 bruger, jeg har intet sagt om kr 300,-

Nu er det vist på plads at korekse mig selv, for jeg skrev kr. 300,- i det
allerførste indlæg.

Samtidig skrev jeg også at de kr 300 er i forbindelse med en prisændring pr
1/1 2007 derfor vil Poul Eriks
rengskab stadig være langt fra hvad der er realistisk

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-11-06 22:56

Skrev du da ikke oprindeligt:

> [...]

Og er din ambition ikke at skaffe så mange som muligt til at erlægge dette
beløb, samt årligt betale for et fortsat abonnement?

På din hjemmeside læser jeg "første års medlemskab er kr. 300,- " og "kun
kr. 200,- pr efterfølgende år"

Er det er din definition på "at løbe med en halv vind"?

Om det er 500 eller "kun" 467 er uinteressant - du nævner selv antallet, der
ganget op beløber sig som angivet. Og din ambition er vel, at der er
dobbelt så mange eller fler, der har lyst til at forøge din konto.

1000 brugere, ca. halvdelen nye og resten abonenter giver årligt en
omsætning på en kvart million - med udgifter i størrelsesorden - skal vi
være flinke og sige 10.000 (det er formentligt betydeligt lavere).

Jeg er ganske klar over, at dårlig omtale er bedre end ingen omtale, men når
nu skaden er sket, så er læserne i hvert tilfælde gjort tilstrækkeligt
opmærksom på, at "servicen" dels udbydes til en ublu pris på grundlag af
andres - ja og abonenternes eget arbejde, dels er muligt at få gratis andre
steder - eller til selv at finde på nettet.
Hvis de alligevel bruger penge på dit cirkus er de jo selv ude om sig - og
det er jo ikke forbudt at sælge de ellers gratis data, indsamlede fra
offentlige frit tilgængelige kilder - af brugerne selv.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 10:26

> 1000 brugere, ca. halvdelen nye og resten abonenter giver årligt en
> omsætning på en kvart million - med udgifter i størrelsesorden - skal vi
> være flinke og sige 10.000 (det er formentligt betydeligt lavere).

Jeg tror efterhånden at du Poul Erik lever i en helt anden tidsalder end
mig.

Tydligvis har du heller ikke et realistisk begreb om hvad det koster at lave
en landsdækkende annonce.

Nå men lad os lige skyde en kæp efter den kæmpefortjenneste som Poul Erik
fremfører.

Lad os tage de fiktive 1000 bruger som udgangspunkt i et lidt forenklet
årligt regnskab.

Omsætning 250.000 kr
heraf Moms 50.000 kr
Drift omkostinger 20.000 kr ( herunder markedsføring )
tilbage 180.000 kr

AM bidrag 14.400 kr
Tilbage 165.600 kr
Feriepenge (som alle andre lønmødtager får ved siden af) 19.872 kt

Netto løn 145.728 kr heraf indbetales så til egen pension.

***********

Som jeg ikke har lagt skjul på har der over de 5 år været en udvikling i
medlemstal på op til 250 september 2006
a 200 kr = omsætning 50.000 kr ( sæt så den omsætning ind i overnævnte
regnskab )

Og ærligtalt de af jer som har så ondt af at jeg tjener en flad 10´er i
timen som det er nu, kan jeg kun opfordre til at ønske jer nye sko i
julegave og gerne et par nr størrer end dem I har i dag.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : KHH

Dato : 16-11-06 11:11

Navnet Adzersen, må han have fået på nettet, jeg har aldrig betalt for at
lægge navnet ind, at navnet Adzersen også er et beskyttet navn i forbindelse
med den nye navne lov, ved jeg ikke om det har en betydning.

Men jeg, der forsker i navnet Adzersen, er ikke medlem, og så langt jeg ved,
er jeg den eneste i slægten der forsker i dette navn, herhjemme.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 11:49

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved,
> er jeg den eneste i slægten der forsker i dette navn, herhjemme.

Navnet Adzersen stammer fra "den store gedcomfil" så hvis ikke du selv har
været med til at bidrage til den tilbage i 97-99
så er det en anden som har gjort det.

Og se det er netop styrken ved NSDB at det er lettere at finde sammen om ar
arbejde med samme aner, for der vil i NSDB på en persons redigering side
være oplyst ved nye opførelser og reredigering hvornår og af hvilket medlem
der sidst har redigeret den pågældende person.
Herefter kan medlemmerne så tage kontakt til hinanden såfrem de ønsker
dette.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - online slægtsprogram
http://www.nsdb.dk/

Fra : KHH

Dato : 17-11-06 21:28

Jeg bruger programmet FAMDEX, dette program har vist ikke nogen gedcomfil,
det eneste sted jeg mindes at have haft dette navn er i "Hvem Forsker Hvad",
og dette var afgjort ikke en gedcomfil, en sådan har jeg aldrig brugt.

Og Adzersen har altså en meget lille slægt, og jeg må erkende, at jeg ikke
har kendskab til, at andre af slægten forsker.

Jeg aner ikke, hvor du har det navn fra, men ikke fra mig, og da navnet er
beskyttet ved den nye navnelov, så er det jo begrænset, hvor mange der er
med dette efternavn.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 18-11-06 06:19

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
og da navnet er beskyttet ved den nye navnelov, så er det jo begrænset, hvor
mange der er
> med dette efternavn.

At et navn er beskyttet af navneloven, har ja ikke noget at gøre med hvem
der må indtastes i NSDB
Det handler om at adskille tingene

Lad os tage et fiktivt eksempel

Hvis vi har fælles 6 tipoldefar og jeg arbejder med at lave en total
efterslægt til ham, via kirkebøger, så er det klart at navnet Adzersen vil
være at finde i
NSDB, og det er mig bekendt ikke noget forkert i.

Noget andet er navneloven, her må jeg ikke skifte mit efternavn Hedeman ud
med dit efternavn Adzersen, medmindre vi bliver gift.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - online slægtsprogram
http://www.nsdb.dk/

Fra : KHH

Dato : 18-11-06 08:40

Adzersenslægten, har vist ikke så stor en udbredelse, for igennem de 12 år
jeg har forsket, er jeg ikke stødt på nogen der har disse medlemmer i deres
slægter.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 11:54

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse
> Tydligvis har du heller ikke et realistisk begreb

Din realisme rager mig en papand - dit levebrød ligeså.

Det er sådant set ragende ligegyldigt hvad du kan tjene på din diskutable
forretning, som enhver selv må bedømme værdien af og deltagelsen i - så
længe du holder dig fra at udnytte dk.videnskab.historie.genealogi til
markedsføring.

Efter min opfattelse er det dog urimeligt at udnytte andres indsamlede data
kommercielt - hvilket er essensen af min kritik.
Det er din ret at have en anden opfattelse, som tydeligvis ikke står til at
ændre.

Forretningsfilosofi og moral er aldeles OT i denne gruppe, som dit interne
regnskab er uinteressant for debatten, der jo med din udredning heraf er
kørt hel af sporet.

EOD.

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-06 22:58

On Thu, 16 Nov 2006 10:25:58 +0100, "Michael Hedeman"
<michael@nsdb.dk> wrote:

>Tydligvis har du heller ikke et realistisk begreb om hvad det koster at lave
>en landsdækkende annonce.

Det ved jeg til gengæld. Det er ganske gratis - hvis man skider på al
anstændighed og retningslinierne for usenet. Det var vist det der
startede hele denne tråd.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-11-06 13:26

> [...]
> Så alle os der er medlem af Dis-Danmark betaler til GEDCOMP, og
> derfor kan jeg også bruge GEDCOMP med god samvitighed.

Michael.
Ovenstående påstand at Gedcomp skulle være financieret af Dis-Danmark er
en direkte løgn. Den samme påstand har været oppe og vende for et par år
siden, og hvis du gider kan du selv søge svarene.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 13:51

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> Ovenstående påstand at Gedcomp skulle være financieret af Dis-Danmark er
> en direkte løgn. Den samme påstand har været oppe og vende for et par år
> siden, og hvis du gider kan du selv søge svarene.

Hej Bent

Velkommen til, nu er den gamle gruppe fra dengang jeg startede NSDB og den
lignende ballade der var dengang om NSDB snart samlet.

Jeg sidder her og får dagens latter udbrud.

Er det virkelig kun mig der på GEDCOMP
http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
der kan læse følgende:

"Driften af GEDCOMP er sponsoreret af DIS-Danmark."

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Eliasen

Dato : 16-11-06 14:06

> [...]
> http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
> der kan læse følgende:
>
> "Driften af GEDCOMP er sponsoreret af DIS-Danmark."

Hvilket med din måde at læse Bibelen på, bliver til:

"Carlsberg finansierer FCK"

Der er voldsom forskel på et sponsorat og en finansiering.

--
Eliasen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 14:53

> Hvilket med din måde at læse Bibelen på, bliver til:
>
> "Carlsberg finansierer FCK"
>
> Der er voldsom forskel på et sponsorat og en finansiering.

Jamen det er da utroligt !!!

Den 15/11 kl. 16.44 skriver jeg følgende:

"GEDCOMP et støttet af Dis-Danmark"

Det tolker Bent Fleron så 16/11 kl. 13.25 til:
"Ovenstående påstand at Gedcomp skulle være financieret af Dis-Danmark er
en direkte løgn."

Jeg har aldrig udtalt mig om at GEDCOMP er financeret af Dis-Danmark.

Men du hopper lige i fælden, fordi du ikke sætter dig ordentligt ind i
sagerne og læser udgangspunktet.

Undskyld mig, men er dette ikke snart lidt af en farce, som siger mere om
jeres syn på NSDB
end hvad der er reelt og virkeligt.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 14:46

Hold dog op, hvor er det da sjovt at se, at du der er mange forklaringer på
om det er DIS der betaler eller er giver et lille beløb/gave til GEDCOMP.
Michael er da vist på et sidespor her...

Er det en forening eller en forretning Michael har, der er en længere oppe i
tråden der nævner at han er medlem af foreningen. Er det en forening Michael
har? - for så skulle der vel være en bestyrelse og nogle vedtægter...

Er det sådan at Michael har fået tilladelse fra GEDCOMP's ejer, til at
bruge hans materiale, som er med indtægt til følge, om det så er kr. 100
eller kr. 150.000, for jeg formoder at GEDCOMP's ejer gør sit arbejde helt
GRATIS, ham kunne vi give hver en flaske i gave for det store arbejde.

Jeg ser at dette her med reklame er løbet helt ud på et sidespor. Jeg ser
det her med at slægtsforskning i Danmark er begyndt at skulle tjene på en så
hobby betonet fritids beskæftigelse. Vi skal vist til at passe godt på, at
denne hobby ikke bliver til et skatte objekt.

Lad denne gruppe være fri for din reklame Michael, når du tjener penge på
dine hjemmesider. Hvis det er en forening som du var formand for, og som DIS
kun henter penge for medlemskabet, til at drive den daglige forretning, så
lad gå med reklame.

Der kunne være nogle der spurte om hvad er det for et "program" NSDB er, og
så ville der komme eksempler for alle de andre 117 programmer, godt nok er
flere af disse heller ikke opbyget i kommerciel interesse, men udelukkende
af frivillige, i deres FRITID.

Mvh

Max

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 17:02

> [...]
Michael
> har? - for så skulle der vel være en bestyrelse og nogle vedtægter...

osv osv

Gad vide om der er andre som kan forklare Max hvordan han roder alting
sammen, for jeg orker ikke !!!

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 19:06

Er der nogle der forklare HVER Michal er, er det et problembarn?

Mvh

Max

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 14:54

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkelig kun mig ... der kan læse ....
> "Driften af GEDCOMP er sponsoreret af DIS-Danmark."

Nej, men begrebet sponsorat dækker jo meget vidt. I det aktuelle tilfælde er
det et symbolsk sponsorat, som anerkendelse for en prisværdig indsats, og
altså helt ude af proportion i forbindelse med debatten.

Men - det er vel formålsløst at fortsætte debatten, der allerede har været
meningsdannende - og næppe ændre Micaels verdensbillede.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 15:19

> [...]
>
> Men - det er vel formålsløst at fortsætte debatten, der allerede har været
> meningsdannende - og næppe ændre Micaels verdensbillede.

Poul Erik kl. 11.54 i dag skrev du: "Din realisme rager mig en papand"
For mig virker det som du har svært ved at beslutte dig for at stoppe
debaten eller er det mig, for som tante Møghe i matador sagde
"Det er fordi, jeg drager"

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 16:06

> ... i dag skrev du: .... EOD

Dine postulater skal da ikke af den grund stå uimodsagt.
Det var i den aktuelle tråd og med det debatindhold, men det skal vel ikke
forhindre mig at føre debatten videre i en anden af de mange aflæggere, som
debatten har fostret?

Og, nej - din person er mig så ragende ligegyldig, det er indholdet i
debatten der 'drager', for nu at bruge din terminologi.

Mit svar er til gruppen - skrev jeg til dig ville det være privat post.

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 17:00

Michael laterligøre alle andre i denne tråd, og kan ikke forstå at alle
andre gider at blive ved med at "kaste muder", jamen hvorfor fortsætter du
selv i denne tråd, skulle du ikke passe dine nye "kunder", så de ikke
flygter fra din forretning.

Pas din list, så skriver vi andre videre om det er iorden at bruge denne
gruppe til reklame brug, dette helt kvit og frif. Selv mener jeg der er fint
med et forum helt uden reklamer.

Mvh

Max

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 17:40

> [...]
>
> Pas din list, så skriver vi andre videre om det er iorden at bruge denne
> gruppe til reklame brug, dette helt kvit og frif. Selv mener jeg der er

Nu er det jo ikke dig der skal bestemme hvor meget jeg kan overkomme.

Ligesom jeg heller ikke kan bestemme, højst opfordre dig til at sætte dig
ind i hvad der er Dis-Danmark / GEDCOMP / NSDB baggrund
før du fletter dem sammen i en pærevælling som intet har med virkeligheden
at gøre.

Ang. reklamer i dette forum, så kan jeg kun opfordre dig til at få lavet et
forbud imod alt oplysninger fra slægtsprogrammer.
For ellers på bagsigt af denne debat vil her kommer info om
nyhedsopdateringer fra NSDB hver gang ( ca 10 gange årligt ) disse
forekommer og ikke som tidligere kun 1-2 gange årligt

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-11-06 20:29

> Jeg sidder her og får dagens latter udbrud.
>
> Er det virkelig kun mig der på GEDCOMP
> http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
> der kan læse følgende:
>
> "Driften af GEDCOMP er sponsoreret af DIS-Danmark."

Husk lige at trække vejret ind i mellem.

Det er fuldstændig korrekt at det står på Lundins hjemmeside, i øvrigt
til temmelig meget irritation for Dis-Danmarks bestyrelse. Dis-Danmark
gav for en del år siden, vist nok 800 kr. efter anmodning fra Lars
Lundin, og det var det. Der er ikke siden udbetalt penge til Lars
Lundin. Han havde/har åbenbart også brug for en del officiel reklame.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 21:25

> [...]
> Lundin, og det var det. Der er ikke siden udbetalt penge til Lars
> Lundin. Han havde/har åbenbart også brug for en del officiel reklame.

Jo jo jeg tager skam også nogle dybe vejrtrækninger indimellem, for du ved,
blodtrykkets skyld. *smiler*

Gad vide hvad der er rigtigt blandet disse 3 udsagn ?

Bent Fleron: vist nok 800 kr. som engangsbeløb for nogle år siden.
Poul Erik Jensen: 600 kr årligt
Undertegnet: GEDCOMP et støttet af Dis-Danmark

Faktisk er det ikke noget jeg gider at gå op i, jeg undre mig bare og
konstaterer at virkeligheden måske
ikke altid er hvad man tror ved første indtryk.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-11-06 23:03

Michael Hedeman wrote:

> [...]
> Poul Erik Jensen: 600 kr årligt
> Undertegnet: GEDCOMP et støttet af Dis-Danmark

Du er vist noget for dig selv. Det er da i orden du forsvarer dine
interesser, men lad være med at gøre det med løgne. Det gør dig
utroværdig, især når du stiller nogle kryptiske spørgsmål om hvem der
mon har ret ? Hverken Poul Erik eller jeg kan huske præcise tal så
langt tilbage. Du er selv medlem af Dis-Danmark, så det skulle være en
nem sag for dig at slå op i foreningens regnskaber for de sidste mange
år, og er du stadig i tvivl så er det fortsat Werner Wittekind der er
kasserer, og det har han været de sidste 8 år, igen såvidt jeg husker,
så du kan stile en mail til ham.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 23:36

> "Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvad der er rigtigt blandet disse 3 udsagn ?
> Faktisk er det ikke noget jeg gider at gå op i, ...

Du kommer ikke langt med den arogance - beløbet er og bliver underordnet, da
det jo blot er et mindre symbolsk (må jeg ile Bent til støtte).

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 03:02

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> ... for sølle 215068 personer, ...

Ja - her har jeg set forkert og må korrigere med tal fra Michaels
hjemmeside:

> Pt. indeholder databasen godt 200.000
> grundlaget er "den store gedcomfil"
> ... en fil med 215.068 personer i

Selvfølgeligt er der sket en vis forædling - men alligevel ser det ud som om
det er en noget langsom udvikling på 5 år. Og er blot halvdelen af den
oprindelige fil stadig en del af grundlaget, så er det en pauver forbedring,
da udgangspunktet "den store gedcomfil" var yderst mangelfuldt - mange uden
tids- eller stedangivelse, helt uden kildehenvisning og dermed diskutabel
familiesammensætning.
Døm selv: http://www.lklundin.dk/gedcomp/ged/dk20522b.zip

Og Michael skriver også:
> Pr. 1 september 2006 er der over 250 medlemmer

Det vil sige, der nok går lidt længere tid før beløbene i mine prognoser
når ambitionen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 07:28

> [...]
uden
> tids- eller stedangivelse, helt uden kildehenvisning og dermed diskutabel

Poul Erik Du har helt ret i at det er en for langsom udvikling.

Som det også fremgår af det info man får før man bliver medlem bl.a.
historien bag NSDB http://www.nsdb.dk/oss.htm så er der kun nået følgende
iforhold til
indhold.

Jeg har manuelt slettet 60.000 personer af den oprindelige gedcomfil
Lidt over 200 af de danske adelsslægter er gennemgået og efterkontroleret.

Medlemmerne og jeg har efterfølgende indført 50.000 nye personer i
databasen.
Der var ingen noter med i "den store gedcomfil" det er der nu til knap
14.000 personer, hvoraf den del er lange biografier
Der var ingen kildehenvisninger med i den "store gedcomfil" dem er der nu
knap 500 forskellige af, og husk her at mange personer kan være tilknyttet
samme kilde.
Der var igen media medtaget i "den store gedcomfil" dette er nu også med i
NSDB

Jeg beklager meget på mine medlemmers og mine vegne da jeg godt kan se at
det lyder som utrolig lidt, jeg vil heller ikke her prøve at bortforklare
med at research iforhold til, at tjekke kilder tager tid.

Til mit forsvar kan jeg kun sige at jeg ved, at nu hvor der der er kommet
flere medlemmer og det samtidig er blevet muligt for mig at arbejde på fuld
tid
( mange ved at fuldtid for selvstændige er med end 37 timer om ugen ) på
NSDB så siger jeg forvel til de 5 magre år og velkommen til fremtidens
slægtsprogram.

Jeg ser frem til at holde dette yderst dårlige resueltat op imod hvad der er
sket om yderlige 5 år.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - online slægtsprogram
http://www.nsdb.dk/

Fra : Eliasen

Dato : 16-11-06 13:32

> [...]
> masse
> reklame og nye tilmeldinger, så det skal I alle have tak for *smiler*

Tro mig. Det har også den stik modsatte effekt. Jeg vil - efter at have
set dit site og fulgt med i disse tråde - ALDRIG røre ved NSDB med en
ildtang.

--
Eliasen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 14:34

> [...]
> Tro mig. Det har også den stik modsatte effekt. Jeg vil - efter at have
> set dit site og fulgt med i disse tråde - ALDRIG røre ved NSDB med en

Jamen det er da helt ok for mig, det er dit valg, for ved NSDB er der ingen
tvang

Mon ikke her vil dagens vers falde godt ind her

************
Jeg gør det jeg vil og du gør det du vil,
Jeg er ikke sat i verden
For at leve op til dine forventninger
Og du er ikke sat i verden
For at leve op til mine.
Du er dig og jeg er mig,
Skulle det ske, at vi finder hinanden
Er det smukt,
Hvis ikke, er der ikke noget at gøre ved det".
(Fritz Perls).
***************

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Eliasen

Dato : 17-11-06 10:51

> Mon ikke her vil dagens vers falde godt ind her

<SNIP>
> Jeg er ikke sat i verden
> For at leve op til dine forventninger
<SNIP>

Se, der tager du grusomt fejl. Som erhvervsdrivende har du sat dig selv
i scene til at leve op til mine forventninger som kunde. Det har jeg
erfaring nok til at kunne vurdere, at du ikke vil være i stand til. Og
heldigvis tilhører jeg en stadigt voksende gruppe af kunder, der er
kritiske nok til at kunne gennemskue, at dårlig omtale ikke er
ensbetydende med øget, loyal indtjening.

--
Eliasen

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 15:00

Eliasen, nej for søren, man holder fingrene fra at deltage i noget så rodet,
hvor man ikke ved om der er rettigheder på indholdet.
Og kan du Eliasen svare mig, er det en forening, for flere steder udtrygger
Michael sig om MEDLEMMERNE, for hvis det er medlemmer, burde det være en
forening vi har med at gøre, og så kunne vi jo deltage i en stifterne
generalforsamling, selvfølgelig hvis vi er medlemmer alle og der i denne
tråd gerne vil vide hvad der egentligt foregår i den pågældende "forening
med 250 medlemmer.

Jeg tror der er mange her i tråden der griner meget, og at det virker til at
Michael ikke helt ved hvor han selv er, og hvad han har rettigheder til.
Kan Michael ændre i et indhold fra gedcom, hvis det der ændres ikke er
krydset med den der har lavet indholdet?
Fx. hvis det jeg har sendt til gedcom har en fejl efter Michael og
medlemmernes mening, så ændre man på disse. Jeg vil her gerne vide hvis det
gøres før det kommer ud offentligt, selv om det kun er 250 medlemmer der kan
læse det.
På mine hjemmesider informere jeg om, at hvis der er/findes fejl, kan den
enkelte kontakte mig, og sammen ændre vi det så, men jeg ved ikke hvad
Michael og hans medlemmer ligger inde med, for det er en lukket forening
eller klub.

Jeg anmoder igen Michael til at være helt åben med dit arbejde, åben siderne
for alle, og hvis der så er nogle der vil lægge noget på siderne, skal man
være medlem af siderne.

Mvh

Max

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 15:34

> Jeg anmoder igen Michael til at være helt åben med dit arbejde, åben
siderne
> for alle, og hvis der så er nogle der vil lægge noget på siderne, skal man
> være medlem af siderne.

Anmodning venligst men bestemt afvist.

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-11-06 15:40

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev i en meddelelse
> Michael sig om MEDLEMMERNE, for hvis ...

Da NSDB er et kommercielt tilbud er det ikke en forening. 'Medlemmer' er
reelt kunder - tilmeldte, betalende brugere.

Uden at vide det bestemt, så har jeg forstået konceptet således, at alle
brugere indtaster og retter i samme database, der ligger på NSDBs server.
Det kan godt give nogle livlige diskussioner )

Men som altid er det jo webmaster der har magten, der jo kan forvaltes efter
temperament og livssyn.

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 16:54

Poul, nu må jeg sige hura hura - så må det siges, at de der har tilmeldt sig
dette projekt og kalder sig medlemmer jo gået forkert?
Men endeligt fik det her en drejning, som jeg har ventet på længe, meget
længe.
Og selvfølgelig, hvis prænten skriver Karsten med K, men Michael og og hans
"kunder" vil det med C, så kan de jo komme op i en stor konflikt, godt jeg
ikke er med her.
Skulle det så være, at en "kunde" har indtastet sit materiale, og derefter
bliveruvende med Michael, hvem har så retten til alt det materiale? - eller
skulle der komme noget på siderne far andre, så er det udelukkende Michael
der har det juridiske ansvar, kan han så dømmes for ansvaret? - denne side
Michael har, har flere spørgsmål man skal tage hensyn til før man bliver
"kunde" eller "medlem"

Mvh

Max

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-11-06 17:24

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
> Da NSDB er et kommercielt tilbud er det ikke en forening. 'Medlemmer' er
> reelt kunder - tilmeldte, betalende brugere.

Korekt

> Uden at vide det bestemt, så har jeg forstået konceptet således, at alle
> brugere indtaster og retter i samme database, der ligger på NSDBs server.
> Det kan godt give nogle livlige diskussioner )

Korrekt, men det er kun her, der er livlige diskussion.

> Men som altid er det jo webmaster der har magten, der jo kan forvaltes
efter
> temperament og livssyn.

Korrekt, når det er i privat regi, men noget godt må jeg da gøre siden at
jeg forsat kan have opadgående succes
Succes vil jeg mene bedømmes udfra medlemmerne og ikke fra ikke medlemmer

Venligst
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-06 17:46

> [...]
> jeg forsat kan have opadgående succes
> Succes vil jeg mene bedømmes udfra medlemmerne og ikke fra ikke medlemmer

KUNDERNE

Fra : Finn

Dato : 16-11-06 21:15

Kunne denne tråd ikke flyttes et andet sted.

Mvh Finn

Fra : Rolf Lindberg

Dato : 16-11-06 21:46

Jer er helt enig med Finn, Stop det eller flyt det til en anden tråd.

Mvh

Rolf

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 22:27

Ja. Nu må det være nok.

Finn Holbek

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-11-06 00:00

"Michael Hedeman" <michael@nsdb.dk> skrev i en meddelelse
> Korekt
> Korrekt, ...
> Korrekt, ...

Det er altid rart at få ret

> ... opadgående succes

Det /kan/ bare være promotion-gas, men er i øvrigt underordnet, da det har
aldrig har været formålet ødelægge forretningen, men primært at oplyse den
uvidende om, at de med NSDB investere i en fast udgift, sekundært at pege på
billigere og bedre alternativer.