Er der et italiensk diskussionsforum som d~
Fra : Ib Molbech

Dato : 11-11-06 09:57

Jeg har et familiemedlem, der "forsvandt" i begyndelsen af 1900-tallet i
Italien, ugift, religiøs underviser. Hun konverterede til katalosicmen i
1893. Hendes danske navn var Helga Marie Molbech, dernede hed hun Marie
Thérèse Molbech.

Jeg er interesseret i hendes skæbne. Hun forblev sandsynligvis ugift og uden
børn, men hvornår døde hun? - og hvor?

Blandt diskussionsfora som dette har jeg søgt lignende på Nettet, men blot
fundet et ved navn soc.genealogy.italian der helt tydeligt er amerikansk
domineret. Så tror jeg alligevel en forespørgsel i dette forum har større
chance for resultat.

Hvordan kommer jeg videre? Jeg har tilskrevet Vatikanet og den Katolske
Kirke i Danmark uden resultat.

Mvh
Ib Molbech

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 19:17

hej Ib

Italienerne er mildt sagt ret tunge at danse med,- den ene blindgyde efter
den anden.-
Ekskoner og eksmænd + familier bliver rask væk slettet(!), .- ingen forstår
engelsk, og får du endeligt fat i en der kan lidt engelsk, og i det hele
taget forstår lidt af hvad det er du vil, får du måske svar "engang næste
sommer".., men mange hjertelige hilsener

En hollandsk slægtsforsker, Ronald Elward tager konsekvent selv til italien
hver gang han vil have noget at vide, hvilket har været en stor hjælp
omkring min italienske oldemoder Teresa Maria Feodora Santasilia, som var
af italiensk Adel;
http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php?personID=I7&tree=2

På trods af Ronalds hjælp og beskrivelsen af "Santasilia" i "Libro d´Oro
della Nobilta Italiana" har det været ekstremt besværligt at få mine brikker
på plads. Heldigvis er min side bla. vha. google efterhånden blevet så
velbesøgt fra at den italienske afdeling nu "vokser af sig selv" via
henvendelser fra hele Verden, men det har sandeligt også kostet blod sved og
tårer!

At finde Helga Marie Molbech, vil sikkert koste en formue i rejser og
uventede "salærer",- hvis du forstår hvad jeg mener :-/

Mvh. Finn

Fra : Ingelise

Dato : 12-11-06 04:09

Hej Ib,

Ved du lidt mere om hende? Ved du eksempelvis hvor hun boede i Italien -
hvilken by, område e.l.?

Jeg har en meget god italiensk ven som bor her i Danmark. Hvis der er lidt
mere at gå efter kan jeg jo se om han kan hjælpe.

Mvh

Steven

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ib Molbech

Dato : 12-11-06 12:39

Med hensyn til hvor i Italien er jeg ganske på bar bund. Hun arbejde og
studerede sammen med sin ældre søster i London og Paris. I Paris giftede
søsteren sig og begge pigerne konverterede til katalosicmen. Når hun senere
flytter til Italien er det kun noget jeg ved, fordi jeg har fundet det på
nettet. Prøv at google "Marie Thérèse Molbech" så kommer der - foruden mine
sider - et link til en fransk side, der godt nok ikke fører til noget, men
som stadig kan ses som 'cached'.

Rent logisk mener jeg at kunne ræsonnere, at hvis hun har undervist i Rom,
må det have været på engelsk eller fransk på en internationalt skole. Hun
har åbenbart været lidt af en globetråtter, men der er vel sin sag at slå
sig ned i et fremmed sprogområde og begynde at undervise på stedets sprog.

Jeg har ikke kunnet finde hende død i FamilySearch hverken i Italien,
Frankrig, England eller Danmark.

På min hjemmeside er hun nævnt - endda med billede - her:
http://home1.stofanet.dk/molbech/ChristianKnudFrederikMolbech.htm

Mvh
Ib