Johan Martin Roskvist
Fra : Hanne Skovgaard Jens~

Dato : 04-11-06 17:33

Jeg søger oplysninger om Johan Martin Roskvist (født ca. 1880), der
bliver gift med Thora Christine Månsson (f. 1. jun 1882 Rønne,
Bornholm - død 1919 i Østermarie, Bornholm) og får to børn, Minny
Sonja (f. 1916) og Gunnar Edmund (f. 1918), begge født i Østerlars,
Bornholm. Hvornår kom Johan Martin til Bornholm? Hvorfra? Hvor og
hvornår blev han gift 1. gang? Johan Martin fik en søn Jarl med sin
husholderske, Louise Petrea Hansine Holm, i 1921. De blev senere gift
- hvor og hvornår? De boede i Rø i 1935. Det siges, at Gunnar Edmund
Roskvist rejste til Jylland.
Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 04-11-06 21:31

Den var forholdsvis nem. I 1949 var han altså i Brøndbyerne.

Database over indfødsretstildelinger 1776 - 1960:

Efternavn:    Rosqvist   Fornavn:    Johan Martin
Erhverv:    Skrædder   Fødelokalitet:    Lockarp
Fødeland:    Sverige
Fødselsår:    1880   I DK fra:    1899
Bopæl, lokalitet:    Brøndbyerne   Amt, region:    Københavns Amt
Lov af:    19 12 1949   Tillæg:    B3
Løbenr:    34
Bemærkninger: Har været gift med en dansk kvinde, der 1919 er afgået ved
døden, af dette ægteskab er der 11 børn. Han har derefter påny været
gift med en dansk kvinde, der 1939 er afgået ved døden, af dette
ægteskab er der 1 barn.

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 04-11-06 21:42

Jeg burde måske tilføje at de 11 børn kan være et romertal 2, der er
transskriberet forkert.

Fra : Hanne Skovgaard Jens~

Dato : 05-11-06 14:30

Tusind tak for hjælpen - jeg havde forsøgt den vej for nogle
måneder siden, men kunne ikke komme ind i basen.
Mvh
Hanne