Flere netværk samtidigt?
Fra : Helge Børven

Dato : 10-12-00 06:36

Er det muligt at have en computer configureret til at lokke på flere
netværk? Og vælge hvilke man vil kobles på hvornår??
Jeg bruger windows 98

Helge

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-12-00 10:22

"Helge Børven" <helgeboe@worldonline.dk> wrote in message
> Er det muligt at have en computer configureret til at lokke på flere
> netværk? Og vælge hvilke man vil kobles på hvornår??
> Jeg bruger windows 98

Svaret må være at du bare putter et netkort i maskinen for hvert netværk, og
så er du på dem alle på sammen tid. Alternativet er at putte stikket i
netkortet til det netværk du vil være på, og så rette i dine
TCP/IP-indstillinger.

Jeg har dog på fornemmelsen at det ikke lige det det svar du søger, gider du
uddybe spørgsmålet? Hvad for en slags netværk snakker du om? Ethernet? SMB?
ICQ? :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Helge Børven

Dato : 15-12-00 16:55

Spørgsmålet er nok uklart formuleret - meg er jo amatør ).
Jeg har nu fundet et program som løser mit problem - så jeg hurtigt kan
skifte konfiguration mellem at være koblet på hjemmenetværket og
arbejdsnetværket.

Jeg har fundet et program - "Netswitcher" som, når jeg lukker computeren,
giver mig muligheder for at bestemme hvilke netværksconfiguration computeren
skal have næste gang jeg starter op! Det er enkelt og lige til - ikke
omconfiguration hver gang jeg skal på netværket. Og det koster kun $ 9 !!

Helge