" Fest. grat. act" ??
Fra : Jannie

Dato : 01-11-06 12:23

Kan nogen hjælpe med en "oversættelse" af datoangivelsen "Fest. Grat. act."
fundet ved den første føde mand i år 1731 i Borbjerg Kirkebog.
Jeg har naturligvis kikket lidt i Bauers Kalender, men blev ikke klogere...

Med venlig hilsen
Jannie Würtz Sløk

Fra : "Jørgen D."

Dato : 01-11-06 13:19

I en meddelelse den 01-11-06 12:22, skrev Jannie :
> [...]
> act." fundet ved den første føde mand i år 1731 i Borbjerg Kirkebog.
> Jeg har naturligvis kikket lidt i Bauers Kalender, men blev ikke

Fest. Grat. Act. (Taksigelsesfest, Stormen på Kbh. 1659) = Sø. 11. Feb 1731

Jørgen D.

Fra : Inger Buchard

Dato : 01-11-06 13:26

Den første mand født i 1731 er født Dom Sexag. så det må være galt årstal,
du oplyser
Arkivalieronline Borbjerg 1721-1749 opslag 15

Inger