Mørdrup
Fra : B.B

Dato : 26-10-06 00:08

Er der et sogn i nærheden af Helginør der hedder Mørdrup?
Hilsen Birgit

Fra : Karen

Dato : 26-10-06 07:40

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

Her kan du selv finde svaret
mvh
Karen

Fra : Peter Weis

Dato : 26-10-06 15:39

B.B wrote:
> Er der et sogn i nærheden af Helginør der hedder Mørdrup?
> Hilsen Birgit

Der er Mørdrupgård lige nord for Buresø.

mvh
Peter

Fra : B.B

Dato : 26-10-06 16:00

Tak for oplysningerne
HilsenBirgit

Fra : Peter Weis

Dato : 26-10-06 18:26

B.B wrote:
> Tak for oplysningerne
> HilsenBirgit
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

I skyndingen overså jeg at du spurgte efter et sogn og ikke blot et
stednavn.
Jeg ville umiddelbart tro at Mørdrupgård hører under Slagslunde eller
Jørlunde sogn.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 21:19

"B.B" <rup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et sogn i nærheden af Helginør der hedder Mørdrup?
> Hilsen Birgit

Mørdrup var tidligere blot en landsby i Tikøb sogn (9 gårde og 3 huse i
1688), men er nu et selvstændigt sogn i Helsingør kommune med egen kirke:

Ny kirke bygget i to etaper. Menighedssal, konfirmandstuer, kontor færdige i
1976; til 1984, hvor det nuværende kirkerum blev stod færdig, blev
menighedssalen brugt som kirke. Kirken er et vidnesbyrd om Espergærdes
forandring fra ferieby til moderne forstad, opført som følge af væksten i
Espergærdes vestlige del.

Fra : B.B

Dato : 27-10-06 06:13

Tak det var dejligr og vide, så vil jeg kigge i Tikøb kirkebog.
Hilsen Birgit