Slægten Rønn fra Harboøre
Fra : Jeanette

Dato : 24-10-06 18:30

Håber meget der er nogle herinde som kan hjælpe mig.

Er der nogle, som har informationer om slægten Rønn fra
Harboøre, eller som ved, om der er lavet en slægtstavle om Rønn
Slægten fra Harboøre?

Min oldefar, på min mormors side, hed Jens Rønn Jensen og
var entreprenør i Harboøre.

Mvh

Jeanette

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 28-10-06 09:37

Hej Jeanette!

Jeg kan ikke hjælpe dig med Rønn-slægten, men jeg ved, at Harboøre har et
meget fint lokalarkiv, hvor du helt sikkert kan få / finde oplysninger om
Rønn-slægten.

Du kan finde adresse og åbningstid for lokalarkivet i Harboøre på:

www.lokalarkiver.dk

Mange hilsener

Ulrich Alster Klug

Fra : Jeanette

Dato : 28-10-06 23:11

Hej Ulrich

Mange mange tak for linket, som har været en kæmpe hjælp og bragt
mig vidt omkring i min videre søgning efter min slægt.

Jeg har været inde på på Harbøre lokalarkiv hjemmeside. Men jeg har
ikke kunnet søge, da der må være nogle teknisker problemer med
hjemmesiden. Så det har jeg til gode.

Men på www.danskearkiver.dk, som jeg blev viderestillet til fra
lokalarkiver.dk, var der et link til statens arkiver (www.sa.dk), som
har givet mig langt flere informationer, end jeg troede jeg kunne få
af denne vej. Jeg havde ikke forventet, at det var muligt at få så
mange oplysninger elektronisk.

Ellers kan jeg forstå, at der er mulighed via Statens Arkiver at
bestille dokumenter fra landsarkivet for Nørrejylland.

Glæder mig til Harboøres lokalarkiv hjemmeside fungerer igen.

Så endnu engang tak for din hjælp.

Mvh

Jeanette

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 29-10-06 09:58

Det lyder dejligt, Jeanette, men du kan skrive direkte til lokalarkivet i
Harboøre - eller lave en aftale om at besøge dem.

Folketællinger, kirkebøger, lægdsruller og skifter sendes ikke rundt mellem
arkiverne.

Har du forsøgt dig på: www.arkivalieronline.dk og www.ddd.dda.dk?

Fra : Jeanette

Dato : 29-10-06 17:13

Hej igen

Tak for yderligere informationer.

Igår søgte jeg rundt i folketællingerne på www.ddd.dda.dk, og her
har jeg indtil videre fået de bedste oplysninger. Men mangler stadig
nogle oplysninger, som ville være oplagte at få her. Men den er
måske ikke komplet. Det er jo et kæmpe arbejde, som ligger til grund
for www.ddd.dda.dk. Imponerende. Tænk at der nogle som har tastet alle
de oplysninger ind.

www.arkivalieronline.dk er lidt sværere at bruge og så går den kun
op til 1881. Jeg har også brug for informationer efter 1881.

Kan godt forstå, at kirkebøger og deslignende ikke kan sendes mellem
lokalarkiver. Jeg må kontakte Harboøre lokalarkiv for at høre, hvad
de kan hjælpe mig med. Er interesseret i at grave lidt dybere end
ovenstående hjemmesider kan hjælpe mig med. F.eks kunne jeg tænke
mig billeder og mere baggrund om min slægt, herunder profession og
dødsårsag.

Glæder mig til det videre arbejde. Det er rigtigt spændende.

Mvh

Jeanette