Kongelig Strand Inspekteur
Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 22-10-06 13:49

Jeg er stødt på en Kongelig Strand Inspekteur i slutningen af 1700-tallet.
Ved nogen, hvad sådan en herre lavede, og havde han en embedsbolig/-gård,
der tilhørte kongen eller staten?

Venlig hilsen
Ove Kronborg

Fra : Hans Poulsen

Dato : 22-10-06 14:18

"Ove C. Kronborg" <kronborg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved nogen, hvad sådan en herre lavede, og havde han en embedsbolig/-gård,

Hej Ove

*Kongelig Strand Inspekteur * Så fin en titel kan jeg ikke vigte mig af i
min slægt, men da min mormor, Anna Skaarup, blev døbt 10.04.1860 i Vester
Torup sogn, Vester Han herred, Thisted amt, var der blandt fadderne to, der
lod ane, at det lille fiskerleje lå ved [Vester-]havet:

Hr. Strandkontrolleur og cand jur. Gabriel Koefoed
Hr. Købmand og forbjerger Lars Christian Holm.
Den sidste af fadderne var *husmand*, men hans titel var åbenbart for
beskeden til at kunne bære et *Hr.*

Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C