Aneprogram
Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 18-10-06 19:56

Har fået et aneprogram, der hedder PnAneDB.

Er der nogen der kender til det ??

Evt.
Fordele og ulemper

Venlig hilsen og på forhånd igen
Jette-Kirsten

Fra : J.KO

Dato : 18-10-06 20:46

"Jette-Kirsten Larsen" <jette-kirsten@jetbil.net> skrev i en meddelelse
> Har fået et aneprogram, der hedder PnAneDB.

> [...]
Aldrig hørt om det program, hvor har du fået det fra ?

Mvh, J.Ko

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 18-10-06 21:03

"J.KO" <jkobel@post2.> skrev i en meddelelse

> "Jette-Kirsten Larsen" <jette-kirsten@jetbil.net> skrev i en meddelelse

> Aldrig hørt om det program, hvor har du fået det fra ?
>
> Mvh, J.Ko

Hej det er en database, som jeg har fået af min far.
Han kender ham der har programmeret det.

mvh.
Jette-Kirsten

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-10-06 23:01

"Jette-Kirsten Larsen" <jette-kirsten@jetbil.net> skrev i en meddelelse
> Har fået et aneprogram, der hedder PnAneDB.

> [...]

Den største ulempe er højst sandsynligt, at det skal
kunne kommunikere med andre programmer, altså
at det skal kunne lave en GEDCOM-fil.
Kan dit program det?

Hvis ikke, så lad være med at bruge det.

PAF er gratis, det opgraderes jævnligt, og har mange
fine funktioner, det bruger jeg.
Du kan downloade det fra denne adresse:
http://www.familysearch.org/ENG/default.asp
Hvis du kigger på den blå bjælke foroven, kan du
finde "Order/download products". På næste side vælger du:
Software Downloads - Free
Og på den side, der så kommer, vælger du f.eks. den
engelske version, hvis du er bedst til det sprog.
Den er desværre ikke på dansk mere.

Der er en oversigt over programmer på
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp
Her kan du se, hvilke funktioner de forskellige har.

Mvh.Bodil.

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 19-10-06 08:47

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4536a41b$0$12659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>

> Der er en oversigt over programmer på
> http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp
> Her kan du se, hvilke funktioner de forskellige har.

Hej Bodil !!

Tak for svaret og hjælpen.
Jeg forsøger at stare i det små og finde alle mine aner, men kommer ikke så
nemt ud af døren og hen på de steder hvor man kan se alle de gode ting.

Jeg prøver at finde ud af det.

med venlig hilsen
Jette-Kirsten

Fra : baskholm

Dato : 20-10-06 07:53

Jette-Kirsten Larsen wrote:
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse:

Benyt dig endelig af oversigten og vælg blandt de programmer du finder
bedst - og naturligvis helst et på dansk!!

Selv har jeg i mange år brugt Brothers Keeper og i de seneste også
Legacy. Men det er op til dig at vælge.

) Børge

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 20-10-06 08:17

"baskholm" <baskholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jette-Kirsten Larsen wrote:
> [...]

bedst - og naturligvis helst et på dansk!!

Selv har jeg i mange år brugt Brothers Keeper og i de seneste også

Hej Børge !!

Tak for tippene, jeg vil se på dem, og er der noget jeg ikke forstår,
bombarderer jeg bare jer "gamle og garvede" indenfor dette felt.

Venlig hilsen
Jette-Kirsten

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 20-10-06 08:26

Ejendommeligt nok er der ingen af dem, der har reageret, som kender det
pågældende program.
Jeg har prøvet det, men opgav at finde ud af det.
Såvidt jeg har forstået og husker, er det et meget specielt program. Det kan
vist nok lave nogle udskrifter, som almindelige programmer ikke kan, men
enten er brugsanvisningen meget svær at finde ud af, eller også er det mig,
der ikke er kvik nok. I alle tilfælde opgav jeg at bruge det.
Med venlig hilsen
Jørgen E. Sørensen

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 20-10-06 09:13

"Jørgen Ellermann Sørensen" <ellermann@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men enten er brugsanvisningen meget svær at finde ud af, eller også er det
> mig, der ikke er kvik nok. I alle tilfælde opgav jeg at bruge det.

Hej Jørgen !!

Vi kunne slet ikke få det til at køre, så vi forsøgte at afinstallere det
igen.
Tror jeg skal have fat i PN en dag og høre ham ad !!

Venlig hilsen
Jette-Kirsten

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-10-06 15:34

"Jette-Kirsten Larsen" <jette-kirsten@jetbil.net> skrev Wed, 18 Oct 2006
20:56:04 +0200

>Har fået et aneprogram, der hedder PnAneDB.

Det er et lidt specielt program der vist især er lavet med henblik på
nogle specielle udskrifter. Der er heller ingen tvivl om, at manden har
lavet meget arbejde og lagt megen sjæl i programmet.

Men moderne programering kræver idag så store recourer, at det er utopi
at tro, at een enkelt person kan komme frem med noget der bare
tilnærmelsesvis kan anses for at være brugbart i større omfang.

Prøv at købe det seneste nummer af "Alt om Data". Der er en meget
grundig genemgang af 3 af de mest velfungerende og mest opdaterede
slægtsforskningsprogrammer. Efter min mening er det alligevel blandt
netop de tre programmer du til syvende og sidst skal træffe dit valg, så
ligeså godt begynde der.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Finn

Dato : 20-10-06 16:16

Hvis der er nogen der har lyst at prøve, ligger det muligvis her.

http://home19.inet.tele.dk/pnanedb/P_pnanedb_45xx_hs.htm

Mvh Finn

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 20-10-06 16:56

"Finn" <FPL@POST9.TELE.DK> skrev i en meddelelse
> Hvis der er nogen der har lyst at prøve, ligger det muligvis her.

> [...]

Hej Finn !!

Det ser ud som om at det er det. Preben Nørgaard har lavet..

Vh
Jette-Kirsten

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-10-06 17:29

> [...]
> slægtsforskningsprogrammer. Efter min mening er det alligevel blandt
> netop de tre programmer du til syvende og sidst skal træffe dit valg, så

Hvilke tre har bladet så udvalgt?
Mvh. Bodil.

Fra : Allan Jensen

Dato : 22-10-06 10:06

On Sat, 21 Oct 2006 18:28:40 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilke tre har bladet så udvalgt?
>Mvh. Bodil.

Nr. 1 Legacy

øvrige 2 = Brothers Keeper og Family Tree Maker

mnv
Allan

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 22-10-06 17:19

Har fundet en hjemmeside om programmet:
http://home19.inet.tele.dk/pnanedb/

Der kan du finde en manual samt lidt info.

Mvh.
Heinrich Frausing
www.frausing.dancms.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-10-06 00:37

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev Sat, 21
Oct 2006 18:28:40 +0200

>Hvilke tre har bladet så udvalgt?

Tja, nu får jeg nok ørene i maskinen, fordi jeg skrev, at de tre
programmer alligevel var dem der var at vælge imellem.

Men det mener jeg faktisk.

Og som Allan nævner, så falder vurderingen ud med en lille fordel til
Legacy. Simpelthen fordi den kan det samme som de to andre tilsammen +
lidt mere til.

Men læs selv anmeldelsen, det er vanskeligt at referere en hel artikkel
med få ord.

Men nu er det jo altså sådanne, at de jo også skal have næste nummer af
bladet solgt. Så det er allerede nu annonceret, at der vil komme flere
oplysninger om slægtsforskning senere.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/