Hvornår var anden påskedag
Fra : Børge Laursen

Dato : 12-10-06 14:00

Hvordan finder jeg ud af i hvilket år 2. påskedag faldt på en lørdag ?
(Det skal være i et år mellem 1922 og 1927).

Børge Laursen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-10-06 14:55

Børge Laursen skrev:
> Hvordan finder jeg ud af i hvilket år 2. påskedag faldt på en lørdag ?
> (Det skal være i et år mellem 1922 og 1927).
>
> Børge Laursen

Anden påskedag falder aldrig på en lørdag.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 12-10-06 15:03

"Børge Laursen" <bk_laursen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg ud af i hvilket år 2. påskedag faldt på en lørdag ?
> (Det skal være i et år mellem 1922 og 1927).
>
> Børge Laursen

Tror du kan finde hjælp her

http://www.morchslaegt.dk/bauers/bauer.htm

Preben Gravgaard Kristensen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-10-06 15:41

Preben G. Kristensen skrev:
> "Børge Laursen" <bk_laursen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du kan finde hjælp her
>
> http://www.morchslaegt.dk/bauers/bauer.htm

Det kan han næppe, eftersom 2. påskedag altid falder på en mandag. Den
er forskydelig på den måde at den kan falde på forskellige datoer, men
ikke forskydelig i forhold til ugedag, eftersom det er dagen efter
påskedag, som naturligvis altid er en søndag.

Venlig hilsen Dikte