tydning
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-10-06 15:13

hej
Jeg har lagt et billede på dk.binaer.historie er der nogen der kan læse
det. Teksten til billedet er:Er der nogen der kan fortælle mig hvad der
står nederunder navnet
Pouline Petra Jensine Hvid. Er det en senere tilføjelse til kirkebogen
fra 1871 angående navnet? Hendes 7 søskende hedder Jensen efter faderen
Jens Hansen Hvid
Mvh
Hans Jørgen Hvid
P.S. svar gerne her

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-10-06 16:05

Hun er født / døbt Jensen. Der står under døbeteksten:
'Navnet Hvid i henhold til Kgl. resolution 8. Juni 1896' [Og en henvisning
via en pil]

Faktisk ser det ud som om faderen også har fået navnet senere. Navnet Hvid
ser indskudt ud?
Hilsen Flemming Svendsen.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 08-10-06 16:50

Tak for svaret, jeg synes også at der står Jensen, det
hedder hendes
søskende også, men det er så blevet til Jensine senere. Jeg
har også
fundet hendes far i Hunseby kirkebog 1826, han hedder der
Jens Hansen
Hvid, så præsten har nok bare glemt at få det med i første
omgang. Hvad
vil det sige Kgl. resolution ? er det det samme som
navneforandring og
hvorfor? Mvh Hans Jørgen Hvid

Flemming Svendsen <zeus2@SLETMIGmail.dk> wrote:

> [...]
navnet senere.
Navnet Hvid > ser indskudt ud? > Hilsen Flemming Svendsen. >

-------- > Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til
privatbrugere. >
Den har indtil videre sparet mig for at få 83 spam-mails >
Betalende
brugere får ikke denne besked i deres e-mails.