Mads Rasmussen - hjælp til tydning
Fra : Per Kyhn

Dato : 07-10-06 14:52

Er der nogen som evt vil hjælpe med tydning af hvad der står om min oldefar
Mads Rasmussen på :

Arkivalier on line.
Kirkebøger
Svendborg Amt
Sunds herred
Skårup sogn
1838 - 1846
Opslag 13
sidste person på siden

På forhånd tak og med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : gjerstrup

Dato : 08-10-06 13:19

Hej,
Jeg har prøvet at kigge i Skaarup Kirkebog, og læst dette:
5. 18. februar 1842. Mads Rasmussen.
Hjemmedøbt ...? Den 25. februar 1842 og i kirken den 20. marts D.a.
Maren Madsdatters, uægte barn i Aabye, udlagt barnefader Niels
Rasmussen.
Faddere:
Maren Madsdatter ...? og bar, Knud Madsens datter stod for. Jacob
Madsen af Gudme, Ungkarl Peter Madsen i Svendborg og Træskomand Hans
Peter Madsen i Aabye, - (anmeldt til Mai... 18 og 25 april).
153 - 29.
Hans Peter Madsen og Lars Pedersen af Aabye, ...? moderens udsagn at
Niels Rasmussen er barnefaderen

Der er lige et par enkelte ord, jeg ikke helt kunne tyde, det er måske
andre der kan.

Venlig hilsen
Helle Gjerstrup

Fra : gjerstrup

Dato : 08-10-06 13:20

Hej,

Fra : Per Kyhn

Dato : 08-10-06 16:50

Mange tak for hjælpen
mvh
Per Kyhn

Fra : Henning Christensen

Dato : 09-10-06 05:46

Hej!

Et par forslag til Fadderne:

Maren ? Datter t(jenende) i Svendborg bar, Anna Mathies Datter stod hos.
Jeg er ikke sikker på, at pigen, der bar, hedder Madsdatter jfr. udseendet
af Ungkarl Peder Madsens efternavn, men jeg kan ikke pt. se, hvad der
egentlig står.

Venlig hilsen
Henning Christensen