Madam Hampe i Aarhus ca. 1818
Fra : Ib Molbech

Dato : 05-10-06 10:20

Jeg søger oplysninger ang. en 'Madam Hampe i Aarhus ca. 1818'. Kan nogen
hjælpe?

Mvh
Ib Molbech

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 05-10-06 12:04

Ib Molbech skrev:
> Jeg søger oplysninger ang. en 'Madam Hampe i Aarhus ca. 1818'. Kan nogen
> hjælpe?
>
> Mvh
> Ib Molbech

Den eneste Hampe i miles omkreds:

Sogn: Århus Domsogn Amt: Århus
Brudgom: Georg Vilhelm Hampe Opholdssted: Marselisborg
Brud: Ernestine Pouline Schou Opholdssted: Århus
Vielsesdato: 12. Maj 1815
Kirkebogens vielsesdata:
   Brudgom: Georg Wilhelm Hampe, Inspecteur ved Marsellisborg, 53 A: gl.
Brud: Jomfr: Ernestine Pouline Schow, h: H: E: Hr: Geheimeraad
Gyldencrone, 28 A: gl.
Forlovere: Geheimeraad Gyldencrone, Hospitalsforst: Andersen
Trolovelsesdag: d. 9de Mai 1815
Vielsesdag: d. 12de Mai 1815
Arkiv: C 358-5 Folie: 150
Noter: Vielse Hjemme i Huset, Bevill: Dat: den 12de Mai 1815

Han bliver også gift i 1790 i Astrup med Kirstine Begtrup, medens han er
skovrider ved Kalø. I 1801 er han i Espe (Svendborg).

Så mon ikke madam Hampe er lig med Ernestine Pouline Schow.

Børge

Fra : Ib Molbech

Dato : 05-10-06 18:47

Kære Børge.
Tak for dit gode svar. Det falder helt i tråd med et andet svar jeg har
modtaget, da jeg lagde samme spørgsmål op på DIS-Danmarks
Aneefterlysningsside. Det nygifte par slår sig ned i Viby, og herfra går
mine opklaringsbestræbelser videre - se evt. DIS-Danmarks side.

Mvh
Ib