Hjælp til at løse talrække
Fra : Morten Bowman

Dato : 24-11-06 01:06

Hejsa
Er der nogle kloge folk her der kan knække denne:

94488_84433_3338822255.4486

Jeg har desværre ingen hints ud over at der er afbildet en telefon over
tallene.

På forhånd _så_ mange tak

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-11-06 10:23

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 94488_84433_3338822255.4486
>
> Jeg har desværre ingen hints ud over at der er afbildet en telefon over

Et hurtigt gæt, som ikke er efterprøvet
Tallene henviser nok til bogstaverne på telefoner, fordi talrækken ikke
indeholder 1 eller 0
2=ABC, 3=DEF osv. mon ikke du kan stykke en sætning sammen?

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 24-11-06 10:38

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Er der nogle kloge folk her der kan knække denne:
>
> 94488_84433_3338822255.4486
>
> Jeg har desværre ingen hints ud over at der er afbildet en telefon over
> tallene.

Det kunne være en indikation om at tallene dækker
bogstaver. Mobiltelefoner bruger normalt følgende opdeling:

2: ABC
3: DEF
4: GHI
5: JKL
6: MNO
7: PQRS
8: TUV
9: WXYZ

Amerikanske drejeskivetelefoner havde Z'et på 0'et og udelagde nogen
gange Q:

http://www.omninerd.com/articles/attachments/markmcb/a26/figure4.jpg

Ældre danske telefoner brugte en anden opdeling:

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1318184/2/istockphoto_1318184_grungy_retro_phone_dial.jpg

2: ABD
3: EFG
4: HIK
5: LMN
6: OPR
7: STU
8: VXY
9: ÆØ

Jeg kan dog ikke lige se en oplagt tekst, der passer til tallene.

   Torben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-11-06 10:59

torbenm@app-0.diku.dk (Torben Ægidius Mogensen) writes:

> Jeg kan dog ikke lige se en oplagt tekst, der passer til tallene.

Måske skal man bruge en mobiltelefon og se hvad den foreslår.

Er der en antydning af sproget?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-11-06 11:34

"Torben Ægidius Mogensen" skrev:

> Ældre danske telefoner brugte en anden opdeling:

> [...]

Jeg skulle lige til at spørge om, hvordan man så drejede
"Central", men jeg kan se på billedet at der står "Central"
ud for 1-tallet. I øvrigt har jeg et andet billede af en
KTAS-telefon, hvor der står "Hjælp" ud for nullet.

En af de sidste telefonistbetjente centraler (i Kbh:) var
vist "Tria". Hvis man ikke havde en bogstavdrejeskive,
måtte man jo lære at "TR" hed "76".

--
Herluf :·)

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 24-11-06 12:15

Morten Bowman wrote:

> 94488_84433_3338822255.4486

Whu the fuck.htm

-hvad det så end skal betyde.

/steen

Fra : Neuman

Dato : 24-11-06 12:20

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sej@FJERNDETTE.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Whu the fuck.htm

Haha raffineret løsning

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 24-11-06 13:51

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sej@FJERNDETTE.get2net.dk> writes:

> Whu the fuck.htm

I see: Antallet af ens cifre angiver hvilket tegn, der vælges (som ved
SMS skriving uden ordbog).

> -hvad det så end skal betyde.

Det lyder som om, at der nok skulle have stået "What" i stedet for
"Whu". Måske er det første 8-tal i virkeligheden et 2-tal? Google
med søgningen

allinurl: "What_the_fuck.htm"

gav da en del hits, mens det tilsvarende med "Whu" ikke gav noget.

   Torben

Fra : Morten Bowman

Dato : 24-11-06 16:29

>Det lyder som om, at der nok skulle have stået "What" i stedet for
>"Whu". Måske er det første 8-tal i virkeligheden et 2-tal? Google
>med søgningen

Jep det skulle være et 2-tal

Det bringer mig til disse tal:

56.828376   8.745527
55.210102   14.965946
55.915284   12.068715

What the fuck is this?

Anyone?

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 24-11-06 17:33

Morten Bowman skrev:

> Jep det skulle være et 2-tal
>
> Det bringer mig til disse tal:
>
> 56.828376   8.745527
> 55.210102   14.965946
> 55.915284   12.068715
>
> What the fuck is this?
>
> Anyone?

Hvor har du opgaven fra?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Morten Bowman

Dato : 24-11-06 19:03

>Hvor har du opgaven fra?

En af mine venner har lavet den som konkurrence blandt os gutter.
Dette er den sidste opgave.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 24-11-06 21:19

Morten Bowman skrev:

> En af mine venner har lavet den som konkurrence blandt os gutter.
> Dette er den sidste opgave.

Må vi se de andre?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Neuman

Dato : 25-11-06 13:31

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse
> [...]

56.828376 8.745527 -> Erslev
55.210102 14.965946 -> Gudhjem
55.915284 12.068715 -> Ølstykke

Longitude/Lattitude: Alle tre byer ligger på forholdsvis ret linie. Måske
skal der findes noget på denne linie? Tirstrup lufthavn måske?

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-11-06 14:00

On Sat, 25 Nov 2006 13:31:28 +0100, "Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote:

>"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse
>>> 55.210102 14.965946

> [...]
>
>Longitude/Lattitude: Alle tre byer ligger på forholdsvis ret linie. Måske
>skal der findes noget på denne linie? Tirstrup lufthavn måske?

Løsning: Øl er Gud

Many thnx

Fra : The-MANN

Dato : 25-11-06 12:46

Morten Bowman skrev:

> Jep det skulle være et 2-tal
>
> Det bringer mig til disse tal:
>
> 56.828376   8.745527
> 55.210102   14.965946
> 55.915284   12.068715
>
> What the fuck is this?
>
> Anyone?

Kunne ligne gps koordinater
N 56.828376   e 8.745527 ville være mellem Herning og Holstrebro

The MANN

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-11-06 13:59

1. http://www.faml.dk/am/
2.. http://www.faml.dk/am/bip-bip.php

Resten har I fået

Målet er finde den Endegyldige Sandhed. Det er en sætning på tre ord. Når I
finder den, så ved I det - tro mig!

Fra : Martin Bak

Dato : 26-11-06 01:05

> Jep det skulle være et 2-tal
>
> Det bringer mig til disse tal:

Hvordan?

Martin

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-11-06 01:59

http://www.faml.dk/am/what_the_fuck.htm

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-11-06 09:43

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i
kmphm2dg52bhvioeoakbrnsmdicoeja7qp@4ax.com :

> http://www.faml.dk/am/what_the_fuck.htm

De to glober der kan skimtes bag tallene er henholdsvis en
jordklode, og Google Earth-ikonet. Et hint, måske?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Ole P.

Dato : 26-11-06 11:22

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> [...]
De 3 talpar ser ud som koordinater i formatet dd.ddddd.
Såfremt det er nordlig bredde og østlig længde, er det:

1. koordinat par er en position lige SW for Erslev på Mors
2. koordinat par er lige W for Gudhjem på Bornholm
3. koordinat par er lige S for Ølsted ved Frederiksværk (Sjælland)

Ikke at det giver megen mening med mindre man deltager i geocache sporten.

--
hilsen Ole

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-11-06 12:08

>De to glober der kan skimtes bag tallene er henholdsvis en
>jordklode, og Google Earth-ikonet. Et hint, måske?

Ja til at det er koordinater;-9