NMR-spektroskopi imod fly-terrorister
Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-06 19:43

NMR-spektroskopi imod fly-terrorister

I have a dream, og den er for en moderne spektroskopiker banal, og
relevant vedr nedenstående fine nyhed om muslimfyring vedr antiterror
i lufthavne

Når passageren har afleveret sin håndbagage, som jo idag ikke kun
metaldetektor-tjækkes, så går han letpåklædt gennem
multi-scanner/multi-spektrometer og forskellige dele af hans/hendes
krop incl kvindebryst berøres let af sensorer og når alskens CAT, IR,
NMR osv er databehandlet så vil det kunne udelukkes, at der er
plastisk sprængstof eller lignende på personen.

Det handler jo ikke bare om at sende stråler igennem og nogle
bølgelængder absorberes.

Forhold mellem CH3 og CH2 grupper og andet med H bliver opdelt i
karakteristiske gaflede NMR-toppe og mennesker er dermed så
karakteristiske som fingeraftryk , og Osama har ikke hjerner, der kan
fuppe en veldesignet maskine

SENDT INDENFOR DETTE DØGN

Muslimer fyret fra Paris lufthavn

72 islamiske nordafrikanere ansat i Charles de Gaulle lufthavnen er
blevet fyret pga. påviste forbindelser til terrorister bl.a.
skobombemanden, ophold i træningslejre og utroligt mange ferier i
Pakistan

Selvfølgelig påstås menneskerettighedsbrud og racisme og ulovlig
diskrimination men lufthavns-chefen insisterer at deres religion var
fyringssagerne uvedkommende (Politiken 2.11)

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 03-11-06 14:09

> [...]
> karakteristiske gaflede NMR-toppe og mennesker er dermed så
> karakteristiske som fingeraftryk , og Osama har ikke hjerner, der kan

Et komplet 1H-NMR spektrum af et menneske vil da give noget der minder om en
højtliggende baseline fyldt med støj - der skal ikke mange kombinationer af
molekyler i en blanding før et NMR spektrum bliver fuldstændigt umuligt at
afkode. De karakteriske gaflere NMR toppe vil være forsvundet som dug for
solen.

/Søren

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-06 17:52

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> wrote in
message news:454b3f8c$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> bliver fuldstændigt umuligt at afkode. De karakteriske gaflere NMR
> toppe vil være forsvundet som dug for solen.

Ja , det lyder rimeligt, men er der ikke råd for det=
JEg har kun lavet NMR på rene stoffer, men i lufthavnen skal man jo
ikke afgøre om et silikonebryst indeholder netop de og de molekyler,
men om der er plastisk sprængstof.

Skanninger af de typer der ikke bruger kontraststof må da kunne sige
noget og IR og UV noget andet og NMR noget tredie evt ? ? ?

og med alt det der er sket siden jeg forlod universitetet, må
elektronik/chips kunne integrere oplysningerne så skille får fra
terrorist-bukke

Muslimer er sjældent gode ingeniører, så det vigtigste er at de TROR
PÅ at ny sophistikeret teknik afslører sprængstof og at der skabes en
myte om at vi har lært af 11.9.01

Plastikvåben bør kunne afsløres -