Lovreligion forkrøbler moral og videnskab
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-06 23:03

Lovreligion forkrøbler moral og videnskab

På et frit marked sker ægte og nyttig sandhedssøgning, og erfaringer
afprøves, og ting skal kunne gentages, så man får samme salgbare
produkt hver gang.

Men enguderi er intolerant med sin lovreligion, der topstyret og
centraliseret kalder sin overtro for sandhed og udleder moralregler af
tilfældige "ti bud" og lignende sure præste-opstød.

Moral der gavner er den, der kommer indefra og hvor godhed er spontan
og skal styrke fællesskabet, fordi det gavner personen selv - Det "Betaler
Sig."

Romerne lærte vandhjul fra Østen og de snurrede snart ved europæiske
vandløb og blev forbedret med tandhjulsystemer af vikingernes
overlegne træ-teknologi, og denne empiriske videnskab skabte
dampmaskine og industrialisme, som vi kan takke for luksus og fritid -
den kristne lovreligion har ikke bidraget

Den blev heldigvis nedtrappet af Luther og Grundtvig, så aflad og
farisæisme nedtrappedes og troen vendte tilbage til Odin-Thor-kultens
tolerance. Når man giver Gud hvad Guds er og Kejseren hvad Kejserens
er, så bliver forskellige religioner ret ens og er privat gudstro og
ikke tom ritual-symbolik

Fordi statsmagtens elendige grundforskende universitetsvidenskab
aldrig kunne levere gavnlig viden , i stil med kapitalisternes
målforskning, erobrede staten medierne, så den kan hjernevaske folk om
forbrugsgavn af Einstein, Newton og Darwin m.m.

Men sandhed af værdi er, hvad giver resulater - afføder handling og
trivsel

Lægevidenskaben har besnærende symptombehandlinger og har en god
presse - og TV - så folk indbildes, at medicin har mindsket sygdom
(eller at vaccination og hygiejne har)

Det forties, hvor få behandlinger, der er dobbeltblindtestet og
overtroiske postulater skaber folkelig autoritetstro overfor
statsvidenskaben.

Et luftigt sandhedsbegreb opreklameres om "erkendelse" som værdifuld
også, når ingen forbrugergavn.

Fra gammel jødisk lovreligion - som Jesus spionerede på i templet - er
skabt pindehugger-tradition vedr juristeri, og dette skadelige
papirnusseri er overført til naturvidenskab, og tilført
matematiksprog, så forskningen kan imponere med medicinmands-magi og
ceremonielle ritualer.

Tiden er ikke moden til _hurtig_ og total privatisering for de
hvidkitlede er blevet et nyt præsteskab - men teori er fremmedgørende
og privatisering er hastende vej tilbage til natur og bondefornuft.

Tro ikke at forskere er drevet af nysgerrighed og tvivlens nådegave -
de er soldater i bureaukratiets hær og nyder ufarligt nemt hyggejob
med høj løn.

Glisrup-forslaget er, at de dyre universitetsfaciliteter kommer folket
til gode ved at firmaer sponsorerer netop den sandhedssøgning, der er
knyttet til erhvervslivets behov.

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 19-10-06 06:41

> [...]
> gode ved at firmaer sponsorerer netop den sandhedssøgning, der er knyttet

Sikke dog en gang forkrøblet lommefilosofi!

Poul Evald

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-06 06:52

"Poul Evald Hansen" <pevh@poulevaldhansen.dk> wrote in message

> Sikke dog en gang forkrøblet lommefilosofi!

Og sikke et indholdsløst umotiveret uforståeligt svar, du kommer med.

Du er helt nede på Wegge og islamist planet mht generaliserende
upræcis uinteresssant mudderkastende mandejbold kritik.

Hvorfor ikke slå ned på en sætning som du er uenig i, eller et
ræsonement hvis logik du finder mangelfuld - hvis du altså kan læse og
analysere.

Telegramstil er for vindere. Læs to gange hvis fordomsfuld skimning
efterlader dig mystificeret.Når man tærsker rundt i faktuelle
banaliteter som er beskrevet en million gange før , således som det
gælder de fleste indlæg på denne ng, så er det nemt at holde sig til
krystalklare enkle sandheder. Men du må leve med at forskellige
mennesker har forskellig stil indtil sharia indføres i DK

Du har sikkert læst lange trådstarter fra mit tastatur før, så sig
ikke at du ikke var advaret, vel?

Fra : kk

Dato : 19-10-06 09:19

> "Poul Evald Hansen" <pevh@poulevaldhansen.dk> wrote in message

Klip

> [...]
> indtil sharia indføres i DK
>
> Du har sikkert læst lange trådstarter fra mit tastatur før, så sig ikke at

Det forekommer at være et overordentlig sympatisk og positivt træk, fra din
side, at du er i stand til at advare mod dine egne skriverier. Men pas nu
på, ikke at gå efter manden i stedet for bolden! -hvor fristende det end
måtte være for dig.

mvh
kk