internet igennem K610i
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-06 17:57

Hej

Er der nogen hvor det er lykkes at få K610i til at kommunikere ordenligt med
computeren her med Sony ericssons software?

har før prøvet, hvor det ikke lykkedes. Nu prøvede jeg så igen, hvor der
blev installeret omkring 8 tjenester til pc´en.

Nu siger telefonen så "fjern ikke USB kablet, før du har lukket programmet
på pc´en" hvis man hiver kablet ud genstarter telefonen. Og der er ingen
programmer at lukke på pc´en.. Selvom man lukker PC suite, så siger
telefonen det samme..

Og under networks connecions i XP, er der nu "lokal area connection4, Sony
Ericsson Device 046 USB Ethernet Emulation (NDIS 5) network cable
unplugged...

Altså jeg kan ikke gå på nettet, den siger kablet er unplugged.

Under Xp´s save remode hardware er denne enhed opgivet.. Siger jeg stop
tjenesten, kan jeg stadigt ikke udtag usb kablet på telefonen.

har også prøvet med bluetooth, der kan sony´s software ikke finde telefonen
eller noget.

er der nogen der kan give et hint?

Fra : Poul Pral

Dato : 30-11-06 18:12

> Er der nogen hvor det er lykkes at få K610i til at kommunikere
> ordenligt med computeren her med Sony ericssons software?

Dobbelt nej ..... og så alligevel ikke.
Jeg har forgængeren K600i som jeg jævnligt bruger til internet på den
bærbare PC. Men jeg har slet ikke installeret S//E's software.

Prøv om dette virker:

- Aktiver BT på telefonen.
- Gå ind i 'Bluetooth-steder' på PC'en.
- Søg efter enheder, og vælg din K610i (parring?).
- Så burde der være noget der hedder 'Dial-up networking ...' ?
- Du skal ikke skrive noget brugernavn eller adgangskode, men i "Ring op
til" skal du skrive: *99#
- Vælg "Ring op" og så skulle du gerne komme på.

PS: Alt efter hvordan din tlf. er sat op, skal der måske stå noget andet en
*99#, men prøv lige dette først.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-11-06 19:20

"Poul Pral" <poul.pral@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> - Vælg "Ring op" og så skulle du gerne komme på.

> PS: Alt efter hvordan din tlf. er sat op, skal der måske stå noget andet

Eller også *98*N# hvor N er CID-nummeret for den datakonto som man benytter
i telefonen.

-cb

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-06 20:18

"Poul Pral" <poul.pral@mail.tele.dk> wrote in message

> Dobbelt nej ..... og så alligevel ikke.
> Jeg har forgængeren K600i som jeg jævnligt bruger til internet på den
> bærbare PC. Men jeg har slet ikke installeret S//E's software.

ha det er sku meget sjovt, sådan er det altid når man har spurgt finder man
ud af det.. Computeren skulle bare genstartes, så virkede det fint.

hastighed på nettet ved test 358/51Kbit

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 23:33

Poul Pral pretended :
> Prøv om dette virker:

Det er nu meget nemmere at opsætte den som netværksenhed så kan
computeren nemlig oprette et netværk hvor telefonen opfører sig som
router. Så skal der ikke ringes op eller lign.

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : Jens

Dato : 01-12-06 13:01

> Det er nu meget nemmere at opsætte den som netværksenhed så kan computeren
> nemlig oprette et netværk hvor telefonen opfører sig som router. Så skal
> der ikke ringes op eller lign.

Det lyder ski meget spændende... kan du give et par tips hvordan det gøres??

Tak

Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-06 18:59

Jens was thinking very hard :

> Det lyder ski meget spændende... kan du give et par tips hvordan det gøres??

Jeg kan ikke huske helt præcist hvordan det er man gør det - men du
skal have parret telefonen og computeren og så skal du have computeren
til at oprette en netværksforbindelse via "PAN" (Personal Area
Network). Hvis du har det lyseblå bluetooth ikon i systemtray så er der
genvej deri. Svjh står der noget om det i manualen også.

Sig til hvis du ikke kan få det til at virke så skal jeg gerne
undersøge nærmere hvordan mit er sat op.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report