Fejl ved Opera Mini installation på SonyEr~
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-11-06 15:35

Jeg forsøger at installere Opera Mini 3 via WAP, men får den samme fejl
igen og igen. Jeg går ind på http://www.operamini.com og vælger
installations-linket på min telefon, som peger på den danske version.
Jeg har også prøvet andre sprogversioner med samme resultat. Fejlen der
kommer frem er lidt intetsigende, nemlig "Funktionen mislykkedes". Får I
andre også den fejl med jeres SonyEricsson telefoner?

Min telefon er en Z520i. Hvis jeg i stedet downloader Opera Mini til min
computer og overfører .jad og .jar filen til telefonen, så får jeg
nøjagtig samme fejl når jeg prøver at installere .jad filen.

Derimod går installationen tilsyneladende igennem med .jar filen, og
Opera Mini ser ud til at virke, men der er dog så det problem at jeg ret
tit skal give den lov til at gå online, da den ikke er "certificeret".
Jeg håbede på at løse dette ved at installere via WAP i stedet.

Forbindelsen til internettet fejler ikke noget; alt andet virker fint.
Det må være noget med .jad filen, som min telefon ikke kan finde ud af?

Nogle forslag?

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Poul Pral

Dato : 29-11-06 15:38

> Får I andre også den fejl med jeres SonyEricsson telefoner?

Ingen problemer her (T630 + K600i).

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-06 19:11

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg forsøger at installere Opera Mini 3 via WAP

Jeg har uden problemer installeret den på T610 og K700i via WAP.
På K700i har den opgraderet sig selv, men i det øjeblik der skal
hentes en fil, slår den selv over på WAP.

> Derimod går installationen tilsyneladende igennem med .jar filen, og
> Opera Mini ser ud til at virke, men der er dog så det problem at jeg ret
> tit skal give den lov til at gå online, da den ikke er "certificeret".

Mon ikke den selv gennemtvinger en forespørgsel? Jeg har valgt at
den kun skal spørge én gang, men det gør den jo så ved hver
opstart (der findes ikke nogen måde at slå spørgsmålet helt fra
på).

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-11-06 10:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har uden problemer installeret den på T610 og K700i via WAP.
> På K700i har den opgraderet sig selv, men i det øjeblik der skal
> hentes en fil, slår den selv over på WAP.

Underligt at jeg har det problem så. Men det kan så ikke være Opera's
skyld, og jeg har derfor lige prøvet med et par andre .jad
installationer også, den ene virkede fint, hvorimod den anden fejlede
med samme besked; "Funktionen mislykkedes". Jeg har sågar prøvet at
sætte telefonen til English for at få den originale fejlmeddelelse, og
dér siger den "Operation failed". Google gav en del resultater på den
fejl sammen med SonyEricsson og JAVA, men jeg har endnu ikke fundet en
decideret løsning.

Men det ser også ud til at Opera Mini virker helt fint, selvom jeg ikke
kunne installere via .jad filen. Og det er en rigtig dejlig browser, dog
ville jeg gerne eje en telefon med wifi indbygget, så jeg kunne surfe
gratis via mit trådløse netværk herhjemme.

> [...]
> den kun skal spørge én gang, men det gør den jo så ved hver
> opstart (der findes ikke nogen måde at slå spørgsmålet helt fra

Pointen er, at man ved programmer der er "godkendte" skulle kunne sætte
telefonen til "Tillad" i stedet for "Spørg én gang", og derved helt
undgå at blive spurgt. Men hvis du heller ikke har den mulighed, hjælper
det nok ikke at installere via WAP. Det kan være at Opera Mini endnu
ikke optræder som en godkendt applikation.

Citat fra telefonmanualen:

Java-programsikkerhed
Java-programmerne installeres automatisk som godkendte (Trusted) eller
ikke-godkendte (Untrusted). Godkendte programmer må f.eks. oprette
forbindelse til net, sende meddelelser eller anvende kameraet uden at
bede om tilladelse. Ikke-godkendte programmer, skal imidlertid altid
have tilladelse til disse handlinger. Du kan vælge forskellige
tilladelsesniveauer for dine Java-programmer.