Skype på mobil?
Fra : isteen

Dato : 26-11-06 12:17

Hej
Efter man nu kan få MSN på 3-mobiler, er der så nogen mobiler man kan
have Skype på?

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-11-06 12:51

isteen skrev:
> Hej
> Efter man nu kan få MSN på 3-mobiler, er der så nogen mobiler man kan
> have Skype på?
Nej.
Du kan også have MSN på en almindelig telefon. Det kræver bare at
den har gprs.
http://www.chatnu.dk

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : isteen

Dato : 26-11-06 13:31

Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

> Nej.
> Du kan også have MSN på en almindelig telefon. Det kræver bare at
> den har gprs.

Nå, okay. Jeg bruger ikke MSN normalt, men Skype bruger jeg da ind
imellem, derfor kunne det jo være smart, hvis man kunne bruge Skype på
mobilen - men det er der nok mange udbydere af telefoni der kunne se som
en trussel

Fra : Snuden

Dato : 26-11-06 17:24

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> imellem, derfor kunne det jo være smart, hvis man kunne bruge Skype på
> mobilen - men det er der nok mange udbydere af telefoni der kunne se som

Trussel og trussel. Det er bare ikke gratis at drive et mobilnetværk!!

Fra : isteen

Dato : 26-11-06 17:29

Snuden <snudens@gmail.com> wrote:

> men det er der nok mange udbydere af telefoni der kunne se som
> en trussel

> Trussel og trussel. Det er bare ikke gratis at drive et mobilnetværk!!

Nu tænkte jeg mere på de indtægter der ville forsvinde, hvis man kunne
ringe billigt via Skype, fra sin mobil til fastnet.

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-11-06 19:27

On Sun, 26 Nov 2006 17:29:06 +0100, isteen wrote:

> Nu tænkte jeg mere på de indtægter der ville forsvinde, hvis man kunne
> ringe billigt via Skype, fra sin mobil til fastnet.

http://xseries.three.com/ .. det kommer nok inden alt for lang tid, da 3 er
klar med turbo3Gi dk. Disse nye tjenester er skræddersyet til mobilen og
det hurtigt net.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : isteen

Dato : 26-11-06 19:42

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> http://xseries.three.com/ .. det kommer nok inden alt for lang tid, da 3 er
> klar med turbo3Gi dk. Disse nye tjenester er skræddersyet til mobilen og
> det hurtigt net.

Ja se SÅ sker der noget.
Tænke at kunne ringe gratis til andre Skype-brugere, og billigt til
fastnettelefoner. Hvis det bliver tilfældet, så kunne jeg godt overtales
til at skifte til 3

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-11-06 19:49

On Sun, 26 Nov 2006 19:42:17 +0100, isteen wrote:

> Ja se SÅ sker der noget.
> Tænke at kunne ringe gratis til andre Skype-brugere, og billigt til
> fastnettelefoner. Hvis det bliver tilfældet, så kunne jeg godt overtales
> til at skifte til 3

Roligt nu

Citat: "Skype lets you make unlimited Skype calls to all Skype PC users and
other Skype 3 mobile customers"

Ikke et ord om fastnet og andre mobilkunder end 3`s egne "Skype-mobil"
kunder. Du kan ikke forvente af noget teleselskab i verden at de tager
livet af sig selv.

Fra : Snuden

Dato : 27-11-06 17:00

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ikke et ord om fastnet og andre mobilkunder end 3`s egne "Skype-mobil"
> kunder. Du kan ikke forvente af noget teleselskab i verden at de tager

Som kunde vil man gerne have god mobildækning, men det koster altså. Et site
koster vel i omegnen af en mill, plus det løse så der skal altså kroner i
kassen. Pengene skal jo ind på en eller anden måde

Fra : Poul Pral

Dato : 29-11-06 06:14

> Som kunde vil man gerne have god mobildækning, men det koster altså. Et
> site koster vel i omegnen af en mill, plus det løse så der skal altså
> kroner i kassen. Pengene skal jo ind på en eller anden måde

Jeg synes at I glemmer lidt, at datatrafik på en mobil ofte er ret dyrt.
Godt nok ved jeg ikke hvor stor båndbredde Skype behøver for at fungere, men
det bliver nok under alle omstændigheder langt fra gratis at bruge, hvis man
skal give f.eks. 10 kr. pr. Mb data.

Jeg har ikke regnet på dette, men jeg tror det er noget man skal tage med i
overvejelserne.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-11-06 07:48

On Wed, 29 Nov 2006 06:14:07 +0100, Poul Pral wrote:

> Jeg har ikke regnet på dette, men jeg tror det er noget man skal tage med i
> overvejelserne.

Det har 3 gjort når produktet kommer. De giver en fast pris på at benytte
bla. denne tjeneste.

--
:: J.K.Arning :: 29-11-2006 07:47:29 :: http://arning.dk ::

Fra : Morten Andersen

Dato : 28-11-06 21:07

isteen skrev:
> Hej
> Efter man nu kan få MSN på 3-mobiler, er der så nogen mobiler man kan
> have Skype på?

Der findes allerede nu en WIFI telefon der er specielt designet til
skype. Den har dog ikke den store brug i Danmark endnu (andet end ved
ens eget trådløse net) - idet der ikke findes mange gratis hotspots her
- men er sikkert brugbar i udlandet visse steder.

Det næste bliver vel en telefon, der automatisk skifter mellem WIFI og
GSM og samtidig er skype brugbar. Der findes allerede telefoner der kan
skifte mellem GSM og trådløse netværk - men disse er så vidt jeg er
orienteret ikke helt kompatible med skype.

/Morten