Hvor meget RAM kan en iMac rev.A håndtere?
Fra : Steen Villumsen

Dato : 25-06-01 22:21

Hej!

Jeg er den lykkelige ejer af en iMac Rev.A
Jeg er i tvivl om hvor meget RAM jeg kan fylde i maskinen.
I forvejen har jeg 32 MB i det nederste slot (den RAM maskinen er 'født'
med), og 128 MB i øverste slot.
Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at komme til det nederste slot,
og om slottet vil kunne klare endnu en 128 MB klods?
Hvis der er nogen der måske har en idé til hvor jeg erhverver mig
yderligere 128 MB RAM til nævnte maskine, vil jeg være overordentlig
taknemmelig.

På forhånd tak,
venligst,

Steen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-06-01 22:48

Steen Villumsen <supersteen@mac.com> wrote:

> [...]
> Hvis der er nogen der måske har en idé til hvor jeg erhverver mig
> yderligere 128 MB RAM til nævnte maskine, vil jeg være overordentlig

Umiddelbart vil jeg da sige at den kan æde 2 x 256 MB RAM. Du kan sætte
en SO DIMM klods i på 128 mere og så kører den dælme fint.

Jeg har købt flere på:

http://www.compumail.dk/

Jeg plejer at give ca. 600,- og så har du den dagen efter.
--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 26-06-01 09:43

In article <1evl0od.m7lq25wth1s0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Umiddelbart vil jeg da sige at den kan æde 2 x 256 MB RAM. Du kan sætte
> en SO DIMM klods i på 128 mere og så kører den dælme fint.

Men så vidt jeg husker er den nedderste slot "low-profile", så man skal
have fat i tyndere (og selvfølgelig dyrere) ramkredse.

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-06-01 10:28

Michael Florentin Nielsen <erik@itu.dk> wrote:

> Men så vidt jeg husker er den nedderste slot "low-profile", så man skal
> have fat i tyndere (og selvfølgelig dyrere) ramkredse.
>

> -mf

Dem jeg har monteret en del af efterhånden er SO DIMM og når man køber
dem via Compumail, så står de som RAM til Notebook. Da PC gutterne hos
Compumail ikke anede noget om Mac og i øvrigt var ligeglade, så satsede
jeg på at de passede i en af de første iMacs.

Jeg kunne nemlig ikke få dem til at måle klodserne med en linial. Såvidt
jeg husker passer de både i øverste og nerderste slot.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-06-01 22:50

In article <1evkzba.kj8k5dncvghsN%supersteen@mac.com>,
supersteen@mac.com (Steen Villumsen) wrote:

> [...]
> Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at komme til det nederste slot,
> og om slottet vil kunne klare endnu en 128 MB klods?

Ikke noget problem - du sætter bare en 128 MB klods ekstra i. Eller en
256'er.

Se www.gurulounge.net - du kan også bare ringe til nærmeste forhandler.
De har pris samt styr på hvilken type der er tale om

//Peter

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 25-06-01 22:54

Steen Villumsen <supersteen@mac.com> wrote:

> Jeg er i tvivl om hvor meget RAM jeg kan fylde i maskinen.

I følge Mactracker <http://plaza.powersurfr.com/mactracker/> og
<http://www.apple-history.com/quickgallery.html?where=imac.html>
kan den håndtere 512Mb.

--