BT handsfree i bilen
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-11-06 16:46

Hej Folkens

Jeg har overvejet at få installeret Bluetooth handsfree i dytten. Kravene
er:

- Skal kunne håndtere mere end en telefon, specifikt en SE K800i og en Qtek
9100.
- Hvis der er flere af de tilknyttede telefoner i bilen, skal man kunne
vælge.
- Lyd skal komme over bilens højtalere og der skal selvfølgelig være
automatisk mute af radioen.
- Må ikke fylde noget videre på instrumentbrædtet.

Derimod er jeg rimelig ligeglad med:
- Voice dialling eller nogen form for stemmestyring for den sags skyld.

Indtil videre har jeg kig på Sony-Ericsson HCB-300 og Parrot CK-3000.

Hvad er Jeres erfaringer? Hvad virker og hvad skal man holde sig fra?

På forhånd tak.

Ebbe

Fra : Scuzzz

Dato : 14-11-06 17:50

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk mute af radioen.
> - Må ikke fylde noget videre på instrumentbrædtet.

Jeg har en Pioneer etellerandet-55BT bilradio - den fungerer glimrende som
håndfri. og opfylder dine krav ..... godt og vel. den er billig her:
www.bergs.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-11-06 18:00

Scu wrote:

> Jeg har en Pioneer etellerandet-55BT bilradio - den fungerer
> glimrende som håndfri. og opfylder dine krav ..... godt og vel. den
> er billig her: www.bergs.dk

Jeg vidste der var noget, jeg havde glemt at fortælle

Vores bil er en Citroën Xsara hvor radioen ikke sådan lige kan (eller skal)
skiftes.

Iøvrigt, den skal koste under 2 KKr inkl. montering hvis den skal betegnes
som billig i forhold Parrot CK-3000.

Ebbe

Fra : TJ

Dato : 14-11-06 19:14

"Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Pioneer etellerandet-55BT bilradio - den fungerer glimrende
> som håndfri. og opfylder dine krav ..... godt og vel. den er billig her:
Hej,
Sorry jeg blander mig, men jeg har et tillægsspørgsmål
jeg har også en 55BT, men jeg har et problem med, at dem jeg taler med, kan
høre dem selv (ekko)
har du eventuelt også haft det problem, og måske løst det?
takker
mvh TJ

Fra : Scuzzz

Dato : 16-11-06 00:40

"TJ" <junggreen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan høre dem selv (ekko)
> har du eventuelt også haft det problem, og måske løst det?

det har jeg ikke døjet med - kun hvis jeg skruer HØJT op. Min mic. er
monteret på ratstammen.

Fra : TJ

Dato : 18-11-06 14:33

> det har jeg ikke døjet med - kun hvis jeg skruer HØJT op. Min mic. er
> monteret på ratstammen.
hmm tak, min mikrofon sidder lige til højre for skyggen, og der sad min
mikron også uden problemer.
jeg må arbejde lidt videre med placeringen, tak for hjælpe any way
mvh TJ

Fra : TJ

Dato : 18-11-06 14:36

> hmm tak, min mikrofon sidder lige til højre for skyggen, og der sad min
> mikron også uden problemer.
> jeg må arbejde lidt videre med placeringen, tak for hjælpe any way
> mvh TJ

hvaf f.... er det for noget vrøvl?? - prøver lige igen

Min mikrofon sidder lige til højre for skyggen, og der sad min gamle
mikrofon også - uden problemer.
jeg må arbejde lidt videre med placeringen, tak for hjælpen any way
mvh TJ

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-11-06 19:17

On Tue, 14 Nov 2006 16:46:02 +0100, Ebbe Kristensen wrote:

> - Hvis der er flere af de tilknyttede telefoner i bilen, skal man kunne
> vælge.

Den tror jeg ikke du får opfyldt nogle steder.

Sagen er nok den at den telefon der først får oprettet forbindelse til bt
vinder slaget. Den første telefon vil ikke smide forbindelsen igen før den
er uden for rækkevide og btèn vil ikke tillade mere end en forbindelse af
gangen.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-11-06 11:15

J.K.Arning wrote:

> [...]
> til bt vinder slaget. Den første telefon vil ikke smide forbindelsen
> igen før den er uden for rækkevide og btèn vil ikke tillade mere end

På en HCB-300 kan man vælge manuelt hvis det ikke er "den rigtige" telefon,
der vandt slaget.

Ebbe

Fra : BJ

Dato : 14-11-06 19:30

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har overvejet at få installeret Bluetooth handsfree i dytten. Kravene
> er:
>
> - Skal kunne håndtere mere end en telefon, specifikt en SE K800i og en
> Qtek 9100.

Qtek´n er et problem, hvis du vælger SE HTC-700. Jeg kan ikke få en Qtek
9090 til overhovedet at virke.

Jeg har lige købt en SE990i og den kan ikke overføre sin telefonbog (skide
godt SE).

Min kone er meget glad for og den sidder da også i hendes potte. Hun
medbringer 2 mobilosser. Den ene er en SE600i, her virker alt perfekt, den
anden en Nokia og her virker telefonbogen ikke.

> - Hvis der er flere af de tilknyttede telefoner i bilen, skal man kunne
> vælge.

Det kan du med SE HCB-700. Du kan skifte mellem samtlige 5 telefoner, der
maksimalt kan forbindes og det selv om alle telefoner er i bilen. Det er
faktisk skide smart.

> - Lyd skal komme over bilens højtalere og der skal selvfølgelig være
> automatisk mute af radioen.

No problemo med det rette mute-ledningssæt.

> - Må ikke fylde noget videre på instrumentbrædtet.

SE HCB-700 har et meget fint display til placering på instrumentbordet og
desuden et jog wheel som er genialt. Det kan placeres ganske diskret og dog
betjeningsvenligt.

> [...]
>
> Indtil videre har jeg kig på Sony-Ericsson HCB-300 og Parrot CK-3000.
>
> Hvad er Jeres erfaringer? Hvad virker og hvad skal man holde sig fra?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp4_loader&php=php1_10302&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10302

SE HCB-700 kan anbefales dog husk at købe de SE-telefoner, der virker fuldt
ud med det............

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 14-11-06 19:46

Glemte lige at fortælle, hvis du bruger voice digit call på HCB-700, skal du
enten tale engelsk alternativt svensk eller nogen andre mere eller mindre
fra dansk fjerntliggende sprog.

Skide godt gået Sone-Ericsson....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Towli

Dato : 14-11-06 19:52

Jeg har en Parrot herfra, der kan det nu nævner...

http://www.mobilunlock.dk/catalog/

-Den fungerer fint

/T

Fra : Towli

Dato : 14-11-06 19:53

(En CK3000 til 850,-)
Den er nem at montere, bare radioen ud og i med Iso stikket, og trække
mikrofonledning, -så spiller det.

Fra : BJ

Dato : 14-11-06 20:14

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> (En CK3000 til 850,-)
> Den er nem at montere, bare radioen ud og i med Iso stikket, og trække
> mikrofonledning, -så spiller det.

Den kan ikke vise nummer og det ville fruen have.

Jeg var lige ved at købe en Parrot, men designet og måden hvorpå HCB-700 kan
placeres, faldt "vi" for.

Vi har handlet her med er superb support fra Paw:

http://www.uniq-import.dk/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Towli

Dato : 14-11-06 20:31

Der er åsse en Parrot med display til 1025.
De giver iøvrigt også en rigtig god service (på den på Glasvej allafalla)

/T