Nogen der med held har brugt SE68i med MyP~
Fra : Edmund

Dato : 09-11-06 06:48

Nogen der med held har brugt SE68i med MyPhoneExplorer

Har købt en PNX bluetooth 2.0 usb dongle
PNX-BTA-3160

Har kun USB 1,1 i pc kan det være problemet

Skal de medfølgende drivere installeres i WindowsXP

Mobilen viser at den har fundet pc under bluetooth indstillinger

Er der andet software jeg kan prøve med
jeg har ikke Word officepakken som SE skriver at man skal bruge til
overførsel af kontakter
--
Mvh Edmund
MSN edmorano@passport.com

Fra : Peter SD.

Dato : 09-11-06 19:25

Hej.

> Nogen der med held har brugt SE68i med MyPhoneExplorer

Ja jeg har, dengang jeg skulle overføre kontakter til en ny mobil brugte jeg
bl.a. MyPhoneExplorer.....

> Har købt en PNX bluetooth 2.0 usb dongle
> PNX-BTA-3160

Den er opført her til USB1.1:
http://www.netget.dk/product.asp?product=3687&page=1

> Skal de medfølgende drivere installeres i WindowsXP

Hvis ikke Windows genkender din dongle af sig selv, så skal du nok
installere drivere.....

> Mobilen viser at den har fundet pc under bluetooth indstillinger

Ok, så fungere windows egne drivere nok udemærket....

Er telefonen og PC´en parret sammen korrekt ??
Nede ved uret i Windows kommer der en blå bluetooth icon, prøv at klikke på
den....
Kan du se din telefon der ??
Hvis ikke så er de ikke parret sammen.....
Sørg for at din telefon er synlig for andre, og Tryk på "Tilføj" i Bluetooth
vinduet på din PC....
Sæt et hak i "mine enheder er klar til at....."
tryk "næste"
Når den har fundet din telefon, så marker den og tryk "næste".....
Lad bare Windows vælge en adgangskode for dig, du skal sikkert kun bruge den
den ene gang......
Tryk "næste"......
din telefon vil nu spørge om du vil tilføje en enhed, tryk ok, og den vil
have dig til at indtaste det password der står på din pc-skærm.....
Nu vil din PC installere nogle bluetooth enheder, og det lader du den bare
gøre.....

Når alt dette er gjort, så er din PC og din telefon parret sammen......

Nu starter du MyPhoneExplorer og går ind i "menu" -> "indstillinger" og tryk
"søg efter enhed"...
- så skulle den gerne finde din telefon......

--
Peter

Fra : Edmund

Dato : 10-11-06 22:45

> - så skulle den gerne finde din telefon......

Mange tak for dit udførlige svar, det kigger jeg på i weekenden

Mvh Edmund

Fra : Peter SD.

Dato : 11-11-06 11:08

Hej.

Jeg har lige prøvet det på en ny PC, og faktisk så vil MyPhoneExplorer selv
søge efter telefonen første gang du starter programmet......
Så det er åbenbart ikke nødvendigt at gå ind i nogen menu og søge efter
telefonen.....

Men det andet med paringen mellem PC og Telefon skal fungere først og som
det første, og pc´en skal have lov til at installere de Com-porte mv. som
den gerne vil.....

Vær også lige opmærksom på at den sikkert på et tidspunkt spørger dig om din
PC må gå på internettet via din GPRS, dette svare du nej til...... (Med
mindre at det selvfølgelig er ok med dig at den gør det....)

--
Peter D.

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Edmund

Dato : 11-11-06 16:36

> Men det andet med paringen mellem PC og Telefon skal fungere først og
> som
> det første, og pc´en skal have lov til at installere de Com-porte mv.
> som

Tusind tak for hjælpen, det funkede bare i første forsøg

Du skrev "Sørg for at din telefon er synlig for andre"

Der hvor man vælger Søgbar på telefonen ikke?
Det havde jeg slet ikke prøvet.

Og det var WindowsXP´s egne drivere jeg brugte

Mvh Edmund

Fra : Peter SD.

Dato : 11-11-06 19:59

Hej.

> Du skrev "Sørg for at din telefon er synlig for andre"

Ja, der er noget halløj i T68i, hvor den har noget energispare-funktion på
BT, og noget med at den kan gøres "ikke søgbar".....
- og det ville bevirke at du ikke kunne finde den med din PC.....
Men nu når den er fundet, kan du svjh. godt gøre telefonen usynlig, hvis du
måtte ønske det....

> Og det var WindowsXP´s egne drivere jeg brugte

Det er jo udemærket så er der ingen problemer.....

--
Peter

Fra : Edmund

Dato : 12-11-06 22:27

> Det er jo udemærket så er der ingen problemer.....

En ubetydelig detalje
Prøvede at sende sms med MYPhoneExplorer

Sender fint men nogle af dem der er i sente poster mangler nogle gange
de sidste par bogstaver.

Mvh Edmund

Fra : Peter SD.

Dato : 13-11-06 21:11

Hej.

> Sender fint men nogle af dem der er i sente poster mangler nogle gange de
> sidste par bogstaver.

Jeg ved ikke om det er det samme vi taler om her, men der er en "bug" i
SonyEricsson´s telefoner og som ikke har noget med MyPhoneExplorer at
gøre......
SMS´er der er delt i 2, ikke vises rigtigt på telefonen, før telefonen har
været slukket og tændt igen.......
Hvis en SMS derimod kun fylder en besked, eller 3, 4, 5, 6, 7 eller 8 så er
der ingen problemer.....

Måske er det det problem du er løbet ind i ??

--
Peter

Fra : Edmund

Dato : 14-11-06 00:07

> SMS´er der er delt i 2, ikke vises rigtigt på telefonen, før telefonen
> har

jeg ved ikke hvad du mener med sms delt i to

Tror ikke der var mere en 40 bogstaver i dem jeg så fejlen ved, men ikke
fejl på telefonen men i MyphoneExplorer

Nu skal du også lige tage højde for at jeg kun lige prøvede det kort, og
ret grøn i det du ved

Er også grøn til sms, man kan vælge lang sms på telefonen, skal man bare
slå det til altid.
Lang sms det er måske der den bliver delt i to?

Nå også lige meget,jeg er bare glad for at jeg nu ikke længere bliver
nødt til at skrive kontakter af i hånden.
Er der ikke programmer med til det i de nye SonyEricsson

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 14-11-06 02:03

> Måske er det det problem du er løbet ind i ??

Problemet blev løst med en opdatering til MyPhoneExplorer 1.5.4
havde 1.4.5 mener det var link her fra gruppen