Hvor skal jeg købe min nye 3G mobil - i hv~
Fra : JAS

Dato : 08-11-06 08:33

Neeej nu må i virkelig hjælpe mig...

Jeg har besluttet mig for at købe en K800i men kan bare ikke finde ud af
hvor jeg skal købe den.
Mulighederne er Telmore - hvor jeg har mit gamle abonnement men de udbyder
jo ikke nogen som helst service på 3G nettet... andet end hurtig
hastighed...

Eller Sonofon måske - da de udbyder lidt nyhedsprogrammer så vidt jeg ved

Eller 3 - de har jo en masse smarte ting, men har barer hørt så meget skidt
om 3, der ikke er så god dækning, at telefonerne er modificeret af 3 osv...

3 tilbyder også Messenger.... kan jeg ikke have messenger hvis jeg køber hos
Telmore eller Sonofon ???

Jeg er totalt forvirret....

Hvad siger i...

Tak for hjælpen

Jan

Fra : Claus Albæk

Dato : 08-11-06 09:16

JAS wrote:

> [...]
>
> 3 tilbyder også Messenger.... kan jeg ikke have messenger hvis jeg køber hos

Jeg vil ikke kommentere på Sonofon eller Telmore, men jeg vil råde dig
til at blive væk fra 3!
Samtalerne falder ud i tide og utide, opkald kommer ikke igennem, sms'er
er lang tid om at komme igennem, nogle gange kan du slet ikke ringe op
før 2-3 forsøg... der er en del ankepunkter på steder hvor det bare
_skal_ virke. dækningen er som du selv nævner heller ikke verdens
bedste, jeg har ofte udfald med en besked om 'kun nødopkald'

Jeg er på Telmore med min K800i købt hos dem og det virker fortrinligt.
telefonen er ikke modificeret eller låst og prisen var i trit med den
andre kunne levere.

Fra : JAS

Dato : 08-11-06 10:05

">
> Jeg er på Telmore med min K800i købt hos dem og det virker fortrinligt.
> telefonen er ikke modificeret eller låst og prisen var i trit med den
> andre kunne levere.

Men hvilke specille ting kan du så bruge når du har Telmore - jeg tænker på
at alle de smarte 3G ting som f.eks. 3 har - har Telmore jo slet ikke noget
af....

Jan

Fra : Claus Albæk

Dato : 08-11-06 10:18

JAS wrote:
> [...]
> at alle de smarte 3G ting som f.eks. 3 har - har Telmore jo slet ikke noget

Har ikke forsøgt... Video samtaler osv. gider jeg ikke alligevel, det er
for besværligt. hvis du vil have lat det 'smarte' så er 3 vejen frem,
men det kommer altså til en pris.

Fra : Gitte

Dato : 08-11-06 11:19

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke forsøgt... Video samtaler osv. gider jeg ikke alligevel, det er
> for besværligt. hvis du vil have lat det 'smarte' så er 3 vejen frem, men
> det kommer altså til en pris.

Som skrevet i andre tråde, har jeg aldrig haft problemer med 3. Måske er jeg
i et "godt" dækningsområde. Alle kan jo have nedbrud. Så forleden at Telmore
havde haft et nedbrud der varede det meste af en aften. Så med det "in
mente", ville jeg bare sige, at jeg altså er en tilfreds 3-kunde.
Mvh. Gitte.

Fra : Claus Albæk

Dato : 08-11-06 11:26

> [...]
> havde haft et nedbrud der varede det meste af en aften. Så med det "in
> mente", ville jeg bare sige, at jeg altså er en tilfreds 3-kunde.

Ja, der var self. et udfald der...
mht. dækningsområde så har vi på mit arbejde alle fået udleveret en 3
telefon og samtlige klager over de punkter jeg tidligere har nævnt,
stedet et storkøbenhavn hvor dækningen burde være iorden over alt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 19:05

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> wrote in message
> [...]
(klip)
> Har ikke forsøgt... Video samtaler osv. gider jeg ikke alligevel, det er
> for besværligt. hvis du vil have lat det 'smarte' så er 3 vejen frem, men
> det kommer altså til en pris.

Hvis man ikke er til "alt det smarte" 3G-teknologien kan bruges til, er der
vel næppe megen grund til at købe en 3G-telefon og det er jo den beslutning
Jan har truffet.

Jan, prøv du bare 3. Jeg har selv været tøvende grundet den velfortjente
kritik de tidligere fik, men der er SÅ meget nyt at prøve. Hvis det er helt
galt, skal du betale for et abonnement der i 6 måneder før du kan slippe
afsted igen, så det er ikke verdens undergang.

Mvh, Ulrik

PS: Jeg har kun været 3-kunde i en uge, men indtil videre er jeg positivt
overrasket, både over service og indhold.

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 08-11-06 22:33

Enig med dig Ulrik.
Mvh. Lars

Fra : Anders

Dato : 09-11-06 06:59

Claus Albæk skrev:
> [...]
> _skal_ virke. dækningen er som du selv nævner heller ikke verdens
> bedste, jeg har ofte udfald med en besked om 'kun nødopkald'

Det er virkelig utroligt, så forskellige ting man hører om 3! Jeg har
været kunde hos dem næsten siden de startede op. Der havde de lidt
dækningsproblemer og problemer med deres telefoner (simpelthen utestede
telefonerne der blev sendt i handlen) - men dette var 3 klar over og var
villige til at bytte telefon til, hvad man nu ville. Jeg har overhovedet
ikke oplevet, at samtaler falder ud, at man ikke kan ringe op, eller at
sms'er er langsomme. Hvis det er sket er det så få gange, at jeg må
betegne det som standardfejl, da dette også skete/sker for Telmore,
Debitel osv.

Jeg har brugt min telefon i det meste af landet, selv langt ude på
landet i det mørkeste af det mørke jylland, 3G-dækning = Fuld dækning på
telefonen! De steder, hvor det kniber, er: virkelig små sommerhusområder
(her skal vinden blæse den rigtige vej), i betonbygninger (her virker
alm. signaler alligevel heller ikke), i cykelkældre osv.

Det er næsten altid Københavnere, der brokker sig over 3, har jeg set.
Måske 3 har underdimensioneret nettet derovre eller hva`? Jeg har aldrig
selv haft problemer i Kbh, men bor der heller ikke, så det er maksimalt
et par dage af gangen, jeg bruger min telefoner i Kbh.

Anders

Fra : Stig Sørensen

Dato : 08-11-06 12:12

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Neeej nu må i virkelig hjælpe mig...
>
> Jeg har besluttet mig for at købe en K800i men kan bare ikke finde ud af
> hvor jeg skal købe den.
Klip

Hej Jan

Du bør studere dækningen for de forskellige udbydere, og finde en der er god
i dit område.
Jeg bruger TDC til min bærbar. Jeg bruger som regel kun GPRS da 3G dækningen
er meget begrænset udenfor Storkbh.
Jeg bruger også TDC på mobilen og der oplever jeg ofte at der er problemer
med at skifte mellem 3G og GSM.
Min datter bruger 3 på mobilen. Hun bevæger sig ikke så meget rundt som mig,
og har god dækning i Nordsjælland (Fredensborg, Hillerød).

Hvis du vil have 3G lir til billige penge, så er det 3 der er bedst.
Husk at 3's minimumsforbrug kan bruges til stort set alt. Jeg har downloadet
spil, musik m.m. og aldrig betalt ud over mit minimumsforbrug.

MVH
Stig Sørensen

Fra : JAS

Dato : 08-11-06 14:15

Har besluttet mig - har lige bestilt den hos Telmore, da jeg ønsker at min
telefon virker som den skal og altid... (næsten da) og jeg er godt tilfreds
hos Telmore.

Tak for de gode råd osv...

Jan

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 08-11-06 18:11

Tillykke med beslutningen.

Men det rokker vel ikke ved at nogen er tilfreds med 3 og andre ikke

Hilsen.
Lars