nokia 6230i opdatering ?
Fra : Hans Harbeck

Dato : 06-11-06 21:26

Jeg har en 6230i med Sw version 3.50.
Telefonen har et problem med Telmores 64KB SIM kort, når man har for
mange SMS liggende viser den forkert tekst.
Er det løst i en nyere SW version eller er eneste løsning stadig at få
et gammelt 16Kb SIM kort?
Hvad hedder nyeste version?
Kan det betale sig at opdatere?
Hvad er de væsentligste forbedringer?

Fra : Frank R.

Dato : 06-11-06 21:40

On Mon, 06 Nov 2006 21:25:33 +0100, Hans Harbeck
<harbeck@adslfjernhome.dk> wrote:

> [...]
>mange SMS liggende viser den forkert tekst.
>Er det løst i en nyere SW version eller er eneste løsning stadig at få

Det er i hvertfald løst i 3.81 som jeg kører med. Havde lignende
problemer med software 3.62.

>Hvad hedder nyeste version?

Sidst jeg chekkede var det 3.88 der var den nyeste. Om der er kommet
en nyere ved jeg ikke.

>Kan det betale sig at opdatere?

Hvis det er for at løse ovenstående problem, så er svaret ja.

>Hvad er de væsentligste forbedringer?

Jeg kørte med 3.62 da jeg fik min 6230i'er og der var en del problemer
med tidsindstillet profiler, samt den ikke altid bippede når der kom
en SMS. Jeg har også Telmores 64KB simkort. Alle disse problemer
forsvandt da jeg fik opdateret til 3.81.

--
Hilsen
Frank

Fra : Henrik

Dato : 07-11-06 00:30

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en SMS. Jeg har også Telmores 64KB simkort. Alle disse problemer
> forsvandt da jeg fik opdateret til 3.81.

Findes der mulighed for selv at opdatere firmware, eller er det nødvendigt
med et serviceværksted?
/Henrik

Fra : Frank R.

Dato : 07-11-06 08:28

On Tue, 7 Nov 2006 00:29:30 +0100, "Henrik" <oz5adx@not-hotmail.com>
wrote:

>Findes der mulighed for selv at opdatere firmware, eller er det nødvendigt
>med et serviceværksted?
>/Henrik

Man kan opdatere udvalgte telefoner fra Nokia selv via noget software
man kan hente på Nokia's hjemmeside. Desværre er 6230i'eren ikke med.

Jeg fik opdateret min hos Telecare (Lyngby) og fik samtidigt lagt den
org. software ind. Telefonen var født med noget TDC menu som jeg
alligevel aldrig brugte.

--
Hilsen
Frank

Fra : Claus

Dato : 07-11-06 15:56

Frank R. wrote:

> [...]
> en SMS. Jeg har også Telmores 64KB simkort. Alle disse problemer
> forsvandt da jeg fik opdateret til 3.81.

Kan bidrage med en oplysning: Har talt med Nokia i dag og har lige fået
opdateret min i dag, den 7. november med nyeste version 3.88.

Det kostede mig 100 kr.

Claus