Problem med tidspunkt på sync
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-06 14:20

Hejsa,

Jeg har et meget mærkeligt problem, synes jeg selv.

Når jeg opretter et møde i min kalender på min K510i og sætter tidspunkt
på denne og bagefter synkroniserer over i iCal via iSync så er den i
iCal forskudt bagud med en 1. Fx. 16-17 på telefonen og i iCal står den
til 15-16 så.

Opretter jeg en i iCal og smider i telefonen så er den en time foran på
telefonen altså 17-18 hvis jeg i iCal har den til 16-17.

Laver jeg en heldagsbegivenhed i iCal og smider over i telefonen så er
den spredt over 2 dage med et totalt hen i vejret klokkeslet.

Tidszoner, sommertid, tid og dato.. alt er tjekket 20 gange både i OS X
og på telefonen og alt står som det skal.

Nogen som oplever det samme?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-10-06 15:53

On Thu, 26 Oct 2006 15:20:16 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Opretter jeg en i iCal og smider i telefonen så er den en time foran på
> telefonen altså 17-18 hvis jeg i iCal har den til 16-17.

Står en af delene til at bruge sommer/vintertid og den anden ikke ?

> Laver jeg en heldagsbegivenhed i iCal og smider over i telefonen så er
> den spredt over 2 dage med et totalt hen i vejret klokkeslet.

Det er "normalt". Det problem har man også i Outlook på PC. Humlen er at en
heldags begivenhed i telefonen oprettes som en aftale fra 00:00 til 00:00
hvilket i kalenderes (iCal og Outlook) opfattes som værende en aftale der
strækker sig fra en dag til en ny. Laver du en aftale fra 00:00 til 23:59
er problemet løst, men istedet optager din aftale nu hele dagen i
iCal/Outlook (og også i telefonen) hvilket bliver noget rod at se på og vil
give dig en masse advarsler om aftaler der overlapper med andre. Der er
ikke rigtigt nogen fiks løsning på problemet medmindre Sonyericsson lader
deres kalender fungere ligesom iCal/Outlook eller omvendt.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-06 16:04

In article <1g44k5n9038bh$.dlg@arning.org>,
"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote:

> Står en af delene til at bruge sommer/vintertid og den anden ikke ?

Hmm.. Telefonen står til sommertid på OS X opdaterer automatisk via en
tidsserver.

> [...]
> ikke rigtigt nogen fiks løsning på problemet medmindre Sonyericsson lader
> deres kalender fungere ligesom iCal/Outlook eller omvendt.

Jeg har løst problemet på en lidt utilfredsstillende måde, da det
åbenbart viser sig at være en bug i telefonen/SE.

Jeg har slået sommertid fra på telefonen samt tilføje et hack til
telefonens plugin på OS X.

Den lader til at synce som den skal nu.

Gad bare godt det virkede normalt.. :)

--