Hente/Sende E-mail fra SE K750i via gmail
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 23-10-06 23:29

Hej

Jeg har et problem med opsætningen af min SE K750i til at sende/modtage
e-mail via google's mail service.

Kontoen er sat op med følgende indstillinger

Den korrekte internet forbindelse er valgt
Protokol er sat til POP3
Indgående server: pop.gmail.com
indgående port: 995
Kryptering: TLS/SSL
Postkasse: min e-mail adresse
Password: mit pass
Udgående server: smtp.gmail.com
Udgående port: 587
E-mail adresse: min e-mail adresse

Men når jeg forsøger at hente/sende får jeg følgende fejl:

"TLS/SSL certifikat er ikke godkendt af en kendt myndighed. Kontakt din
e-mail-udbyder."

De nøjagtigt samme indstillinger virker fint i mit normale e-mail program,
men telefonen vil åbenbart ikke stole på gmails ssl certifikat, hvad gør
jeg her?

Er der andre der har fået gmail's mail til at virke på mobilen?

Martin Kaltoft

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-10-06 08:31

Martin Kaltoft wrote:
> [...]
> jeg her?
>
> Er der andre der har fået gmail's mail til at virke på mobilen?

prøv uden TLS/SSL kryptering da det umiddelbart virker som om det er det
den brokker sig over?

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 25-10-06 10:46

> prøv uden TLS/SSL kryptering da det umiddelbart virker som om det er det
> den brokker sig over?

Ja det ville jo være det nemmeste, men gmails servere kan kun anvendes ved
brug af kryptering...

Martin Kaltoft

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-10-06 10:54

Martin Kaltoft wrote:

> Ja det ville jo være det nemmeste, men gmails servere kan kun anvendes ved
> brug af kryptering...

alternativt kan du jo bruge:
http://mail.google.com/mail/help/intl/en/about_mobile.html

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-10-06 10:57

Martin Kaltoft wrote:

> Ja det ville jo være det nemmeste, men gmails servere kan kun anvendes ved
> brug af kryptering...

Kan det være din operatør ikke tillader ssl? Kører din anden mail ssl?

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=38689&topic=1580

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 25-10-06 12:36

> Kan det være din operatør ikke tillader ssl? Kører din anden mail ssl?
>
> http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=38689&topic=1580

Dette link er kun for web-mail versionen af gmail, og den virker fint, med
SSL og det hele. Det er via deres POP-servere problemet er.

Kunne også sagtens nøjes med at anvende web-mail, men det fungerer meget
bedre via den indbyggede mail-klient, da man kan sætte telefonen til at
søge efter nye mails efter tidsintervaller, og den er hurtigere og nemmere
at bruge end web-mailen.

Martin Kaltoft

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 25-10-06 15:03

> "TLS/SSL certifikat er ikke godkendt af en kendt myndighed. Kontakt din
> e-mail-udbyder."

Så har jeg endelig fået det til at virke, det viste sig at der skulle
installeres en del certifikater på telefonen før den ville acceptere
gmail's servere.

Jeg fik det til at virke via dette forum:
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=647094

Martin Kaltoft

Fra : Karina Hansen

Dato : 25-10-06 19:11

Martin Kaltoft skrev:

> [...]
> gmail's servere.
>
> Jeg fik det til at virke via dette forum:

Hvad er det for certifikater? har selv samme prob.. har sat den op som
der står i det link du gav..

/Karina

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 25-10-06 22:19

> Hvad er det for certifikater? har selv samme prob.. har sat den op som
> der står i det link du gav..

For mig virkede det at downloade dette SSL-certifikat:

<https://www.geotrust.com/resources/root_certificates/certificates/Equifax_Secure_Certificate_Authority.cer>

Så forbinde tlf. til en computer med det medfølgende datakabel, åbne SE File
Manager, trække certifikatet over i telefonen.

Du skal muligvis også installere andre certifikater, ved det ikke, men for
mig virkede det med dette certifikat. Ellers må du læse hele tråden igennem
og se hvad der er lykkedes for andre.

Martin Kaltoft